Noh tänään tein sitten ohivuotomittauksen ja tuloksena n. 90% vuoto jokaisessa sylinterissä ja vaimea suhina kuuluu öljykorkin sekä mittatikun reijästä
9-3 2.0t MY08 käyntihäiriö
9-3 2.0t MY08 käyntihäiriö
Nyt alkaa olemaan ideat vähissä, löytyiskö täältä jotakin suuntaa mistä etsimään vikaa seuraavana? Otsikonmukainen etanoliohjelmalla oleva käynyt huonosti jo pitempään, oireilu pikkuhiljaa pahentunut. Tyhjäkäynti on todella rikkalla ja käy yleensä vajaalla eli pysyy hädintuskin käynnissä. Liikkelle lähdössä meinaa tukehtua tyhjäkäytön jälkeen mutta meno paranee 2-3k rpm kohdalla jonka jälkeen käy täysin normaalisti (esim täydessä vedossa). Moottorijarrulla (eli vaihde päällä) liukuessa paukkuu putkessa eli vuotaako bensaa putkeen? Vikakoodeista ei ole ollut juurikaan apua, lambdaan liittyvää koodia tullut joten uusi lambda kokeiltu ja toisella ecullakin kokeiltu. Missfireä tulee 4. sylinterille reilusti minkä takia sytyttää vikavalon. Suuttimien järjestystä muutettu eikä missfiret vähentynyt neloselta. Tulpatkin toki vaihdettu ja niiden väreissä ei poikkeuksia millään sylinterillä.
Noh tänään tein sitten ohivuotomittauksen ja tuloksena n. 90% vuoto jokaisessa sylinterissä ja vaimea suhina kuuluu öljykorkin sekä mittatikun reijästä
Minun järjellä jokin ei nyt täsmää tässä mittauksessa? Miten vois olla näin ankara vuoto joka sylinterissä ja auto kuitenkin vielä käy ja toimii vedossa hyvin..
Noh tänään tein sitten ohivuotomittauksen ja tuloksena n. 90% vuoto jokaisessa sylinterissä ja vaimea suhina kuuluu öljykorkin sekä mittatikun reijästä
Re: 9-3 2.0t MY08 käyntihäiriö
Perusasia, ne tulpat varmasti NGK BKR7ESC‑11?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 9-3 2.0t MY08 käyntihäiriö
Mittaappas puristuspaineet ja mielellään kylmästä moottorista. Ettei vain puuttuisi venttiilistä palanen..
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: 9-3 2.0t MY08 käyntihäiriö
Saan viikonloppuna puristuspainemittarin niin pääsee mittaileen. Semmonen huomio jäi vielä sanomatta että kone käy huomattavasti paremmin täysin kylmällä koneella.
Venttiili vikaa itsekin epäilin mutta ihmetyttää kun paine karkaa öljytilaan ohivuotomittauksessa...
Re: 9-3 2.0t MY08 käyntihäiriö
Ensin ajattelin suutin tai polttoaineen painesäätimen vikaa, mutta se taitaa nyt olla poissuljettu: suuttimien paikkaa vaihdettu ja vikakoodi vain aina 4. pytystä.
Tästä sitten päästäänkin siihen että kokeileppa vaihtaa sytytyspuolien paikkaa
Sehän on selvä että vikaa tulee lambdaan, jos palamatonta polttoainetta pääsee pakopuolelle. Se myös aiheuttaa pauketta putkessa. Täten siis epäilisin vahvasti puolavikaa (4. pytyssä).
Tästä sitten päästäänkin siihen että kokeileppa vaihtaa sytytyspuolien paikkaa
Sehän on selvä että vikaa tulee lambdaan, jos palamatonta polttoainetta pääsee pakopuolelle. Se myös aiheuttaa pauketta putkessa. Täten siis epäilisin vahvasti puolavikaa (4. pytyssä).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 2.0t MY08 käyntihäiriö
Ainiin hitto, puolienkin järjestystä muutettu. Pahoittelut kun unohtaa jo itekkin mitä kaikkea kokeillutpetrisa kirjoitti: ↑Pe Touko 06, 2022 09:09Ensin ajattelin suutin tai polttoaineen painesäätimen vikaa, mutta se taitaa nyt olla poissuljettu: suuttimien paikkaa vaihdettu ja vikakoodi vain aina 4. pytystä.
Tästä sitten päästäänkin siihen että kokeileppa vaihtaa sytytyspuolien paikkaa![]()
Sehän on selvä että vikaa tulee lambdaan, jos palamatonta polttoainetta pääsee pakopuolelle. Se myös aiheuttaa pauketta putkessa. Täten siis epäilisin vahvasti puolavikaa (4. pytyssä).
Re: 9-3 2.0t MY08 käyntihäiriö
Taitaa se sitten olla polttoaineen paineen säädin hajalla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)