Nyt alkaa olemaan ideat vähissä, löytyiskö täältä jotakin suuntaa mistä etsimään vikaa seuraavana? Otsikonmukainen etanoliohjelmalla oleva käynyt huonosti jo pitempään, oireilu pikkuhiljaa pahentunut. Tyhjäkäynti on todella rikkalla ja käy yleensä vajaalla eli pysyy hädintuskin käynnissä. Liikkelle lähdössä meinaa tukehtua tyhjäkäytön jälkeen mutta meno paranee 2-3k rpm kohdalla jonka jälkeen käy täysin normaalisti (esim täydessä vedossa). Moottorijarrulla (eli vaihde päällä) liukuessa paukkuu putkessa eli vuotaako bensaa putkeen? Vikakoodeista ei ole ollut juurikaan apua, lambdaan liittyvää koodia tullut joten uusi lambda kokeiltu ja toisella ecullakin kokeiltu. Missfireä tulee 4. sylinterille reilusti minkä takia sytyttää vikavalon. Suuttimien järjestystä muutettu eikä missfiret vähentynyt neloselta. Tulpatkin toki vaihdettu ja niiden väreissä ei poikkeuksia millään sylinterillä.
Noh tänään tein sitten ohivuotomittauksen ja tuloksena n. 90% vuoto jokaisessa sylinterissä ja vaimea suhina kuuluu öljykorkin sekä mittatikun reijästä Minun järjellä jokin ei nyt täsmää tässä mittauksessa? Miten vois olla näin ankara vuoto joka sylinterissä ja auto kuitenkin vielä käy ja toimii vedossa hyvin..
Mittaappas puristuspaineet ja mielellään kylmästä moottorista. Ettei vain puuttuisi venttiilistä palanen..
Saan viikonloppuna puristuspainemittarin niin pääsee mittaileen. Semmonen huomio jäi vielä sanomatta että kone käy huomattavasti paremmin täysin kylmällä koneella.
Venttiili vikaa itsekin epäilin mutta ihmetyttää kun paine karkaa öljytilaan ohivuotomittauksessa...
Ensin ajattelin suutin tai polttoaineen painesäätimen vikaa, mutta se taitaa nyt olla poissuljettu: suuttimien paikkaa vaihdettu ja vikakoodi vain aina 4. pytystä.
Tästä sitten päästäänkin siihen että kokeileppa vaihtaa sytytyspuolien paikkaa
Sehän on selvä että vikaa tulee lambdaan, jos palamatonta polttoainetta pääsee pakopuolelle. Se myös aiheuttaa pauketta putkessa. Täten siis epäilisin vahvasti puolavikaa (4. pytyssä).
Ensin ajattelin suutin tai polttoaineen painesäätimen vikaa, mutta se taitaa nyt olla poissuljettu: suuttimien paikkaa vaihdettu ja vikakoodi vain aina 4. pytystä.
Tästä sitten päästäänkin siihen että kokeileppa vaihtaa sytytyspuolien paikkaa
Sehän on selvä että vikaa tulee lambdaan, jos palamatonta polttoainetta pääsee pakopuolelle. Se myös aiheuttaa pauketta putkessa. Täten siis epäilisin vahvasti puolavikaa (4. pytyssä).
Ainiin hitto, puolienkin järjestystä muutettu. Pahoittelut kun unohtaa jo itekkin mitä kaikkea kokeillut Ainakin kiinan autocomin mukaan 4. pytylle tulee lähes kaikki missfiret kun rytkyttää vajaalla. Kolmonen kyllä kerää kans hieman enemmän missfirejä 1 ja 2 sylinteriin verrattuna pitkällä ajolla mutta ei lähimainkaan 4. lukemia. Kaippa siihen missfiren laskuriin on luottaminen vaikka kiinan lukija onkin...
Taitaa se sitten olla polttoaineen paineen säädin hajalla.
Sieltä se taisi vika löytyä, ainaki ruiskutteli polttoainetta paineensäätimestä kun irrotti letkun jos tuon vaiholla selviää nii täytyy todeta että tuli taas etittyä vikaa aivan liian kaukaa...