Rommitommi kirjoitti:
Toisaalta taas tuli sellasta infoa, että boxi ostettaessa sisältäisi vain virisoftan ja viritettäessä tallentais auton oman softan boxiin, ota sitten näistä selvää
Hmm..mistä tuollaista infoa?
Joo luin tuosta vähän ylempää, että sulla oli BSR:n antamaa tietoa, eiköhän siihen voi luottaa enemmän kuin ulkomaisen Volvo-foorumiin
Saabanan kirjoitti:Kiitoksia kun selvititte tuota softa hommaa näin tyhmemällekkin, tämä auttoi kummasti.
Tänään sai vähän enemmän tuntumaa autoon uudella virisoftalla, kun tuli kärrättyä reilu 400km, ja aina kun sain autoletkan tai rekan kiinni, niin hymy nousi korviin asti kun pääsi ohittelemaan. On se nykyaika käsittämätön kun pystyy autoon saada näin paljon lisää ajonautintoa ilman että muokkaa konetta pajavasaralla uuteen uskoon, riittää kun käyttää tepseliä reiässä
Ahtopainemittaria kaipaisin, mutta kun on vähän sijoitusongelmia. Kait sen pitää sijoittaa kylmästi vaan koelaudan päälle vasempaan kulmaan.
Oletkos huomannut mitään ongelmia vielä? Ja mites polttoaineen kulutuksen on käynyt? Jossain on lukenut, että se voisi jopa tippuakin ajotyylin pysyessä samana. Tuo originaalisoftan takaisin asennus ominaisuus kyllä tuntuu hyvältä, jos jotkut ominaisuudet esim. luistonesto eivät toimi. Kovasti kyllä polttelee tilata, mut jos odottelis takuuajan loppumista ja sitten..tai..
Oletkos huomannut mitään ongelmia vielä? Ja mites polttoaineen kulutuksen on käynyt? Jossain on lukenut, että se voisi jopa tippuakin ajotyylin pysyessä samana. Tuo originaalisoftan takaisin asennus ominaisuus kyllä tuntuu hyvältä, jos jotkut ominaisuudet esim. luistonesto eivät toimi. Kovasti kyllä polttelee tilata, mut jos odottelis takuuajan loppumista ja sitten..tai..
En ole ollut minkäänlaisia ongelmia, kaikki toimii aivan kuten ennenkin. Pensankulutuksesta voisin näin lyhyellä kokemuksella sanoa, että perstuntuma ilman mitään tieteellisiä laskelmia on semmonen että vähän vähemmän veis kuin aiemmin. Mitä tuohon luistonestoon tulee, niin siitä ei vielä ole kokemusta. Eikä se käsittääkseni niin ole ettei se toimiis, vaan se toimii erillälailla kasvaneitten tehojen johdosta.
Nyt kun itse olen päässyt kokemaan mitä tämä softan päivitys saa aikaan, niin en epäilisi YHTÄÄN tilata sitä uudestaan, ihmettelen vaan miksen ole jo aiemmin sitä laittanut
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Saabanan kirjoitti:Nyt kun itse olen päässyt kokemaan mitä tämä softan päivitys saa aikaan, niin en epäilisi YHTÄÄN tilata sitä uudestaan, ihmettelen vaan miksen ole jo aiemmin sitä laittanut
Jep jep. Jos meikäläinen olisi pystynyt puristamaan työsuhdeautoksi 1.8i:n sijasta 1.8t:n, niin taatusti olisin jo sijoittanut joko Maptunin tai BSR:n steg 1:een
Oletkos huomannut mitään ongelmia vielä? Ja mites polttoaineen kulutuksen on käynyt? Jossain on lukenut, että se voisi jopa tippuakin ajotyylin pysyessä samana. Tuo originaalisoftan takaisin asennus ominaisuus kyllä tuntuu hyvältä, jos jotkut ominaisuudet esim. luistonesto eivät toimi. Kovasti kyllä polttelee tilata, mut jos odottelis takuuajan loppumista ja sitten..tai..
En ole ollut minkäänlaisia ongelmia, kaikki toimii aivan kuten ennenkin. Pensankulutuksesta voisin näin lyhyellä kokemuksella sanoa, että perstuntuma ilman mitään tieteellisiä laskelmia on semmonen että vähän vähemmän veis kuin aiemmin. Mitä tuohon luistonestoon tulee, niin siitä ei vielä ole kokemusta. Eikä se käsittääkseni niin ole ettei se toimiis, vaan se toimii erillälailla kasvaneitten tehojen johdosta.
Nyt kun itse olen päässyt kokemaan mitä tämä softan päivitys saa aikaan, niin en epäilisi YHTÄÄN tilata sitä uudestaan, ihmettelen vaan miksen ole jo aiemmin sitä laittanut
Käytätkö muuten 95 vai 98 bensaa virityssoftan kanssa?
saab93_vector kirjoitti:Käytätkö muuten 95 vai 98 bensaa virityssoftan kanssa?
BSR:n sivuilta löytyy seuraava juttu:
Bensinbilar: För att få ut den effekt vi uppger vid BSR trim skall 98 oktan användas !
Användes 95 oktan erhålles således ej hela den effektökning som anges vid våra trimningar.
Vi rekommenderar generellt 98 oktan - även för bilar utan trim - vilket ger högre effekt, lägre förbrukning, bättre hållbarhet och minskade emissioner.
Med 98 oktan minskar risken för "spikningar" (okontrollerad tändning).
Fotnot: Med 98 oktan menas naturligtvis "blyfri"!
Eli lyhyesti suomennettuna BSR:n softat on suunniteltu 98 -oktaaniselle bensiinille ja he suosittelevat sen käyttöä. 98 -oktaanisen bensiinin käyttö minimoi moottorin kontrolloimatonta sytytystä (taitavat tarkoittaa nakutusta).
Käytätkö muuten 95 vai 98 bensaa virityssoftan kanssa?
Aloitin tankaamalla 98 bensaa jo pari tankillista ennenkuin asensin virisoftan. Kuten tuossa ylempänäkin selvis, niin suosittelevat käyttämään 98:ia vakio autoonkin, koska kulutus pienenee ja moottorin kestävyys paranee, lisäksi tulee pientä tehonlisäystäkin vakioautoon.
Itse kun tankkasin 98:ia ennen virisoftaa, niin olin huomaavinani hieman tasaisempaa ja parempaa vääntöä kun 95:tosella. Liekkö kuvitelmaa, testatkaapa muutkin, ei se ainakaan haitaksi ole.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Saabanan kirjoitti:Itse kun tankkasin 98:ia ennen virisoftaa, niin olin huomaavinani hieman tasaisempaa ja parempaa vääntöä kun 95:tosella. Liekkö kuvitelmaa, testatkaapa muutkin, ei se ainakaan haitaksi ole.
Mä käytän molemmissa autoissa 98:ia (siis jopa 1.8i:ssäkin). Omasta mielestäni bensa on nykyään niin kallista, ettei ole suurtakaan väliä, tankkaako 95:sta vai 98:ia
Jos taas suunnittelee virittävänsä autoaan ja ei halua siirtyä 95:sta 98:iin (jos ei ole jo aiemmin käyttänyt 98:ia), niin sitten kannattaa jättää virittelyhaaveet sikseen. Lähes kaikki virityssoftat on tehty sitä silmällä pitäen, että autossa käytetään vain ja ainoastaan 98 -oktaanista bensiiniä.
Saabanan kirjoitti:Itse kun tankkasin 98:ia ennen virisoftaa, niin olin huomaavinani hieman tasaisempaa ja parempaa vääntöä kun 95:tosella. Liekkö kuvitelmaa, testatkaapa muutkin, ei se ainakaan haitaksi ole.
Mä käytän molemmissa autoissa 98:ia (siis jopa 1.8i:ssäkin). Omasta mielestäni bensa on nykyään niin kallista, ettei ole suurtakaan väliä, tankkaako 95:sta vai 98:ia
Jos taas suunnittelee virittävänsä autoaan ja ei halua siirtyä 95:sta 98:iin (jos ei ole jo aiemmin käyttänyt 98:ia), niin sitten kannattaa jättää virittelyhaaveet sikseen. Lähes kaikki virityssoftat on tehty sitä silmällä pitäen, että autossa käytetään vain ja ainoastaan 98 -oktaanista bensiiniä.
Olin siinä luulossa että 98 ois paljon kallimpaa, mutta ei hintaeroa ole kuin n. 2 senttiä. Eli jos ajat vuodessa 20tkm niin hintaeroa tulee n. 35€/vuosi. Eli käytännössä tuo ei meinaa mitään. Ja jos kulutus tippuu niin ero kapenee hieman.
Nyt sain sitten kokemusta luistoneston toiminnasta virisoftan kanssa, kun nakkas lumen maahan ja kesikset alla. En huomannut mitään poikkeavaa tai erillaista toimintaa vakiosoftaan verrattuna.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Saabanan kirjoitti:Nyt sain sitten kokemusta luistoneston toiminnasta virisoftan kanssa, kun nakkas lumen maahan ja kesikset alla. En huomannut mitään poikkeavaa tai erillaista toimintaa vakiosoftaan verrattuna.
Lunta?
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93 Perheessä myös Mr. S
onko kellään muuten tietoa että onko viri softasta tullut mitään päivitystä??? mulla ollu viritys nytten noin vuoden! ei mitään ongelmia (puuta koputtaen) ja polttoaineen kulutus on selvästi tippunu... erityisen mukavaa on huomata kuinka pienet asiat tuo nyt lisää tehoa, kuten pakoputki ja vapaavirtasuodatin
julle05 kirjoitti:onko kellään muuten tietoa että onko viri softasta tullut mitään päivitystä??? mulla ollu viritys nytten noin vuoden! ei mitään ongelmia (puuta koputtaen) ja polttoaineen kulutus on selvästi tippunu... erityisen mukavaa on huomata kuinka pienet asiat tuo nyt lisää tehoa, kuten pakoputki ja vapaavirtasuodatin
On ainakin minulle. Autoni kävi DTE ja avainpäivityksessä Länsiautossa. Samalla päivitettiin ilmeisesti muukin softa, koska tietyt ilmoitukset SID:issä muuttivat asuaan.
Ennen huoltoa latasin autoni "vakioksi". Huollon jälkeen "tunaaminen" ei enää onnistunut boksilla, vaan näyttöön tuli "read car?". Eli lukemisen jälkeen boksi tietokoneeseen kiinni ja lähetys BSR:lle. Nyt odottelen paluupostissa päivitettyä viriohjelmaa.
(ja ajelen vajaatehoisena)
julle05 kirjoitti:onko kellään muuten tietoa että onko viri softasta tullut mitään päivitystä??? mulla ollu viritys nytten noin vuoden! ei mitään ongelmia (puuta koputtaen) ja polttoaineen kulutus on selvästi tippunu... erityisen mukavaa on huomata kuinka pienet asiat tuo nyt lisää tehoa, kuten pakoputki ja vapaavirtasuodatin
On ainakin minulle. Autoni kävi DTE ja avainpäivityksessä Länsiautossa. Samalla päivitettiin ilmeisesti muukin softa, koska tietyt ilmoitukset SID:issä muuttivat asuaan.
Ennen huoltoa latasin autoni "vakioksi". Huollon jälkeen "tunaaminen" ei enää onnistunut boksilla, vaan näyttöön tuli "read car?". Eli lukemisen jälkeen boksi tietokoneeseen kiinni ja lähetys BSR:lle. Nyt odottelen paluupostissa päivitettyä viriohjelmaa.
(ja ajelen vajaatehoisena)
oliko se millanen operaatio se read car??? oliko yksinkertasta? kiitos muuten kun muistutit tosta päivityksestä, en varmaa olis muistanu ottaa viriohjelmaa pois!!!
julle05 kirjoitti:onko kellään muuten tietoa että onko viri softasta tullut mitään päivitystä??? mulla ollu viritys nytten noin vuoden! ei mitään ongelmia (puuta koputtaen) ja polttoaineen kulutus on selvästi tippunu... erityisen mukavaa on huomata kuinka pienet asiat tuo nyt lisää tehoa, kuten pakoputki ja vapaavirtasuodatin
On ainakin minulle. Autoni kävi DTE ja avainpäivityksessä Länsiautossa. Samalla päivitettiin ilmeisesti muukin softa, koska tietyt ilmoitukset SID:issä muuttivat asuaan.
Ennen huoltoa latasin autoni "vakioksi". Huollon jälkeen "tunaaminen" ei enää onnistunut boksilla, vaan näyttöön tuli "read car?". Eli lukemisen jälkeen boksi tietokoneeseen kiinni ja lähetys BSR:lle. Nyt odottelen paluupostissa päivitettyä viriohjelmaa.
(ja ajelen vajaatehoisena)
oliko se millanen operaatio se read car??? oliko yksinkertasta? kiitos muuten kun muistutit tosta päivityksestä, en varmaa olis muistanu ottaa viriohjelmaa pois!!!
Ei sen kummoisempi kuin "tunaaminen" paitsi tekstin "tune car" tilalla oli "read car?"
Prosentit juoksivat hitaasti 100 asti jonka jälkeen "read car complete".
Seuraavaksi tietokoneen ääreen BSR sivuille http://www.bsrab.se/ppc sieltä omilla tunnuksilla PPC-kommunikointiohjelma jossa ohjeet tietokoneeseen liittämistä ja datan lähettämistä varten.
Helppoa kuin lapsen hakkaaminen.