Hirsch-viritystä, ryhmähanke?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

MRe kirjoitti:
..Ja harvapa sitä olisi tonnia laittanut markka-aikaan pyyhkijänsulkiinkaan, niinkuin tuolla toisessa threadissa sanoit tehneesi..

MRe
Totta.. :roll: mutta eipä ollut vaihtoehtoja.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Totta.. mutta eipä ollut vaihtoehtoja.
Joo. Pysäköidessä Itä-Helsingissä kannattaa jättää auton ovet auki ja ottaa sulat mukaan ;)
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Jos auto toimii virisoftan asennuksen jälkeen, kuten autovalmistaja on sen alunperin suunnitellut, niin jokin on kyllä mennyt pahasti vikaan... :lol: tai ainakin rahat (tai oravannahat) olisi voinut käyttää hyödyllisempäänkin asiaan.[/quote]

En ymmärrä mikä olis mennyt vikaan?
Mielestäni on erittäin järkevää:
a) Oleellisesti parantunut teho, vääntömomentti, kiihtyvyys, huippunopeus
b) Auton ominaisuudet riittävät tähän
c) Edullinen virisoftan hinta, kuten myös auton hinta/vrt. vastaavat
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

ptpjok kirjoitti:
Bob kirjoitti:Jos auto toimii virisoftan asennuksen jälkeen, kuten autovalmistaja on sen alunperin suunnitellut, niin jokin on kyllä mennyt pahasti vikaan... :lol: tai ainakin rahat (tai oravannahat) olisi voinut käyttää hyödyllisempäänkin asiaan.
En ymmärrä mikä olis mennyt vikaan?
Mielestäni on erittäin järkevää:
a) Oleellisesti parantunut teho, vääntömomentti, kiihtyvyys, huippunopeus
b) Auton ominaisuudet riittävät tähän
c) Edullinen virisoftan hinta, kuten myös auton hinta/vrt. vastaavat
Kommettini oli puuhastelua "pilkun" kanssa :oops: eli jos auto toimii täysin kuten autovalmistaja on sen suunnitellut - niin tehokin on alkuperäisellä tasolla, eikä ole kasvanut vakiosta ja tällöin viritys on "mennyt metsään".

Yritän olla selkeämpi ilmaisussani jatkossa.

PS. Tsekkaa YV:t
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Viimein Hirsch juttuun tulee edes jotain infoa GM:n suunnalta. Jännässä saa jäädä odottamaan näkyykö tämä kannanotto missään.

GM Media online - Saab/Hirsch
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Marko A kirjoitti:Viimein Hirsch juttuun tulee edes jotain infoa GM:n suunnalta. Jännässä saa jäädä odottamaan näkyykö tämä kannanotto missään.

GM Media online - Saab/Hirsch
Ja sama suomeksi/englanniksi?
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

villero kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Viimein Hirsch juttuun tulee edes jotain infoa GM:n suunnalta. Jännässä saa jäädä odottamaan näkyykö tämä kannanotto missään.

GM Media online - Saab/Hirsch
Ja sama suomeksi/englanniksi?
yhdyn edelliseen... kaikki ei osaa ruottia :roll: :oops:
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

ote siltä ruåttalaiselta sitelta:
Nyare bilar som utrustas med delar från Hirsch Performance behåller sin nybilsgaranti på de delar som byts ut. Vid reklamation på Hirsch-delar till äldre bilar gäller samma garantiregler och villkor som för övriga Saab originaldelar.
Mun vitosen ruåtsilla tuossa sanotaan, että ne uudet autot, jotka varustetaan Hirssin osilla säilyttävät uuden auton takuun niillä(kin) osilla, jotka on vaihdettu. Vanhoihin autoihin sovelletaan samoja takuusääntöjä, kuin Saabin originaaliosilla yleensäkin.

Korjatkaa te, jotka osaatte kieliä.

Se, että Saab ei anna takuuta Hirsch-virityksille, tarkoittanee sitä, ettei Saabia voi syyttää jos heppoja ei löydy tai jos softa aiheuttaa muuten ongelmia (vaikka hellasäröä :) ). Sen sijaan jos autosta menee vaikka laatikko, vetoakseli tai esim. hiukkassuodin Saab/GM ei voi sälyttää syytä Hirschin piikkiin ja vetäytyä vastuusta. Tämä siis minun ymmärrykseni asiasta, tätä ei tuossa swedujen tekstissä sanota.
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

Viesti Kirjoittaja m&m »

villero kirjoitti:Ja sama suomeksi/englanniksi?
Mielenkiintoisin yksityiskohta lienee se, että tuotteet ovat Vägverketin ainutlaatuisella poikkeusluvalla hyväksyttyjä yleiseen tieliikennekäyttöön Ruotsissa. Tuosta voisivat Suomen viranomaiset ottaa mallia.
Vastaa Viestiin