100 kyssäriä virisatsista (Hirsch)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Bugracer kirjoitti:Oma auto tulee Vantaan Länsi autosta, jossa suhtautuminen Hirschiin ainakin oman myyjäni kohdalta on ollut tosi asiallista. Hirsch oli ainut vaihtoehto juuri takuun vuoksi.
Mainitsin jo tuolla toisaalla, mutta ainakin 2007 käyttäjänmanuaalissa kerrotaan erittäin selvästi että Hirsch sarjoilla takuu säilyy. Ja taas jos asentaa ei saab-alkuperäis osia niin takuu siltäosin menee.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
JiiEe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:15

Viesti Kirjoittaja JiiEe »

MRe kirjoitti: Katsastuksesta ei kannata muutenkaan kantaa huolta, koska Suomessa ei dynoteta autoja katsastuksen aikana.
Katsastuksen juju piilee mielestäni muutoskatsastuksessa. Eli että auto on katsastettu uusille tehoille. Tällöin vakuutusyhtiön kanssa ei tule ongelmia. Ilman muutoskatsastusta vakuutusyhtiö voi virityksen huomatessaan (siis jos jostain syystä sattuu huomaamaan), alentaa tai evätä korvauksen kokonaan liikennevahingon yhteydessä. Tämä siksi, että vakuutusyhtiö voi väittää omistajan myötävaikuttaneen tapahtuneeseen ajamalla "laittomalla" virityksellä = ominaisuuksiin nähden liian tehokkaalla autolla. Ja tässä kohtaa ei ole vaikutusta sillä, onko tehonlisäys oikeasti vaikuttanut mihinkään, tai että muissa maissa saa virittää ilman jarrujen yms. laittoa.

Tämä voi olla teoreettinen riski, mutta jos kohdalle osuisi ei minua ainakaan naurattaisi...tämän vuoksi Hirschit on vielä jääneet kauppaan.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Juu, tiedetään. Ja siksi mulla onkin muutoskatsastettu 175hv/350Nm TiDS. Hähhää. Ja maksoi kokonaista 29 EUR (siis katsastus).

Enivei, siinä odotellessa juttelin sen A-Katsastus Airportin (Vantaalla) katsastustytsyn kanssa ja hän sanoi, ettei nämä viritysasiat jaksa häntä kiinnostaa pennin vertaa. Eli jos joku teini kehua paukuttaa autossa olevan 250 heppaa, niin sitten tietysti pitää ryhtyä toimenpiteisiin, mutta voi siinä ko. teiniä hieman v***aa, kun lyödään lasku turhista mittauksista jos ei viritystä olekaan tai lasku muutoskatsastuksesta ja sen vaatimista toimenpiteistä. Muussa tapauksessa katsastus"inssi" lähtee siitä, että auto on vakio. Ei ne niille mitään pistotarkastuksia tee.

Tämä on vähän sama asia kuin vääntää vitsiä pommista New Yorkin kentällä. Tyhmät kuuluu saadakin kumihanskaa.

Se on sitten eri asia, jos vakuutusyhtiö epäilee että auto on ollut laiton ja päättää tarkistaa asian. Toinen juttu sitten on se, mitä siitä pellolle ajetusta tai puun ympäri kääritystä autosta enää tarkistaa. Tai miten siihen BSR:llä palauttaa orkkissoftan. Parasta kouluttaa lähiomaiset tekemään sen.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Jep jep

Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

93t sport kirjoitti:Jep jep

Kuva
Jep jep, noinhan niiden on pakko sanoa.

Onko kellään laittaa faktaa että edes yksi bsr:n käyttäjä olisi saanut missään muodossa rangaistuksia/seuraamuksia viritysohjelman käytöstä :?:
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja miSa »

Mielenkiintoista lukea miten kahden eri virisoftan autossaan omaavat jäsenet kyseenalaistavat kilpailevan valmistajan softaa. Melkeinpä muistuu mieleen työpaikan kahvipöytä väittelyt Saab vs. Volvo. :wink:

Jos uuden auton omistaisin niin varmaan kääntyisin Hirch:in suuntaan mutta takuun vedellessä loppuaan/loputtua veisi BSR rahani edullisemman hinnan vuoksi. Sehän on jo todettu että molemmat on hyviä. Taidan vaan siirtää oston kevääseen niin sillä saan tukahdetettua keväällä iskevän autokuumeen. :lol:
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

miSa kirjoitti:Mielenkiintoista lukea miten kahden eri virisoftan autossaan omaavat jäsenet kyseenalaistavat kilpailevan valmistajan softaa. Melkeinpä muistuu mieleen työpaikan kahvipöytä väittelyt Saab vs. Volvo. :wink:

Jos uuden auton omistaisin niin varmaan kääntyisin Hirch:in suuntaan mutta takuun vedellessä loppuaan/loputtua veisi BSR rahani edullisemman hinnan vuoksi. Sehän on jo todettu että molemmat on hyviä. Taidan vaan siirtää oston kevääseen niin sillä saan tukahdetettua keväällä iskevän autokuumeen. :lol:
Kunnon väittelyähän ei ole vielä saatu aikaan.... Puuttuu kunnon mollaukset, henkilökohtaisuudet, suoranaiset valheet ja liioittelut. :lol:
Oikeesti, onneksi on pysynyt asiapohjalla. Sitten kun ym puolelle mennään, meikä vaihtaa foorumia.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
JiiEe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:15

Viesti Kirjoittaja JiiEe »

93t sport kirjoitti:Jep jep
Älä muuta sano. Tuo juttu on mennyt aikanaan ohi, mutta aiheuttaa välittömän säästämistarpeen.

Selvittelin vähän asiaa tämän perusteella, ja syy-yhteyden näyttäminen on todellakin vakuutusteknisesti hankalaa. Näin ollen "kohtuullinen" viritys (mikä se sitten ikinä onkin..) tuskin vaikuttaisi vakuutuskorvauksiin. Vaikka jokainen tapaus täytyy tietenkin pohtia erikseen, omat johtopäätökset ovat kuitenkin selvät..
pallep
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 16:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pallep »

uusi93 kirjoitti:Muistuu mieleen muutamakin tapaus edellisessä työpaikassa, jossa oli asiakkaille tullut ongelmia katsastuksessa, kun oli elvistellyt että tässä autossa on sitten 200 heppaa jne. ja katsastussetä siihen sitten tyynesti ettei mene leimasta läpi ennenkuin on muutoskatsastettu niille tehoille...
Äly hoi... Voi kyllä kaveri ihan vaan katsella peiliin itseään kun syytä hakee.. 8O
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

pallep kirjoitti: Äly hoi... Voi kyllä kaveri ihan vaan katsella peiliin itseään kun syytä hakee.. 8O
Näinpä. Tosin ainakin osassa tapauksista oli auto juuri ostettu (käytettynä) ja ei tiedetty ettei autoa ole muutoskatsastettu (tai että niin edes pitäisi tehdä). Eli edellinen omistaja oli virityksen tehnyt ja myynyt auton tietysti +50 heppasena jne.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

hei... tulipa tuossa mieleen että jos hirssin saa katsastettua aeroon, niin saako bsrn? sehän on ja muistaakseni tuv hyväksytty... tietty täytyis ne teho mittaukset teettää... :roll:
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

JiiEe kirjoitti:
Marko A kirjoitti:
Sitä kun ei pitäis 1.8t:ä onnistua ihan helpolla muutoskatsatamaan.
Sama kysymys herää kuin Marko A:lla. Ja jos joku ylipäänsä saa 1.8 t:n muutoskatsastettua ilman jarrujen päivittämistä, niin kiinnostaa todella. Tämänhän ei pitäisi olla mahdollista. Ja hinnan luulisi siinä tapauksessa olevan ihan jotain muuta kuin 1.300. Vai onko niin, että Bugracerilla on Aero?
Noista viri katsastuksista yhteenvetoa.
Meneekö homma näin?
1.8t ja 2.0t ovat teknisesti "vastaavia" autoja. (softaero)
Tehoa saa siis kasvattaa 20% ilman muutoksia. 175hpx1.20=210hp
Esim. jos viristä saa 1.8t autoon 205hp, niin homma on ok. Kun vaan on maahantuojalta todistus 1.8t ja 2.0t autojen "samanlaisuudesta".
Mutta riittääkö todistus viripajalta tehoista vai täytyykö mittauttaa ja sitten mennä näiden dokumenttien kanssa konttorille? Jos joku virittää ja haluaa sitten katsastaa auton ko. tehoille... :roll:
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

apu,apupoika kirjoitti: Noista viri katsastuksista yhteenvetoa.
Meneekö homma näin?
1.8t ja 2.0t ovat teknisesti "vastaavia" autoja. (softaero)
Tehoa saa siis kasvattaa 20% ilman muutoksia. 175hpx1.20=210hp
Esim. jos viristä saa 1.8t autoon 205hp, niin homma on ok. Kun vaan on maahantuojalta todistus 1.8t ja 2.0t autojen "samanlaisuudesta".
Mutta riittääkö todistus viripajalta tehoista vai täytyykö mittauttaa ja sitten mennä näiden dokumenttien kanssa konttorille? Jos joku virittää ja haluaa sitten katsastaa auton ko. tehoille... :roll:
Valitettavasti ei mene näin. Pitää olla todistus päästöistä nyky autoille, käytännössä mahdoton hommata. Saabin (Hirsch) vireille ei ole EU tyyppihyväksyntää, joten autosta täytyy tehdä täysin 2,0T konetta vastaava jos haluaa saada rekisteröityä. Summasummarum- tällä hetkellä ei saa mitenkään järkevästi rekisteröityä Hirschin softaa kahdenlitran bensaturboon. Ikävä kyllä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Marko A kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti: Noista viri katsastuksista yhteenvetoa.
Meneekö homma näin?
1.8t ja 2.0t ovat teknisesti "vastaavia" autoja. (softaero)
Tehoa saa siis kasvattaa 20% ilman muutoksia. 175hpx1.20=210hp
Esim. jos viristä saa 1.8t autoon 205hp, niin homma on ok. Kun vaan on maahantuojalta todistus 1.8t ja 2.0t autojen "samanlaisuudesta".
Mutta riittääkö todistus viripajalta tehoista vai täytyykö mittauttaa ja sitten mennä näiden dokumenttien kanssa konttorille? Jos joku virittää ja haluaa sitten katsastaa auton ko. tehoille... :roll:
Valitettavasti ei mene näin. Pitää olla todistus päästöistä nyky autoille, käytännössä mahdoton hommata. Saabin (Hirsch) vireille ei ole EU tyyppihyväksyntää, joten autosta täytyy tehdä täysin 2,0T konetta vastaava jos haluaa saada rekisteröityä. Summasummarum- tällä hetkellä ei saa mitenkään järkevästi rekisteröityä Hirschin softaa kahdenlitran bensaturboon. Ikävä kyllä.
Eikös konttorilla mitata päästöt autosta.......... :roll: :?:
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kyllä. Mutta sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin