Mainitsin jo tuolla toisaalla, mutta ainakin 2007 käyttäjänmanuaalissa kerrotaan erittäin selvästi että Hirsch sarjoilla takuu säilyy. Ja taas jos asentaa ei saab-alkuperäis osia niin takuu siltäosin menee.Bugracer kirjoitti:Oma auto tulee Vantaan Länsi autosta, jossa suhtautuminen Hirschiin ainakin oman myyjäni kohdalta on ollut tosi asiallista. Hirsch oli ainut vaihtoehto juuri takuun vuoksi.
100 kyssäriä virisatsista (Hirsch)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Katsastuksen juju piilee mielestäni muutoskatsastuksessa. Eli että auto on katsastettu uusille tehoille. Tällöin vakuutusyhtiön kanssa ei tule ongelmia. Ilman muutoskatsastusta vakuutusyhtiö voi virityksen huomatessaan (siis jos jostain syystä sattuu huomaamaan), alentaa tai evätä korvauksen kokonaan liikennevahingon yhteydessä. Tämä siksi, että vakuutusyhtiö voi väittää omistajan myötävaikuttaneen tapahtuneeseen ajamalla "laittomalla" virityksellä = ominaisuuksiin nähden liian tehokkaalla autolla. Ja tässä kohtaa ei ole vaikutusta sillä, onko tehonlisäys oikeasti vaikuttanut mihinkään, tai että muissa maissa saa virittää ilman jarrujen yms. laittoa.MRe kirjoitti: Katsastuksesta ei kannata muutenkaan kantaa huolta, koska Suomessa ei dynoteta autoja katsastuksen aikana.
Tämä voi olla teoreettinen riski, mutta jos kohdalle osuisi ei minua ainakaan naurattaisi...tämän vuoksi Hirschit on vielä jääneet kauppaan.
Juu, tiedetään. Ja siksi mulla onkin muutoskatsastettu 175hv/350Nm TiDS. Hähhää. Ja maksoi kokonaista 29 EUR (siis katsastus).
Enivei, siinä odotellessa juttelin sen A-Katsastus Airportin (Vantaalla) katsastustytsyn kanssa ja hän sanoi, ettei nämä viritysasiat jaksa häntä kiinnostaa pennin vertaa. Eli jos joku teini kehua paukuttaa autossa olevan 250 heppaa, niin sitten tietysti pitää ryhtyä toimenpiteisiin, mutta voi siinä ko. teiniä hieman v***aa, kun lyödään lasku turhista mittauksista jos ei viritystä olekaan tai lasku muutoskatsastuksesta ja sen vaatimista toimenpiteistä. Muussa tapauksessa katsastus"inssi" lähtee siitä, että auto on vakio. Ei ne niille mitään pistotarkastuksia tee.
Tämä on vähän sama asia kuin vääntää vitsiä pommista New Yorkin kentällä. Tyhmät kuuluu saadakin kumihanskaa.
Se on sitten eri asia, jos vakuutusyhtiö epäilee että auto on ollut laiton ja päättää tarkistaa asian. Toinen juttu sitten on se, mitä siitä pellolle ajetusta tai puun ympäri kääritystä autosta enää tarkistaa. Tai miten siihen BSR:llä palauttaa orkkissoftan. Parasta kouluttaa lähiomaiset tekemään sen.
Enivei, siinä odotellessa juttelin sen A-Katsastus Airportin (Vantaalla) katsastustytsyn kanssa ja hän sanoi, ettei nämä viritysasiat jaksa häntä kiinnostaa pennin vertaa. Eli jos joku teini kehua paukuttaa autossa olevan 250 heppaa, niin sitten tietysti pitää ryhtyä toimenpiteisiin, mutta voi siinä ko. teiniä hieman v***aa, kun lyödään lasku turhista mittauksista jos ei viritystä olekaan tai lasku muutoskatsastuksesta ja sen vaatimista toimenpiteistä. Muussa tapauksessa katsastus"inssi" lähtee siitä, että auto on vakio. Ei ne niille mitään pistotarkastuksia tee.
Tämä on vähän sama asia kuin vääntää vitsiä pommista New Yorkin kentällä. Tyhmät kuuluu saadakin kumihanskaa.
Se on sitten eri asia, jos vakuutusyhtiö epäilee että auto on ollut laiton ja päättää tarkistaa asian. Toinen juttu sitten on se, mitä siitä pellolle ajetusta tai puun ympäri kääritystä autosta enää tarkistaa. Tai miten siihen BSR:llä palauttaa orkkissoftan. Parasta kouluttaa lähiomaiset tekemään sen.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
Mielenkiintoista lukea miten kahden eri virisoftan autossaan omaavat jäsenet kyseenalaistavat kilpailevan valmistajan softaa. Melkeinpä muistuu mieleen työpaikan kahvipöytä väittelyt Saab vs. Volvo.
Jos uuden auton omistaisin niin varmaan kääntyisin Hirch:in suuntaan mutta takuun vedellessä loppuaan/loputtua veisi BSR rahani edullisemman hinnan vuoksi. Sehän on jo todettu että molemmat on hyviä. Taidan vaan siirtää oston kevääseen niin sillä saan tukahdetettua keväällä iskevän autokuumeen.
Jos uuden auton omistaisin niin varmaan kääntyisin Hirch:in suuntaan mutta takuun vedellessä loppuaan/loputtua veisi BSR rahani edullisemman hinnan vuoksi. Sehän on jo todettu että molemmat on hyviä. Taidan vaan siirtää oston kevääseen niin sillä saan tukahdetettua keväällä iskevän autokuumeen.
Kunnon väittelyähän ei ole vielä saatu aikaan.... Puuttuu kunnon mollaukset, henkilökohtaisuudet, suoranaiset valheet ja liioittelut.miSa kirjoitti:Mielenkiintoista lukea miten kahden eri virisoftan autossaan omaavat jäsenet kyseenalaistavat kilpailevan valmistajan softaa. Melkeinpä muistuu mieleen työpaikan kahvipöytä väittelyt Saab vs. Volvo.
Jos uuden auton omistaisin niin varmaan kääntyisin Hirch:in suuntaan mutta takuun vedellessä loppuaan/loputtua veisi BSR rahani edullisemman hinnan vuoksi. Sehän on jo todettu että molemmat on hyviä. Taidan vaan siirtää oston kevääseen niin sillä saan tukahdetettua keväällä iskevän autokuumeen.
Oikeesti, onneksi on pysynyt asiapohjalla. Sitten kun ym puolelle mennään, meikä vaihtaa foorumia.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Älä muuta sano. Tuo juttu on mennyt aikanaan ohi, mutta aiheuttaa välittömän säästämistarpeen.93t sport kirjoitti:Jep jep
Selvittelin vähän asiaa tämän perusteella, ja syy-yhteyden näyttäminen on todellakin vakuutusteknisesti hankalaa. Näin ollen "kohtuullinen" viritys (mikä se sitten ikinä onkin..) tuskin vaikuttaisi vakuutuskorvauksiin. Vaikka jokainen tapaus täytyy tietenkin pohtia erikseen, omat johtopäätökset ovat kuitenkin selvät..
Äly hoi... Voi kyllä kaveri ihan vaan katsella peiliin itseään kun syytä hakee..uusi93 kirjoitti:Muistuu mieleen muutamakin tapaus edellisessä työpaikassa, jossa oli asiakkaille tullut ongelmia katsastuksessa, kun oli elvistellyt että tässä autossa on sitten 200 heppaa jne. ja katsastussetä siihen sitten tyynesti ettei mene leimasta läpi ennenkuin on muutoskatsastettu niille tehoille...
Näinpä. Tosin ainakin osassa tapauksista oli auto juuri ostettu (käytettynä) ja ei tiedetty ettei autoa ole muutoskatsastettu (tai että niin edes pitäisi tehdä). Eli edellinen omistaja oli virityksen tehnyt ja myynyt auton tietysti +50 heppasena jne.pallep kirjoitti: Äly hoi... Voi kyllä kaveri ihan vaan katsella peiliin itseään kun syytä hakee..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Noista viri katsastuksista yhteenvetoa.JiiEe kirjoitti:Sama kysymys herää kuin Marko A:lla. Ja jos joku ylipäänsä saa 1.8 t:n muutoskatsastettua ilman jarrujen päivittämistä, niin kiinnostaa todella. Tämänhän ei pitäisi olla mahdollista. Ja hinnan luulisi siinä tapauksessa olevan ihan jotain muuta kuin 1.300. Vai onko niin, että Bugracerilla on Aero?Marko A kirjoitti:
Sitä kun ei pitäis 1.8t:ä onnistua ihan helpolla muutoskatsatamaan.
Meneekö homma näin?
1.8t ja 2.0t ovat teknisesti "vastaavia" autoja. (softaero)
Tehoa saa siis kasvattaa 20% ilman muutoksia. 175hpx1.20=210hp
Esim. jos viristä saa 1.8t autoon 205hp, niin homma on ok. Kun vaan on maahantuojalta todistus 1.8t ja 2.0t autojen "samanlaisuudesta".
Mutta riittääkö todistus viripajalta tehoista vai täytyykö mittauttaa ja sitten mennä näiden dokumenttien kanssa konttorille? Jos joku virittää ja haluaa sitten katsastaa auton ko. tehoille...
Valitettavasti ei mene näin. Pitää olla todistus päästöistä nyky autoille, käytännössä mahdoton hommata. Saabin (Hirsch) vireille ei ole EU tyyppihyväksyntää, joten autosta täytyy tehdä täysin 2,0T konetta vastaava jos haluaa saada rekisteröityä. Summasummarum- tällä hetkellä ei saa mitenkään järkevästi rekisteröityä Hirschin softaa kahdenlitran bensaturboon. Ikävä kyllä.apu,apupoika kirjoitti: Noista viri katsastuksista yhteenvetoa.
Meneekö homma näin?
1.8t ja 2.0t ovat teknisesti "vastaavia" autoja. (softaero)
Tehoa saa siis kasvattaa 20% ilman muutoksia. 175hpx1.20=210hp
Esim. jos viristä saa 1.8t autoon 205hp, niin homma on ok. Kun vaan on maahantuojalta todistus 1.8t ja 2.0t autojen "samanlaisuudesta".
Mutta riittääkö todistus viripajalta tehoista vai täytyykö mittauttaa ja sitten mennä näiden dokumenttien kanssa konttorille? Jos joku virittää ja haluaa sitten katsastaa auton ko. tehoille...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Eikös konttorilla mitata päästöt autosta..........Marko A kirjoitti:Valitettavasti ei mene näin. Pitää olla todistus päästöistä nyky autoille, käytännössä mahdoton hommata. Saabin (Hirsch) vireille ei ole EU tyyppihyväksyntää, joten autosta täytyy tehdä täysin 2,0T konetta vastaava jos haluaa saada rekisteröityä. Summasummarum- tällä hetkellä ei saa mitenkään järkevästi rekisteröityä Hirschin softaa kahdenlitran bensaturboon. Ikävä kyllä.apu,apupoika kirjoitti: Noista viri katsastuksista yhteenvetoa.
Meneekö homma näin?
1.8t ja 2.0t ovat teknisesti "vastaavia" autoja. (softaero)
Tehoa saa siis kasvattaa 20% ilman muutoksia. 175hpx1.20=210hp
Esim. jos viristä saa 1.8t autoon 205hp, niin homma on ok. Kun vaan on maahantuojalta todistus 1.8t ja 2.0t autojen "samanlaisuudesta".
Mutta riittääkö todistus viripajalta tehoista vai täytyykö mittauttaa ja sitten mennä näiden dokumenttien kanssa konttorille? Jos joku virittää ja haluaa sitten katsastaa auton ko. tehoille...
Kyllä. Mutta sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red