Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Silti huvittavaa, että märällä radalla parhaiten kulki takavetoinen M3! Jos ois veikata pitänyt niin oilisin kyllä arvellut nelivetojen kulkevan kovempaa paremmasta pidosta johtuen. Huomionarvoinen seikka X:stä, että jenkkiversion 18" renkaat ei ole välttämättä parhaat mahdolliset radalle. Muuallehan tuo auto myydään 19" renkailla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Aerosmith
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 11:21
Paikkakunta: Jkl

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja Aerosmith »

Marko A kirjoitti:Silti huvittavaa, että märällä radalla parhaiten kulki takavetoinen M3! Jos ois veikata pitänyt niin oilisin kyllä arvellut nelivetojen kulkevan kovempaa paremmasta pidosta johtuen. Huomionarvoinen seikka X:stä, että jenkkiversion 18" renkaat ei ole välttämättä parhaat mahdolliset radalle. Muuallehan tuo auto myydään 19" renkailla.
Moi,

Valitettavasti myös suomiversiossa 19" eivät ole vakiona, vaan jos haluaa "uppgreidata" vakiona tulevat 18"-->19" maksaa se 800€ extraa.

______________
#2248
9-3 SC Aero Hirsch
Volvo XC60 T8 -22
9-3 Cabriolet Aero TTID -08
Ex: 9-3 SC Turbo X -08, 9-3 SC Aero -06, 9-3 Aero -02, 900 Tbo Talladega -98
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Täysin offtopic, mutta kun uusi M3 tuli markkinoille niin valmistaja ilmoitti että 18" vanne toimii paremmin rata-ajossa kuin 19". Mutta markkinoinnin takia 19" on myös tarjolla.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Eipä tuo täysin Offia ole. Tosi mielenkiintoinen tieto. Sama voi päteä joihinkin muihinkin autoihin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja Eski »

Pääsinpä tänään koeajamaan A6 AWD Aeron. Eipä sen nelivedon toiminnasta oikein käsitystä asfalttitiellä auringon paisteessa saanut, mutta onhan autossa kyllä mahtavan hieno vakioalusta (Pirelli pzero nero 235/45R18 -kiekoilla). Huomenna pitänee ottaa vertailutyypit A6 TTiD:llä.

Kuva
Isot pyörät tekevät autosta jotenkin korkeamman näköisen.

Lisää kuvia löytyy tuolta Jyväskylän Laakkosen näyttelyjutusta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=30&t=70219

Eski
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2039
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja Julle »

Jotenkin tulee ruumisauto mieleen :| Vaikka sinällään hieno auto.
9-5 Aero - 00
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Eski kirjoitti:Isot pyörät tekevät autosta jotenkin korkeamman näköisen.
Onkohan oikeasti korkeampi kanssa? Jossain mainittiin (en muista missä), että XWD:n takia autoa jouduttiin korottamaan hieman. Jos näin on, tätä lienee kompensoitu matalammalla alustalla. Silloinhan nettovaikutus olisi vain se, että tukivarsien nivelet ovat vähän kauempana pohjapellistä.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ainakin silmämääräisesti näytti, että rinnalla ollut TTiD on kuitenkin yhtä korkea, enpä huomannut ottaa sellaista kuvaa mistä näkisi paremmin.

Kuva

Eski
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Tuossa sisarsivujen keskustelusäikeessä sivutaan myös aihetta melko korkean näköisestä autosta (tai oikeastaan rakoa renkaan ja lokarin välissä). Jenkkispeksin renkaat taisivat 235/50/17, tai mitä ne nyt oli, halkaisija oli kuitenkin vähän totuttua isompi.

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=127016
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja Marko A »

karitammi kirjoitti: Onkohan oikeasti korkeampi kanssa? Jossain mainittiin (en muista missä), että XWD:n takia autoa jouduttiin korottamaan hieman.
Tämän muistan minäkin lukeneeni. Nostovaikutus oli noin 10mm. Eli Aero mallin sporttialusta on yhtä korkea kuin etuvetoisen vakioalusta. Turbo X mallin madallettu alusta on taas varmaankin yhtä korkea etuveto Sporttialustan kanssa.

Se, että näkeekö tuota 10mm eroa ulkoapäin onkin jo todella asiantuntevan silmän vaativa juttu. Enemmän ulkonäköön vaikuttanee rengaskoko.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Aerosmith
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 11:21
Paikkakunta: Jkl

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja Aerosmith »

karitammi kirjoitti:
Eski kirjoitti:Isot pyörät tekevät autosta jotenkin korkeamman näköisen.
Onkohan oikeasti korkeampi kanssa? Jossain mainittiin (en muista missä), että XWD:n takia autoa jouduttiin korottamaan hieman. Jos näin on, tätä lienee kompensoitu matalammalla alustalla. Silloinhan nettovaikutus olisi vain se, että tukivarsien nivelet ovat vähän kauempana pohjapellistä.
Kyselin juuri SpeedPartsilta länsinaapurista, että mahtaakohan Turbo X:ään löytyä alustasarjaa, koska auto näyttää todella korkealta. Vastauksena tuli, että madallusjousisarja on jo työn alla, koska Turbo X:n (ja myös Aero XWD:n) madallus on MUST. Turbo X on 20mm normaali Aeroa korkeampia.

Todella harmi ettei Saabilla ymmärretä tehdä suoraan alustaa jolla sporttisimmaksi Saabiksi mainostettu malli näyttäisi myös hyvältä. Nyt tosiaankin vakioalustainen XWD näyttää lähinnä "Cross Country / All Around" -luokan menopeliltä, vaikka se ei liene ollut tarkoituksena. Ymmärrän myös hyvin, että alustan korkeuden tulee suurimmalle osalle asiakaskuntaa käytännöllinen (ei siis liian matala), MUTTA että maasturi...

Itselläni nykyään 9-3 SC Aero -06, jonka madalsin heti auton ostettuani -30mm H&R -jousisetillä ja nyt auton look on ok. Ei liian matala ainakaan 19" vanteilla ja Saabin originaali renkaan ja lokasuojan välinen rako on siedettävämmällä tasolla. Näköjään sama urakka edessä aina Saabin urheilullisimman mallin ostaessa, Lineareista/vast. puhumattakaan.

SpeedPartsilta Turbo X -projektista muutamia kuvia osoitteessa http://www.turbox.se
__________
#2248
Volvo XC60 T8 -22
9-3 Cabriolet Aero TTID -08
Ex: 9-3 SC Turbo X -08, 9-3 SC Aero -06, 9-3 Aero -02, 900 Tbo Talladega -98
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Joo, tosin Suomen keväisille routa-sorateille jouttuu aina
toisinaan ja silloin ei naurata, jos pohjasta lentää ainakin
muoviosia... :evil:
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Makuasia sano Musti kun..

On myös niitä jotka joutuvat ajamaan muutenkin kuin moottoriteillä. On sellaisia, joille normaalikin sporttialusta on inhokki, jota ei missään nimessä oteta. Ne on kalliita millejä mökkiteillä, mitä madallukset vie.. Ei noi normaalitkaan Saabit nyt mitään maastoautoja ole.

XWD:n kohdalla korotus on ihan ymmärrettävä, eikö se neliveto valita tarpeeseen? Eikö itselle valintaa perustella mökkitiellä tai mäkisellä pihaliittymällä? Sinänsä varmaan järkisyin autoja ei täysin tietysti valita..

SC Aero on vissiin 10mm normia matalampi ja siitä 30mm vielä pois, ei hitto. Näyttelyesineeseen ymmärrän, mutta arkiajoon ei soveltuisi itselleni mitenkään. Mutta kuten Aerosmith itsekin toteaa "suurimmalle osalle asiakaskuntaa käytännöllinen".. - Eikö tuotteet pidäkin kohdistaa suurimmalle osalle asiakaskuntaa?
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Nyt on sitte BSR:ltä tullu Turbo-x:lle softa 300hv ja 480nm vääntöä, ei paha!
Turbo²
moose
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 21:23

Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !

Viesti Kirjoittaja moose »

Aerosmith kirjoitti:Itselläni nykyään 9-3 SC Aero -06, jonka madalsin heti auton ostettuani -30mm H&R -jousisetillä ja nyt auton look on ok. Ei liian matala ainakaan 19" vanteilla ...
Kuten aiemminkin jo todettiin nämä ovat makuasioita, mutta on pakko todeta että allekirjoittaneen mielestä tuollaisessa kuosissa auto näyttää suorastaan naurettavalta. Itse suosisin auton laittamisessa pieniä juttuja josta rakentuu tyylikäs kokonaisuus, sen sijaan että "tuunausta" alleviivataan niin että 80-vuotias mummokin huomaa että "ompas siinä matala auto ja isot renkaat".

Siitä olen tosin samaa mieltä että Turbo-X on törkeän korkealla kulkeva auto, ja etenkin tuo korkeus tekee 19" nakeista vielä erityisen typerän näköiset.

Tämä siis vain minun mielipiteeni, ja jokaisella saa olla omansa.
Vastaa Viestiin