Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Silti huvittavaa, että märällä radalla parhaiten kulki takavetoinen M3! Jos ois veikata pitänyt niin oilisin kyllä arvellut nelivetojen kulkevan kovempaa paremmasta pidosta johtuen. Huomionarvoinen seikka X:stä, että jenkkiversion 18" renkaat ei ole välttämättä parhaat mahdolliset radalle. Muuallehan tuo auto myydään 19" renkailla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Moi,Marko A kirjoitti:Silti huvittavaa, että märällä radalla parhaiten kulki takavetoinen M3! Jos ois veikata pitänyt niin oilisin kyllä arvellut nelivetojen kulkevan kovempaa paremmasta pidosta johtuen. Huomionarvoinen seikka X:stä, että jenkkiversion 18" renkaat ei ole välttämättä parhaat mahdolliset radalle. Muuallehan tuo auto myydään 19" renkailla.
Valitettavasti myös suomiversiossa 19" eivät ole vakiona, vaan jos haluaa "uppgreidata" vakiona tulevat 18"-->19" maksaa se 800€ extraa.
______________
#2248
9-3 SC Aero Hirsch
Volvo XC60 T8 -22
9-3 Cabriolet Aero TTID -08
Ex: 9-3 SC Turbo X -08, 9-3 SC Aero -06, 9-3 Aero -02, 900 Tbo Talladega -98
9-3 Cabriolet Aero TTID -08
Ex: 9-3 SC Turbo X -08, 9-3 SC Aero -06, 9-3 Aero -02, 900 Tbo Talladega -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Täysin offtopic, mutta kun uusi M3 tuli markkinoille niin valmistaja ilmoitti että 18" vanne toimii paremmin rata-ajossa kuin 19". Mutta markkinoinnin takia 19" on myös tarjolla.
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Eipä tuo täysin Offia ole. Tosi mielenkiintoinen tieto. Sama voi päteä joihinkin muihinkin autoihin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Pääsinpä tänään koeajamaan A6 AWD Aeron. Eipä sen nelivedon toiminnasta oikein käsitystä asfalttitiellä auringon paisteessa saanut, mutta onhan autossa kyllä mahtavan hieno vakioalusta (Pirelli pzero nero 235/45R18 -kiekoilla). Huomenna pitänee ottaa vertailutyypit A6 TTiD:llä.
Isot pyörät tekevät autosta jotenkin korkeamman näköisen.
Lisää kuvia löytyy tuolta Jyväskylän Laakkosen näyttelyjutusta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=30&t=70219
Eski
Isot pyörät tekevät autosta jotenkin korkeamman näköisen.
Lisää kuvia löytyy tuolta Jyväskylän Laakkosen näyttelyjutusta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=30&t=70219
Eski
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Jotenkin tulee ruumisauto mieleen Vaikka sinällään hieno auto.
9-5 Aero - 00
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Onkohan oikeasti korkeampi kanssa? Jossain mainittiin (en muista missä), että XWD:n takia autoa jouduttiin korottamaan hieman. Jos näin on, tätä lienee kompensoitu matalammalla alustalla. Silloinhan nettovaikutus olisi vain se, että tukivarsien nivelet ovat vähän kauempana pohjapellistä.Eski kirjoitti:Isot pyörät tekevät autosta jotenkin korkeamman näköisen.
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Ainakin silmämääräisesti näytti, että rinnalla ollut TTiD on kuitenkin yhtä korkea, enpä huomannut ottaa sellaista kuvaa mistä näkisi paremmin.
Eski
Eski
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Tuossa sisarsivujen keskustelusäikeessä sivutaan myös aihetta melko korkean näköisestä autosta (tai oikeastaan rakoa renkaan ja lokarin välissä). Jenkkispeksin renkaat taisivat 235/50/17, tai mitä ne nyt oli, halkaisija oli kuitenkin vähän totuttua isompi.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=127016
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=127016
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Tämän muistan minäkin lukeneeni. Nostovaikutus oli noin 10mm. Eli Aero mallin sporttialusta on yhtä korkea kuin etuvetoisen vakioalusta. Turbo X mallin madallettu alusta on taas varmaankin yhtä korkea etuveto Sporttialustan kanssa.karitammi kirjoitti: Onkohan oikeasti korkeampi kanssa? Jossain mainittiin (en muista missä), että XWD:n takia autoa jouduttiin korottamaan hieman.
Se, että näkeekö tuota 10mm eroa ulkoapäin onkin jo todella asiantuntevan silmän vaativa juttu. Enemmän ulkonäköön vaikuttanee rengaskoko.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Kyselin juuri SpeedPartsilta länsinaapurista, että mahtaakohan Turbo X:ään löytyä alustasarjaa, koska auto näyttää todella korkealta. Vastauksena tuli, että madallusjousisarja on jo työn alla, koska Turbo X:n (ja myös Aero XWD:n) madallus on MUST. Turbo X on 20mm normaali Aeroa korkeampia.karitammi kirjoitti:Onkohan oikeasti korkeampi kanssa? Jossain mainittiin (en muista missä), että XWD:n takia autoa jouduttiin korottamaan hieman. Jos näin on, tätä lienee kompensoitu matalammalla alustalla. Silloinhan nettovaikutus olisi vain se, että tukivarsien nivelet ovat vähän kauempana pohjapellistä.Eski kirjoitti:Isot pyörät tekevät autosta jotenkin korkeamman näköisen.
Todella harmi ettei Saabilla ymmärretä tehdä suoraan alustaa jolla sporttisimmaksi Saabiksi mainostettu malli näyttäisi myös hyvältä. Nyt tosiaankin vakioalustainen XWD näyttää lähinnä "Cross Country / All Around" -luokan menopeliltä, vaikka se ei liene ollut tarkoituksena. Ymmärrän myös hyvin, että alustan korkeuden tulee suurimmalle osalle asiakaskuntaa käytännöllinen (ei siis liian matala), MUTTA että maasturi...
Itselläni nykyään 9-3 SC Aero -06, jonka madalsin heti auton ostettuani -30mm H&R -jousisetillä ja nyt auton look on ok. Ei liian matala ainakaan 19" vanteilla ja Saabin originaali renkaan ja lokasuojan välinen rako on siedettävämmällä tasolla. Näköjään sama urakka edessä aina Saabin urheilullisimman mallin ostaessa, Lineareista/vast. puhumattakaan.
SpeedPartsilta Turbo X -projektista muutamia kuvia osoitteessa http://www.turbox.se
__________
#2248
Volvo XC60 T8 -22
9-3 Cabriolet Aero TTID -08
Ex: 9-3 SC Turbo X -08, 9-3 SC Aero -06, 9-3 Aero -02, 900 Tbo Talladega -98
9-3 Cabriolet Aero TTID -08
Ex: 9-3 SC Turbo X -08, 9-3 SC Aero -06, 9-3 Aero -02, 900 Tbo Talladega -98
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Joo, tosin Suomen keväisille routa-sorateille jouttuu aina
toisinaan ja silloin ei naurata, jos pohjasta lentää ainakin
muoviosia...
toisinaan ja silloin ei naurata, jos pohjasta lentää ainakin
muoviosia...
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Makuasia sano Musti kun..
On myös niitä jotka joutuvat ajamaan muutenkin kuin moottoriteillä. On sellaisia, joille normaalikin sporttialusta on inhokki, jota ei missään nimessä oteta. Ne on kalliita millejä mökkiteillä, mitä madallukset vie.. Ei noi normaalitkaan Saabit nyt mitään maastoautoja ole.
XWD:n kohdalla korotus on ihan ymmärrettävä, eikö se neliveto valita tarpeeseen? Eikö itselle valintaa perustella mökkitiellä tai mäkisellä pihaliittymällä? Sinänsä varmaan järkisyin autoja ei täysin tietysti valita..
SC Aero on vissiin 10mm normia matalampi ja siitä 30mm vielä pois, ei hitto. Näyttelyesineeseen ymmärrän, mutta arkiajoon ei soveltuisi itselleni mitenkään. Mutta kuten Aerosmith itsekin toteaa "suurimmalle osalle asiakaskuntaa käytännöllinen".. - Eikö tuotteet pidäkin kohdistaa suurimmalle osalle asiakaskuntaa?
On myös niitä jotka joutuvat ajamaan muutenkin kuin moottoriteillä. On sellaisia, joille normaalikin sporttialusta on inhokki, jota ei missään nimessä oteta. Ne on kalliita millejä mökkiteillä, mitä madallukset vie.. Ei noi normaalitkaan Saabit nyt mitään maastoautoja ole.
XWD:n kohdalla korotus on ihan ymmärrettävä, eikö se neliveto valita tarpeeseen? Eikö itselle valintaa perustella mökkitiellä tai mäkisellä pihaliittymällä? Sinänsä varmaan järkisyin autoja ei täysin tietysti valita..
SC Aero on vissiin 10mm normia matalampi ja siitä 30mm vielä pois, ei hitto. Näyttelyesineeseen ymmärrän, mutta arkiajoon ei soveltuisi itselleni mitenkään. Mutta kuten Aerosmith itsekin toteaa "suurimmalle osalle asiakaskuntaa käytännöllinen".. - Eikö tuotteet pidäkin kohdistaa suurimmalle osalle asiakaskuntaa?
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Nyt on sitte BSR:ltä tullu Turbo-x:lle softa 300hv ja 480nm vääntöä, ei paha!
Turbo²
Re: Saab 9-3 XWD hinnat ja myös Turbo-X !
Kuten aiemminkin jo todettiin nämä ovat makuasioita, mutta on pakko todeta että allekirjoittaneen mielestä tuollaisessa kuosissa auto näyttää suorastaan naurettavalta. Itse suosisin auton laittamisessa pieniä juttuja josta rakentuu tyylikäs kokonaisuus, sen sijaan että "tuunausta" alleviivataan niin että 80-vuotias mummokin huomaa että "ompas siinä matala auto ja isot renkaat".Aerosmith kirjoitti:Itselläni nykyään 9-3 SC Aero -06, jonka madalsin heti auton ostettuani -30mm H&R -jousisetillä ja nyt auton look on ok. Ei liian matala ainakaan 19" vanteilla ...
Siitä olen tosin samaa mieltä että Turbo-X on törkeän korkealla kulkeva auto, ja etenkin tuo korkeus tekee 19" nakeista vielä erityisen typerän näköiset.
Tämä siis vain minun mielipiteeni, ja jokaisella saa olla omansa.