Vetokoukun vaihto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
nupa
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 18:12
Paikkakunta: Eura

Vetokoukun vaihto

Viesti Kirjoittaja nupa »

Elikkä tuossa 9-3 oli ostettaessa tuo alkuperäinen kiinteä koukku. Olisi tarve saada sen tilalle irroitettava malli. Missä hinnoissa nuo irroitettavat koukut pyörivät ja mahtaako vaihto olla helppoa? Ei välttämättä tarvitse olla alkuperäinen kunhan on siistinnäköinen ilman koukkua suojan kanssa.
9-5 XWD Aero -11, 96 V4 -72, 99 LEA -73, 96 2-t -65
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Vetokoukun vaihto

Viesti Kirjoittaja Bob »

Alkuperäinen irroitettava n. 600 euroa.

Sähkösarja käy kiinteästä kokousta - muut osat vaihtoon.

Oma mielipiteeni: irroitettavastakin tulee kiinteä ennen pitkää...
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Vetokoukun vaihto

Viesti Kirjoittaja Bob »

Ai niin, alkuperäisen irroitettavan koukun mukana tulee takahelman muotoja myötäilevä suoja, joka ei kyllä välttämättä kestä varomattomia talvisia irroituksia/kiinnityksiä (muovia siis).
tomtom
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vetokoukun vaihto

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Itse en ymmärrä miksi irroitettavasta tulisi kiinteä... Varsinkaan niinkin hyvin toimivasta kuin alkuperäisasennus Bosal on. Noin minuutti menee asennukseen, jos joutuu vähän arpomaan. Ja irroitettava on mainio, jos koukulle on käyttöä ehkä kaksi kertaa vuodessa. Se suojamuovi on kyllä irtoilevaa sorttia. Oma on tiivistetty paikalleen pienellä kankaanpalalla asennuskolossa.
EX-9-3 SS 1,8t BSR Stage 2 + OEM Isot Jarrut
orkkisjarrut myytävänä!!
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Vetokoukun vaihto

Viesti Kirjoittaja VKe »

En minäkään, mutta minullekin kävi noin Vectrassa...

...ja Vectrassa oli minusta sentään hieno irroitetava. Kun koukun otti pois, niin ei näkyny lainkaan mitään koukun koloja eikä tarttenu puljata suojuksien kanssa.

Niin, on minulla nytkin irroitettava...
Sininen Saab 9-3, '99
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Vetokoukun vaihto

Viesti Kirjoittaja Bob »

tomtom kirjoitti:Itse en ymmärrä miksi irroitettavasta tulisi kiinteä... Varsinkaan niinkin hyvin toimivasta kuin alkuperäisasennus Bosal on. Noin minuutti menee asennukseen, jos joutuu vähän arpomaan. Ja irroitettava on mainio, jos koukulle on käyttöä ehkä kaksi kertaa vuodessa. Se suojamuovi on kyllä irtoilevaa sorttia. Oma on tiivistetty paikalleen pienellä kankaanpalalla asennuskolossa.
Jos irroitettavan koukun tosiaankin irroittaa heti käytön jälkeen ja viitsii voidella mekanismia säännöllisesti, niin kyllähän se toimii. Mutta jos unohdat sen joksikin aikaa ainakin näissä etelän suolatalvissa paikoilleen, niin ei sitä saa hetken päästä irti "lekallakaan".
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vetokoukun vaihto

Viesti Kirjoittaja 966 »

-06 SC:ssäni on "kiinkeä" koukku josta varsinainen koukku irtoaa kahdella pultilla noin minuutissa.Irrotin sen nopeammin kuin kaveri ns. irrotettavansa, jos koukkua tarvii pari kertaa vuodessa ei irrotus ole paha rasti ja irtoaa myös ilman väkivaltaa.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
zenga
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Marras 20, 2012 14:15

Re: Vetokoukun vaihto

Viesti Kirjoittaja zenga »

966 kirjoitti:-06 SC:ssäni on "kiinkeä" koukku josta varsinainen koukku irtoaa kahdella pultilla noin minuutissa.Irrotin sen nopeammin kuin kaveri ns. irrotettavansa, jos koukkua tarvii pari kertaa vuodessa ei irrotus ole paha rasti ja irtoaa myös ilman väkivaltaa.
Näin näyttäisi olevan myös -08 SC:ssä, mutta osaako joku sanoa että saako koukun tilalle jotain suojusta tähän kiinteään versioon, joka ehkä peittäisi myös spoilerin loven?
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Vastaa Viestiin