Keltainen helikopteri...

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
thedwarf
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 20:57

Re: Keltainen helikopteri...

Viesti Kirjoittaja thedwarf »

En voi antaa rohkaisevia sanoja, mutta minulle tuli myös viime vuonna tuo liian laiha seos - vikakoodi ja helikopteri. Silloinkin ensimmäinen korjaustoimenpide oli ilmamäärämittarin vaihto, mutta minun tapauksessa se auttoi.

Hauska pointti sinänsä että tulosteessa jonka näin luki "liian ohut seos", muistaakseni :-)
mlassila
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2009 22:30

Re: Keltainen helikopteri...

Viesti Kirjoittaja mlassila »

Taas huolto nähty, vian aiheuttajaksi paljastui imusarjasta lähtevä letku joka oli murtunut. Toivottavasti valo ei syty kolmatta kertaa enää...
-- ML
hamilton69
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 14:15

Re: Keltainen helikopteri...

Viesti Kirjoittaja hamilton69 »

Mimmi kirjoitti:
leksihen kirjoitti:Jos tiedät, mikä letku on kyseessä niin kerro mullekin! Kaveri, jonka OBD-lukijaa käytän, kysyy sitä kuitenkin ja olisi komeaa hämmästyttää hänet moisella tiedolla!
ELCD:n (polttoainehuurujen takaisinkierrätysventtiili/järjestelmä) letku.
Mimmi ainakin voisi jeesata nybörjarea joka ei tiedä mitä hakea, ja varmaan moni muukin guru.
Eli sama "helikopteri" taulussa, mutta näytössä ei ilmoitusta (ainakaan en kerennyt huomaamaan ilmoa ennenkuin hävisi?), eikä auto mennyt missään vaiheessa "limp" modeen (ajettu nyt pari päivää pakollisia liikkumisia).
Missä mahtaa tarkalleen sijaita tämä ELCD letku/järjestelmä noin fyysiseti moottorissa?
Ja tämä juuri aiemmin mainittu: imusarjasta lähtevä letku? Jos kuvaa mahd. saada niin great!
Oiskos muita vinkkejä mitä kantsii tsekkailla, sellaisia näkyviä vikoja mitä voisi tarkkailla?

Torstaina olisi käynti paikallisella Laakkosella, siellä lähinnä ohjelmiston päivitystä, ja tietty nuo vikakoodien luvut samalla.
Jos viittailee johonkin aimmin topicissa mainittuun, niin olisi kiva vähän etukäteen tietää mitä odotettavissa.

Kiitos! -H-
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03
hamilton69
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 14:15

Re: Keltainen helikopteri...

Viesti Kirjoittaja hamilton69 »

Eli moottorinvikavalo palaa kojetaulussa.
Sidiä tarkoitin, kun kirjoittelin että siellä ei näkynyt vilaustakaan.
Mutta näemmä siellä ei pidäkkään näkyä mitään.
Pirkkavehkeiden ihailijoita? :D
Mites nuo letkujen/järjestelmien sijainnit?
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03
hamilton69
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 14:15

Re: Keltainen helikopteri...

Viesti Kirjoittaja hamilton69 »

Lähinnä tarkoitin tätä mitä aiemmin kirjoitin:

Missä mahtaa tarkalleen sijaita tämä ELCD letku/järjestelmä noin fyysiseti moottorissa?
Ja tämä juuri aiemmin mainittu: imusarjasta lähtevä letku? Jos kuvaa mahd. saada niin great!

-H-
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03
hamilton69
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 14:15

Re: Keltainen helikopteri...

Viesti Kirjoittaja hamilton69 »

Aivan, kopioin tuossa kiireessä omia postauksia puusilmänä.
Miten tämä toinen ehdokas: imusarjasta lähtevä letku.
Missä mahtaa sijaita?
Se oli se mikä on kateissa.
Kiitos Mimmille jeesistä tähän mennessä!

-H-
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03
markkula
"Turbo"
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 19:33
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Keltainen helikopteri...

Viesti Kirjoittaja markkula »

Iski minullekin kopterin tauluun. Töistä lähtiessä olin huomaavinani lievää nypytystä, epäilin sytytyshäiriöiksi. Jonkun matkaa ajettuani huomasin DTE-lukeman ilmestyneen tauluun. En odottanut polttoaineen vielä tänään menevän noin vähiin ja nollasin kulutusmittarin vakaassa n.90km/h nopeudessa, se jäi näyttelemään 18-19ltr/100km lukemia joka on mielestäni tuplat mitä pitäisi (vaikka etanolia tankissa). No sitten helikopteri syttyi, ajelin varovaisesti kotiin ja luin vikakoodit. P2195 00, P0171 00 ja P0300 00, nämä viittaavat ilmeisesti laihaan seokseen ja sytytyshäiriöön useissa sylintereissä. Ilmamäärämittarin vaihdoin ja letkuja silmäilin minkä taskulampun valossa pystyi. Ei korjaantunut vielä. Koodien nollauksen jälkeen hetken kävi ja kopteri taas tauluun.
Tarkoitus olisi huomenna yrittää paineistaa putket, josko löytyisi vuotopaikka.
Pitääkö epäillä myös bensapumppua? Polttoaineen kulutuslukema kuitenkin antaisi olettaa että pumppauskykyä on.
9-5 2.0 Tid 2010 x2
Vastaa Viestiin