Hauska pointti sinänsä että tulosteessa jonka näin luki "liian ohut seos", muistaakseni
Keltainen helikopteri...
Re: Keltainen helikopteri...
En voi antaa rohkaisevia sanoja, mutta minulle tuli myös viime vuonna tuo liian laiha seos - vikakoodi ja helikopteri. Silloinkin ensimmäinen korjaustoimenpide oli ilmamäärämittarin vaihto, mutta minun tapauksessa se auttoi.
Hauska pointti sinänsä että tulosteessa jonka näin luki "liian ohut seos", muistaakseni
Hauska pointti sinänsä että tulosteessa jonka näin luki "liian ohut seos", muistaakseni
Re: Keltainen helikopteri...
Taas huolto nähty, vian aiheuttajaksi paljastui imusarjasta lähtevä letku joka oli murtunut. Toivottavasti valo ei syty kolmatta kertaa enää...
-- ML
-
hamilton69
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 14:15
Re: Keltainen helikopteri...
Mimmi ainakin voisi jeesata nybörjarea joka ei tiedä mitä hakea, ja varmaan moni muukin guru.Mimmi kirjoitti:ELCD:n (polttoainehuurujen takaisinkierrätysventtiili/järjestelmä) letku.leksihen kirjoitti:Jos tiedät, mikä letku on kyseessä niin kerro mullekin! Kaveri, jonka OBD-lukijaa käytän, kysyy sitä kuitenkin ja olisi komeaa hämmästyttää hänet moisella tiedolla!
Eli sama "helikopteri" taulussa, mutta näytössä ei ilmoitusta (ainakaan en kerennyt huomaamaan ilmoa ennenkuin hävisi?), eikä auto mennyt missään vaiheessa "limp" modeen (ajettu nyt pari päivää pakollisia liikkumisia).
Missä mahtaa tarkalleen sijaita tämä ELCD letku/järjestelmä noin fyysiseti moottorissa?
Ja tämä juuri aiemmin mainittu: imusarjasta lähtevä letku? Jos kuvaa mahd. saada niin great!
Oiskos muita vinkkejä mitä kantsii tsekkailla, sellaisia näkyviä vikoja mitä voisi tarkkailla?
Torstaina olisi käynti paikallisella Laakkosella, siellä lähinnä ohjelmiston päivitystä, ja tietty nuo vikakoodien luvut samalla.
Jos viittailee johonkin aimmin topicissa mainittuun, niin olisi kiva vähän etukäteen tietää mitä odotettavissa.
Kiitos! -H-
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03
-
hamilton69
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 14:15
Re: Keltainen helikopteri...
Eli moottorinvikavalo palaa kojetaulussa.
Sidiä tarkoitin, kun kirjoittelin että siellä ei näkynyt vilaustakaan.
Mutta näemmä siellä ei pidäkkään näkyä mitään.
Pirkkavehkeiden ihailijoita?
Mites nuo letkujen/järjestelmien sijainnit?
Sidiä tarkoitin, kun kirjoittelin että siellä ei näkynyt vilaustakaan.
Mutta näemmä siellä ei pidäkkään näkyä mitään.
Pirkkavehkeiden ihailijoita?
Mites nuo letkujen/järjestelmien sijainnit?
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03
-
hamilton69
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 14:15
Re: Keltainen helikopteri...
Lähinnä tarkoitin tätä mitä aiemmin kirjoitin:
Missä mahtaa tarkalleen sijaita tämä ELCD letku/järjestelmä noin fyysiseti moottorissa?
Ja tämä juuri aiemmin mainittu: imusarjasta lähtevä letku? Jos kuvaa mahd. saada niin great!
-H-
Missä mahtaa tarkalleen sijaita tämä ELCD letku/järjestelmä noin fyysiseti moottorissa?
Ja tämä juuri aiemmin mainittu: imusarjasta lähtevä letku? Jos kuvaa mahd. saada niin great!
-H-
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03
-
hamilton69
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 14:15
Re: Keltainen helikopteri...
Aivan, kopioin tuossa kiireessä omia postauksia puusilmänä.
Miten tämä toinen ehdokas: imusarjasta lähtevä letku.
Missä mahtaa sijaita?
Se oli se mikä on kateissa.
Kiitos Mimmille jeesistä tähän mennessä!
-H-
Miten tämä toinen ehdokas: imusarjasta lähtevä letku.
Missä mahtaa sijaita?
Se oli se mikä on kateissa.
Kiitos Mimmille jeesistä tähän mennessä!
-H-
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03
Re: Keltainen helikopteri...
Iski minullekin kopterin tauluun. Töistä lähtiessä olin huomaavinani lievää nypytystä, epäilin sytytyshäiriöiksi. Jonkun matkaa ajettuani huomasin DTE-lukeman ilmestyneen tauluun. En odottanut polttoaineen vielä tänään menevän noin vähiin ja nollasin kulutusmittarin vakaassa n.90km/h nopeudessa, se jäi näyttelemään 18-19ltr/100km lukemia joka on mielestäni tuplat mitä pitäisi (vaikka etanolia tankissa). No sitten helikopteri syttyi, ajelin varovaisesti kotiin ja luin vikakoodit. P2195 00, P0171 00 ja P0300 00, nämä viittaavat ilmeisesti laihaan seokseen ja sytytyshäiriöön useissa sylintereissä. Ilmamäärämittarin vaihdoin ja letkuja silmäilin minkä taskulampun valossa pystyi. Ei korjaantunut vielä. Koodien nollauksen jälkeen hetken kävi ja kopteri taas tauluun.
Tarkoitus olisi huomenna yrittää paineistaa putket, josko löytyisi vuotopaikka.
Pitääkö epäillä myös bensapumppua? Polttoaineen kulutuslukema kuitenkin antaisi olettaa että pumppauskykyä on.
Tarkoitus olisi huomenna yrittää paineistaa putket, josko löytyisi vuotopaikka.
Pitääkö epäillä myös bensapumppua? Polttoaineen kulutuslukema kuitenkin antaisi olettaa että pumppauskykyä on.
9-5 2.0 Tid 2010 x2