Lupaukset ja käytäntö Saab 9-3:n virityksestä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
SSt
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 16:17

Lupaukset ja käytäntö Saab 9-3:n virityksestä

Viesti Kirjoittaja SSt »

Ostin kesällä Saab 9-3 Sport Sedanin 1.8t:n.
Myyjä kertoi, että kone on sama kuin 2.0t, ainoastaan 1.8t:ssä ahtopaineet ovat pienemmät. Samaan hengen vetoon kaveri meinasi, että lastulla saadaan nostettua ahtopaineet näppärästi ja tehoja irti 170hv.
No kuukausi sitten menin Saab-liikkeeseen ja kerroin ostavani lastun.
Kas kummaa, kerrottiin, että 170hv:n lastua ei ole mahdollista saada, ainoastaan 195hv:n lastu. Mutta jos aion säilyttää moottorin takuun, minun on ostettava lisäksi aeron alustasarja ja jarruja on tehostettava.

Käsittämätöntä rahastusta Saabilta :evil:
Taitaapi meikäläinen olla kohta entinen saabisti!

Kertokaapa, onko Saabilla ollut aina ennenkin tällainen oma logiikka ja rahastus mentaliteetti?
Ei oo häpee olla nopee
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Re: Lupaukset ja käytäntö Saab 9-3:n virityksestä

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

SSt kirjoitti:Ostin kesällä Saab 9-3 Sport Sedanin 1.8t:n.
Myyjä kertoi, että kone on sama kuin 2.0t, ainoastaan 1.8t:ssä ahtopaineet ovat pienemmät. Samaan hengen vetoon kaveri meinasi, että lastulla saadaan nostettua ahtopaineet näppärästi ja tehoja irti 170hv.
No kuukausi sitten menin Saab-liikkeeseen ja kerroin ostavani lastun.
Kas kummaa, kerrottiin, että 170hv:n lastua ei ole mahdollista saada, ainoastaan 195hv:n lastu. Mutta jos aion säilyttää moottorin takuun, minun on ostettava lisäksi aeron alustasarja ja jarruja on tehostettava.

Käsittämätöntä rahastusta Saabilta :evil:
Taitaapi meikäläinen olla kohta entinen saabisti!

Kertokaapa, onko Saabilla ollut aina ennenkin tällainen oma logiikka ja rahastus mentaliteetti?
Kyllä valitettavasti vaikuttaa siltä että Saabilla on on aika kova rahastusmenaliteetti, lueppa esimerkiksi näiltä sivuilta sid ja stereopäivityskeskustelut läpi niin saat lisävahvistusta rahastamiseen.

Paljonko olis tuo mainitsemasi kokonaisuus tillut maksamaan?
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
SSt
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 16:17

Lupaukset ja käytäntö 9-3:n virityksestä

Viesti Kirjoittaja SSt »

195hv:n lastu, aeron alustasarja ja jarrujen tehostamisen hintapyyntö n.
5600- 5700 €. Ei mitään tolkkua ! Mikä on totuus 9-3 Sport Sedanin 1.8t
2004 virittämismahdollisuuksista esim. 170hv: ksi koneeksi siten,
että maahantuoja antaa moottorille takuun? Onko 9- 3 SS: n lastutilanne
todella niin " levällään ", kuin annetaan ymmärtää? Viisaita mielipiteitä
odotellen ennen entiseksi Saabistiksi ryhtymistä.
Ei oo häpee olla nopee
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Huhhuh, tuolla hinnalla ja periaatteella Saab tuskin saa myytyä yhtään virisrttiä. Asia muuttuu tieten toiseksi kun auton ikä ylittää 2 vuotta ja takuu menee umpeen, silloinhan vois ostaa pelkän lastun ja voi viisveisata muista osista, jos he nyt ees suostuvat myymään pelekkää lastua.

Vaikuttaa muuten siltä että tuo kyseinen virisetti olis Hirchin käsialaa, ainakin hevosvoimista päätellen.

Itsekkin olen aikonut nostaa oman Saab 1,8t hevosvoimia, mutta vaihdan mielummin autoa kun että pulittaisin tuommosia summia moottoriohjauksen päivittämisestä. Onneksi on muitakin lastu/ohjelmavalmistajia.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lupaukset ja käytäntö Saab 9-3:n virityksestä

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabanan kirjoitti:Kyllä valitettavasti vaikuttaa siltä että Saabilla on on aika kova rahastusmenaliteetti, lueppa esimerkiksi näiltä sivuilta sid ja stereopäivityskeskustelut läpi niin saat lisävahvistusta rahastamiseen.
Eiköhän tuollainen rahastusmentaliteetti ole nykyään jokaisella autonvalmistajalla. Asioita on vaan yritettävä penkoa niin, ettei joudu kusetetuksi (kuten esim. tuo SID -homma, josta sain tiedon Tampereen Metro-Auton huoltopäälliköltä).

Mitäs jos tilaisi 1.8t:hen 2.0t:n ohjausboksin ja laittaisi sen 1.8t:n boksin tilalle? Tällöin autossa olisi se 175 hv ja luulisi, että takuu säilyy, koska autoissa ei ole muuta eroavaisuutta kuin tuo moottoriohjausyksikön softa ja 2.0t:ssä on turbomittari kojelaudassa. Haluaisin nähdä sen, kuinka Saab perustelisi 1.8t:n ja 2.0t:n fyysisiä eroavaisuuksia :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

"Mutta jos aion säilyttää moottorin takuun, minun on ostettava lisäksi aeron alustasarja ja jarruja on tehostettava. "

Käsittämätöntä 8O moottorin takuusen vaikuttaa noi asiat, Saabin mielestä varmaan moottori kilahtaa jos siihen ei vaihdeta jämäkämpää alustaa :lol:

Tuttu osti aikoinaan uuden 9-3 matalapaineen ja osti siihen täyspaineen boxin ja mittariston tuli halvemmaksi kuin "aito" täyspaine :wink:
OA
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: La Huhti 10, 2004 16:20
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja OA »

Ainakin Tampereen Metro-Autossa sanottiin, että 2.0t:n boksi
käy hyvin 1.8t:hen. 8)
Ei ainakaan kuukausi sitten ollut mitään ongelmaa tehdä noin :evil:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

OA kirjoitti:Ainakin Tampereen Metro-Autossa sanottiin, että 2.0t:n boksi
käy hyvin 1.8t:hen. 8)
Ei ainakaan kuukausi sitten ollut mitään ongelmaa tehdä noin :evil:
Näyttäisi siltä, että Tampereen Metro-Autossa ollaan hieman ymmärtäväisempiä kuluttajia kohtaan, ainakin mitä tuli tuohon SID -asiaan ynnä muihin asioihin. Länsiautossa kielsivät päivitysmahdollisuuden SID1 :arrow: SID2 (tieto kuulemma tullut maahantuojalta). Tampereen Metro-Autossa sanoivat jopa jo tehneen noita päivityksiä, ja päivitys tapahtuisi puolessa tunnissa.

Eli näköjään kannattaa kysellä muistakin liikkeistä, jos tuntuu siltä, että jossain tietyssä liikkeessa yritetään kusettaa/ei ole tietoa asiasta.

Ilmeisesti nuo kusetusta yrittävät tahot luottavat siihen, että kuluttajalla (=tässä tapauksessa Saabistilla) ei ole käytössään EPC:tä ja WISsiä.

P.S. 9-3SS:n uusin WIS on edelleen "tilauksen alla". Riippuen Saabilla työskentelevän kaverin kaverin rohkeudesta se joko tulee tai on tulematta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja opardi »

Mulla on 1,8t:ssä BSR:n stage 1 softa ja boksi, jolla virtyksen saa näppärästi poistettua itse. Tehoja on tuunattuna mukavat 204 hv, 310 Nm. Hintaa paketille tuli 950 egee.

Doc-Powerissa kyllä kehottivat ajamaan ogiginal softan sisään aina huoltoon vietäessä juuri epäselvien takuukysymyksien takia.

Ei voi muuta sanoa kuin että tyytyväinen olen ollut. Vielä kun putkiston vaihtaa ja ... ;-)
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Re: Lupaukset ja käytäntö 9-3:n virityksestä

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

SSt kirjoitti: Viisaita mielipiteitä
odotellen ennen entiseksi Saabistiksi ryhtymistä.
Tietääkseni Saab on ainoa valmistaja joka pitää takuun voimassa minkäänlaisen lastunvaihdon yhteydessä joten tuskin pääset helpommalla jos merkkiä vaihdat.

Käsittämätöntä rahastusta kuitenkin tollanen alustanvaihdatus.

Saab-merkkihuollon asiantuntemuksesta yksi tarina lisää:

Avovaimoni OG 9-3 Turbon (trionic7) magneettiventtiili pitää toisinaan rasittavaa ääntä. Auto oli maanantaina 90tkm huollossa ja samalla selvitettiin mankkuvenan hinta jos sen vaikka vaihtaisi. 196Eur 8O Kysyin että eikös trionic 7:n m.venttiili ole huomattavasti halvempi kuin trionic 5:n. Korjaamopäälikkö ja varaosamyyjä tutkivat yhdessä asiaa koneeltaan ja totesivat, että molemmissa on ihan sama magneettiventtiili.
Nykäisin avovaimoani hihasta ja vihjaisin että voimme poistua koska olemme saaneet taas aimoannoksen asiantuntija-tietoutta tälle päivälle :D

Ei siis tasan ole sama osa trionic 5:ssä ja 7:ssä, katsokaa vaikka WIS:llä tai edes tuolta http://www.maptun.com/webshop/shop.php?kategori=262

Kun saatte omituisen vastauksen Saab-jälleenmyyjältänne niin varmistakaa tieto vielä esim. toisen kaupungin jälleenmyyjältäkin.

Meidän tapauksemme Länsi-Auto Herttoniemi, Helsinki.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lupaukset ja käytäntö 9-3:n virityksestä

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

2,3T sport kirjoitti:Kun saatte omituisen vastauksen Saab-jälleenmyyjältänne niin varmistakaa tieto vielä esim. toisen kaupungin jälleenmyyjältäkin.
Täysin samaa mieltä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Lupaukset ja käytäntö 9-3:n virityksestä

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

2,3T sport kirjoitti: Kun saatte omituisen vastauksen Saab-jälleenmyyjältänne niin varmistakaa tieto vielä esim. toisen kaupungin jälleenmyyjältäkin.

Meidän tapauksemme Länsi-Auto Herttoniemi, Helsinki.
Joo, pyysivät Autoputkolassa minua tiskin taakse pläräämään niiden konetta, jossa varaosat näkyivät ( oli MAF hakusessa ). Kaikista parasta oli vielä, kun kaveri sanoi, että hän ei tiedä Saabien varaosista mitään...oli kuulema Opel miehiä! :D :D
Tilasin aikaisemmin samasta lafkasta mankkuvenan niin sieltä tuli bensaturbon vena.
Vastaa Viestiin