Lupaukset ja käytäntö Saab 9-3:n virityksestä
Lupaukset ja käytäntö Saab 9-3:n virityksestä
Ostin kesällä Saab 9-3 Sport Sedanin 1.8t:n.
Myyjä kertoi, että kone on sama kuin 2.0t, ainoastaan 1.8t:ssä ahtopaineet ovat pienemmät. Samaan hengen vetoon kaveri meinasi, että lastulla saadaan nostettua ahtopaineet näppärästi ja tehoja irti 170hv.
No kuukausi sitten menin Saab-liikkeeseen ja kerroin ostavani lastun.
Kas kummaa, kerrottiin, että 170hv:n lastua ei ole mahdollista saada, ainoastaan 195hv:n lastu. Mutta jos aion säilyttää moottorin takuun, minun on ostettava lisäksi aeron alustasarja ja jarruja on tehostettava.
Käsittämätöntä rahastusta Saabilta
Taitaapi meikäläinen olla kohta entinen saabisti!
Kertokaapa, onko Saabilla ollut aina ennenkin tällainen oma logiikka ja rahastus mentaliteetti?
Myyjä kertoi, että kone on sama kuin 2.0t, ainoastaan 1.8t:ssä ahtopaineet ovat pienemmät. Samaan hengen vetoon kaveri meinasi, että lastulla saadaan nostettua ahtopaineet näppärästi ja tehoja irti 170hv.
No kuukausi sitten menin Saab-liikkeeseen ja kerroin ostavani lastun.
Kas kummaa, kerrottiin, että 170hv:n lastua ei ole mahdollista saada, ainoastaan 195hv:n lastu. Mutta jos aion säilyttää moottorin takuun, minun on ostettava lisäksi aeron alustasarja ja jarruja on tehostettava.
Käsittämätöntä rahastusta Saabilta
Taitaapi meikäläinen olla kohta entinen saabisti!
Kertokaapa, onko Saabilla ollut aina ennenkin tällainen oma logiikka ja rahastus mentaliteetti?
Ei oo häpee olla nopee
Re: Lupaukset ja käytäntö Saab 9-3:n virityksestä
Kyllä valitettavasti vaikuttaa siltä että Saabilla on on aika kova rahastusmenaliteetti, lueppa esimerkiksi näiltä sivuilta sid ja stereopäivityskeskustelut läpi niin saat lisävahvistusta rahastamiseen.SSt kirjoitti:Ostin kesällä Saab 9-3 Sport Sedanin 1.8t:n.
Myyjä kertoi, että kone on sama kuin 2.0t, ainoastaan 1.8t:ssä ahtopaineet ovat pienemmät. Samaan hengen vetoon kaveri meinasi, että lastulla saadaan nostettua ahtopaineet näppärästi ja tehoja irti 170hv.
No kuukausi sitten menin Saab-liikkeeseen ja kerroin ostavani lastun.
Kas kummaa, kerrottiin, että 170hv:n lastua ei ole mahdollista saada, ainoastaan 195hv:n lastu. Mutta jos aion säilyttää moottorin takuun, minun on ostettava lisäksi aeron alustasarja ja jarruja on tehostettava.
Käsittämätöntä rahastusta Saabilta
Taitaapi meikäläinen olla kohta entinen saabisti!
Kertokaapa, onko Saabilla ollut aina ennenkin tällainen oma logiikka ja rahastus mentaliteetti?
Paljonko olis tuo mainitsemasi kokonaisuus tillut maksamaan?
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Lupaukset ja käytäntö 9-3:n virityksestä
195hv:n lastu, aeron alustasarja ja jarrujen tehostamisen hintapyyntö n.
5600- 5700 €. Ei mitään tolkkua ! Mikä on totuus 9-3 Sport Sedanin 1.8t
2004 virittämismahdollisuuksista esim. 170hv: ksi koneeksi siten,
että maahantuoja antaa moottorille takuun? Onko 9- 3 SS: n lastutilanne
todella niin " levällään ", kuin annetaan ymmärtää? Viisaita mielipiteitä
odotellen ennen entiseksi Saabistiksi ryhtymistä.
5600- 5700 €. Ei mitään tolkkua ! Mikä on totuus 9-3 Sport Sedanin 1.8t
2004 virittämismahdollisuuksista esim. 170hv: ksi koneeksi siten,
että maahantuoja antaa moottorille takuun? Onko 9- 3 SS: n lastutilanne
todella niin " levällään ", kuin annetaan ymmärtää? Viisaita mielipiteitä
odotellen ennen entiseksi Saabistiksi ryhtymistä.
Ei oo häpee olla nopee
Huhhuh, tuolla hinnalla ja periaatteella Saab tuskin saa myytyä yhtään virisrttiä. Asia muuttuu tieten toiseksi kun auton ikä ylittää 2 vuotta ja takuu menee umpeen, silloinhan vois ostaa pelkän lastun ja voi viisveisata muista osista, jos he nyt ees suostuvat myymään pelekkää lastua.
Vaikuttaa muuten siltä että tuo kyseinen virisetti olis Hirchin käsialaa, ainakin hevosvoimista päätellen.
Itsekkin olen aikonut nostaa oman Saab 1,8t hevosvoimia, mutta vaihdan mielummin autoa kun että pulittaisin tuommosia summia moottoriohjauksen päivittämisestä. Onneksi on muitakin lastu/ohjelmavalmistajia.
Vaikuttaa muuten siltä että tuo kyseinen virisetti olis Hirchin käsialaa, ainakin hevosvoimista päätellen.
Itsekkin olen aikonut nostaa oman Saab 1,8t hevosvoimia, mutta vaihdan mielummin autoa kun että pulittaisin tuommosia summia moottoriohjauksen päivittämisestä. Onneksi on muitakin lastu/ohjelmavalmistajia.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Lupaukset ja käytäntö Saab 9-3:n virityksestä
Eiköhän tuollainen rahastusmentaliteetti ole nykyään jokaisella autonvalmistajalla. Asioita on vaan yritettävä penkoa niin, ettei joudu kusetetuksi (kuten esim. tuo SID -homma, josta sain tiedon Tampereen Metro-Auton huoltopäälliköltä).Saabanan kirjoitti:Kyllä valitettavasti vaikuttaa siltä että Saabilla on on aika kova rahastusmenaliteetti, lueppa esimerkiksi näiltä sivuilta sid ja stereopäivityskeskustelut läpi niin saat lisävahvistusta rahastamiseen.
Mitäs jos tilaisi 1.8t:hen 2.0t:n ohjausboksin ja laittaisi sen 1.8t:n boksin tilalle? Tällöin autossa olisi se 175 hv ja luulisi, että takuu säilyy, koska autoissa ei ole muuta eroavaisuutta kuin tuo moottoriohjausyksikön softa ja 2.0t:ssä on turbomittari kojelaudassa. Haluaisin nähdä sen, kuinka Saab perustelisi 1.8t:n ja 2.0t:n fyysisiä eroavaisuuksia
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
"Mutta jos aion säilyttää moottorin takuun, minun on ostettava lisäksi aeron alustasarja ja jarruja on tehostettava. "
Käsittämätöntä moottorin takuusen vaikuttaa noi asiat, Saabin mielestä varmaan moottori kilahtaa jos siihen ei vaihdeta jämäkämpää alustaa
Tuttu osti aikoinaan uuden 9-3 matalapaineen ja osti siihen täyspaineen boxin ja mittariston tuli halvemmaksi kuin "aito" täyspaine
Käsittämätöntä moottorin takuusen vaikuttaa noi asiat, Saabin mielestä varmaan moottori kilahtaa jos siihen ei vaihdeta jämäkämpää alustaa
Tuttu osti aikoinaan uuden 9-3 matalapaineen ja osti siihen täyspaineen boxin ja mittariston tuli halvemmaksi kuin "aito" täyspaine
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Näyttäisi siltä, että Tampereen Metro-Autossa ollaan hieman ymmärtäväisempiä kuluttajia kohtaan, ainakin mitä tuli tuohon SID -asiaan ynnä muihin asioihin. Länsiautossa kielsivät päivitysmahdollisuuden SID1 SID2 (tieto kuulemma tullut maahantuojalta). Tampereen Metro-Autossa sanoivat jopa jo tehneen noita päivityksiä, ja päivitys tapahtuisi puolessa tunnissa.OA kirjoitti:Ainakin Tampereen Metro-Autossa sanottiin, että 2.0t:n boksi
käy hyvin 1.8t:hen.
Ei ainakaan kuukausi sitten ollut mitään ongelmaa tehdä noin
Eli näköjään kannattaa kysellä muistakin liikkeistä, jos tuntuu siltä, että jossain tietyssä liikkeessa yritetään kusettaa/ei ole tietoa asiasta.
Ilmeisesti nuo kusetusta yrittävät tahot luottavat siihen, että kuluttajalla (=tässä tapauksessa Saabistilla) ei ole käytössään EPC:tä ja WISsiä.
P.S. 9-3SS:n uusin WIS on edelleen "tilauksen alla". Riippuen Saabilla työskentelevän kaverin kaverin rohkeudesta se joko tulee tai on tulematta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Mulla on 1,8t:ssä BSR:n stage 1 softa ja boksi, jolla virtyksen saa näppärästi poistettua itse. Tehoja on tuunattuna mukavat 204 hv, 310 Nm. Hintaa paketille tuli 950 egee.
Doc-Powerissa kyllä kehottivat ajamaan ogiginal softan sisään aina huoltoon vietäessä juuri epäselvien takuukysymyksien takia.
Ei voi muuta sanoa kuin että tyytyväinen olen ollut. Vielä kun putkiston vaihtaa ja ...
Doc-Powerissa kyllä kehottivat ajamaan ogiginal softan sisään aina huoltoon vietäessä juuri epäselvien takuukysymyksien takia.
Ei voi muuta sanoa kuin että tyytyväinen olen ollut. Vielä kun putkiston vaihtaa ja ...
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: Lupaukset ja käytäntö 9-3:n virityksestä
Tietääkseni Saab on ainoa valmistaja joka pitää takuun voimassa minkäänlaisen lastunvaihdon yhteydessä joten tuskin pääset helpommalla jos merkkiä vaihdat.SSt kirjoitti: Viisaita mielipiteitä
odotellen ennen entiseksi Saabistiksi ryhtymistä.
Käsittämätöntä rahastusta kuitenkin tollanen alustanvaihdatus.
Saab-merkkihuollon asiantuntemuksesta yksi tarina lisää:
Avovaimoni OG 9-3 Turbon (trionic7) magneettiventtiili pitää toisinaan rasittavaa ääntä. Auto oli maanantaina 90tkm huollossa ja samalla selvitettiin mankkuvenan hinta jos sen vaikka vaihtaisi. 196Eur Kysyin että eikös trionic 7:n m.venttiili ole huomattavasti halvempi kuin trionic 5:n. Korjaamopäälikkö ja varaosamyyjä tutkivat yhdessä asiaa koneeltaan ja totesivat, että molemmissa on ihan sama magneettiventtiili.
Nykäisin avovaimoani hihasta ja vihjaisin että voimme poistua koska olemme saaneet taas aimoannoksen asiantuntija-tietoutta tälle päivälle
Ei siis tasan ole sama osa trionic 5:ssä ja 7:ssä, katsokaa vaikka WIS:llä tai edes tuolta http://www.maptun.com/webshop/shop.php?kategori=262
Kun saatte omituisen vastauksen Saab-jälleenmyyjältänne niin varmistakaa tieto vielä esim. toisen kaupungin jälleenmyyjältäkin.
Meidän tapauksemme Länsi-Auto Herttoniemi, Helsinki.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Lupaukset ja käytäntö 9-3:n virityksestä
Täysin samaa mieltä.2,3T sport kirjoitti:Kun saatte omituisen vastauksen Saab-jälleenmyyjältänne niin varmistakaa tieto vielä esim. toisen kaupungin jälleenmyyjältäkin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Lupaukset ja käytäntö 9-3:n virityksestä
Joo, pyysivät Autoputkolassa minua tiskin taakse pläräämään niiden konetta, jossa varaosat näkyivät ( oli MAF hakusessa ). Kaikista parasta oli vielä, kun kaveri sanoi, että hän ei tiedä Saabien varaosista mitään...oli kuulema Opel miehiä!2,3T sport kirjoitti: Kun saatte omituisen vastauksen Saab-jälleenmyyjältänne niin varmistakaa tieto vielä esim. toisen kaupungin jälleenmyyjältäkin.
Meidän tapauksemme Länsi-Auto Herttoniemi, Helsinki.
Tilasin aikaisemmin samasta lafkasta mankkuvenan niin sieltä tuli bensaturbon vena.