Onko sulla yleismittaria? Sillä voit mitata akun navoista volttimäärän. Samoin akunkengän ja akun välistä mittaamalla saa mitattua amppeerit. Ampeerit mittaamalla tiedät että purkaako auto akkua. 20€n mittarilla saa mitattua paljon....sterna48 kirjoitti:Olen nyt parina päivänä pitänyt kärryä käynnissä pihalla puolisen tuntia valoitta ja muutkin laitteet sammuksissa.
Voiskos joku laskea (kun itse en osaa) riittääkö se pitämään akkua latingissa, jos luullaan että akku tyhjenee parissa kolmessa päivässä
En käynyt vielä pajalla kun matkaa on 150 km. Viikon pääsätä on mahdollisuus tarkastuksiin.
9-3 / 2008 ei käynnisty
Re: 9-3 / 2008 ei käynnisty
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
20€ pirkka spar yleismittarille voi tehdä niin, että ottaa johdoista kiinni ja linkoaa hevon vit........ 

Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ei ole täällä, kun ollaan pakkaslomalla (kaikki tarvittava puuttuu, vain tarpeettomat mukana). Mittaria voin kysellä kyliltä.JaniV kirjoitti:Onko sulla yleismittaria? Sillä voit mitata akun navoista volttimäärän. Samoin akunkengän ja akun välistä mittaamalla saa mitattua amppeerit. Ampeerit mittaamalla tiedät että purkaako auto akkua. 20€n mittarilla saa mitattua paljon....
No elä nyt noin jyrkkään tuomitse, ei ne nyt niiiiiin huonoja oo. Mie oon kuitenkii jo kahesti mitannu halpismittarilla saabin akun arvoja ja kolmannella kerralla klonkswaakkenia tutkiskellessa se vasta hajoskalle37 kirjoitti:20€ pirkka spar yleismittarille voi tehdä niin, että ottaa johdoista kiinni ja linkoaa hevon vit........

9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Mulla on ollu vuosia jo Bilteman halpismittari ja kyllä sillä pariston jännitteen juuri mittaa ja ehkä suaabinkin akun
Mutta enempää siitä tuskin kannattaa maksaa, ku se parikybää.
Mutta, mullaku vanheni akku viime talven pakkasilla, niin se heitti ihan ihme varoituksia SID:iin. Ja samoin kuului "pingpong"-ääniä ihan millon sattui. Uusi akku auttoi asiaan. Vanhalla akulla jaksoi sahata pitkäänkin, mutta ku uuden vaihtoi, niin startti pyöritti varmaan tuplavauhdilla.

Mutta, mullaku vanheni akku viime talven pakkasilla, niin se heitti ihan ihme varoituksia SID:iin. Ja samoin kuului "pingpong"-ääniä ihan millon sattui. Uusi akku auttoi asiaan. Vanhalla akulla jaksoi sahata pitkäänkin, mutta ku uuden vaihtoi, niin startti pyöritti varmaan tuplavauhdilla.