Käyttötesti TeeÄmmässä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

tevisu kirjoitti:Pettymys suuri; ei kovin hyvä jos lehteen tarvitsee laittaa kuva siitä kun yli 30k eeron pirssiä tuodaan lavalla huoltoon... :cry: Ja sitten nuo sähköpuolen murheet.... ei varmaan ainakaan lisää myyntiä.
No ainakin ajettavuutta kehuttiin.
Se, että auto maksaa 30 000eur ei merkkaa mitään. Kun maltaita maksavan S-luokan mersuja hinataan joka toinen päivä huoltamolle korjattavaksi. Ja vikalista on kirjava. Tää juttu on vai niin ettei niistä julkisesti puhuta.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Täytyy taas todeta, että isäukon Sport Sedan toiminut uudesta asti todella hyvin. Oikeastaan ainoa vika, mikä on ollut, niin iskareiden kolina ennen sitä takuuhuoltoa. Ja auto aivan ensimmäisiä Sport Sedaneja.
rrg5fay
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 15:28
Paikkakunta: Salo

TM testi

Viesti Kirjoittaja rrg5fay »

CC Aero kirjoitti: Oikeastaan ainoa vika, mikä on ollut, niin iskareiden kolina ennen sitä takuuhuoltoa. Ja auto aivan ensimmäisiä Sport Sedaneja.
Tervehdys vaan!

Kävi tuuri automerkin mainetta ajatellen tässä testissä! Jos olisi ollut ensimmäisten sarjojen Sport Sedaneja, niin vikalista olisi takuulla mittavampi.
Itselläni on aivan ensimmäisiin tuotantosarjoihin kuuluva auto (Sport Sedan 2.0t ARC, 2003). Takuu päättyy nyt vuodenvaihteessa ja hirvittää oikein, mitä vielä sen jälkeen löytyy (53 000 ajettu nyt). Takuuna tähän mennessä tehty/uusittu mm.: takaiskarit, etuiskarit, etujousien vaimennuskumit, mittaristo (diginäytöt "repesivät"), ABS-TCS -ohjausyksikkö, oikean etuoven sähköinen ohjauspiiri, vasemman puolen kattolista, n kpl ajotietokonehäiriöitä

Että siinä päällimmäisiä. En oikein usko, että olen ainoa tällaisten kokemusten kanssa. Olisi kiva kuulla!
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

NEO9-3 kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Pettymys suuri; ei kovin hyvä jos lehteen tarvitsee laittaa kuva siitä kun yli 30k eeron pirssiä tuodaan lavalla huoltoon... :cry: Ja sitten nuo sähköpuolen murheet.... ei varmaan ainakaan lisää myyntiä.
No ainakin ajettavuutta kehuttiin.
Se, että auto maksaa 30 000eur ei merkkaa mitään. Kun maltaita maksavan S-luokan mersuja hinataan joka toinen päivä huoltamolle korjattavaksi. Ja vikalista on kirjava. Tää juttu on vai niin ettei niistä julkisesti puhuta.
Niin juuri. Kuten sanoit. Edelleen 30 k€ pirssiksi huono suoritus. Eihän se siitä yhtään parempaa tee, että 100€ pirssi on vielä huonompi... :wink:
No, mielipiteeni on ehkä kärkevä.
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja Pahis »

SportSedan kirjoitti:Kommentti väännöstä oli aika omituinen 8O "Moottorin hieman ohut vääntö alakierroksilla häiritsi ensi metreillä, mutta siihenkin tottui pian. Liukkaalla kelillä ylämäkeen lähdettäessä väännön puute oli joitakin kuljettajia kiusannut piirre."
Tuotahan ne aina valittaa kun pääsevät turbosaabin rattiin. Tarvii kyllä myöntää että totta ainakin toinen puoli. Sammutin oman turbotonttuni aika monta kertaa vanhan ruiskusatkun jälkeen :oops:

Mut eipä tarvi paljoa vääntöä hävetä kun saa hieman lisää kierroksia :lol:

Kuulemma ei kaikki nykyiset nakutkaan väännä ihan traktorimaisesti tyhjäkäynnillä
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Tuota alakierrosongelmaa auttaa muuten huomattavasti isompi putkisto ja filtterinkin vaihto paremmin virtaavaan.
STCF #3
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Itse en ole omaa SS:ää saanut sammumaan, vaikka olen pari kertaa lähtenyt liikkelle kakkosellakin ja vetää ylämäkeen tyhjäkäynnilläkin kevyesti. TM:n kestotesteissähän on monenlaisia kuskeja eli osan "heikon alaväännön" arvostelusta laitan samaan kategoriaan sen vara-avaimen etsintäprosessin kanssa. En tiedä sitten onko moottorin ohjaussoftassa eroja eri vuosimallien kanssa (omani on 2004:n), jos toisten autot on herkempiä sammumaan liikkeellelähdöissä.
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Bob kirjoitti:Itse en ole omaa SS:ää saanut sammumaan, vaikka olen pari kertaa lähtenyt liikkelle kakkosellakin ja vetää ylämäkeen tyhjäkäynnilläkin kevyesti. TM:n kestotesteissähän on monenlaisia kuskeja eli osan "heikon alaväännön" arvostelusta laitan samaan kategoriaan sen vara-avaimen etsintäprosessin kanssa. En tiedä sitten onko moottorin ohjaussoftassa eroja eri vuosimallien kanssa (omani on 2004:n), jos toisten autot on herkempiä sammumaan liikkeellelähdöissä.
Ei ole mullakaan ollut ongelmia auton sammumisen kans liikkeelle lähdettäessä, ja kun se ei ole sammunut edes vaimon käsittelyssä niin tuntuu kummalta tuo puhe alaväännön puutteesta :).
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Eikös liikkeellelähtö sammahdus ollut juuri alkupään tuotannon ongelma jota korjattiin softapäivityksellä.
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Re: TM testi

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

rrg5fay kirjoitti:
CC Aero kirjoitti: Oikeastaan ainoa vika, mikä on ollut, niin iskareiden kolina ennen sitä takuuhuoltoa. Ja auto aivan ensimmäisiä Sport Sedaneja.
Tervehdys vaan!

Kävi tuuri automerkin mainetta ajatellen tässä testissä! Jos olisi ollut ensimmäisten sarjojen Sport Sedaneja, niin vikalista olisi takuulla mittavampi.
Itselläni on aivan ensimmäisiin tuotantosarjoihin kuuluva auto (Sport Sedan 2.0t ARC, 2003). Takuu päättyy nyt vuodenvaihteessa ja hirvittää oikein, mitä vielä sen jälkeen löytyy (53 000 ajettu nyt). Takuuna tähän mennessä tehty/uusittu mm.: takaiskarit, etuiskarit, etujousien vaimennuskumit, mittaristo (diginäytöt "repesivät"), ABS-TCS -ohjausyksikkö, oikean etuoven sähköinen ohjauspiiri, vasemman puolen kattolista, n kpl ajotietokonehäiriöitä

Että siinä päällimmäisiä. En oikein usko, että olen ainoa tällaisten kokemusten kanssa. Olisi kiva kuulla!
Taidatpa olla ainoa, juttu haiskahtaa muutenkin provoilulta :evil:
Vastaa Viestiin