Ekaks sorry...tiedän että näitä akkukeskusteluita on käyty täällä foorumilla aiemminkin, mutta ajattelin kuitenkin kirjoittaa omasta ongelmastani.
Saappi haluaisi olla tuolla tien päällä, eikä haukottelemassa työpaikan pihassa.

SS MY 03 2,2TiD kyseessä siis.
Probleemat alkoivat n. 1kk sitten kun aamulla töihin lähtiessä akku ihan mykkä.
Noh..aattelin jotta ostetaan uusi, sillä siitä selviää, vaan ei selvinnytkään. Aattelin kun sellasen halvan ostin, että se oli maanantaikappale, no ostin toisenkin, hyvän sellaisen, sama rutina..

Oireet:
Akku tyhjenee omia aikojaan. Vuotovirta mitattu siitä + -kaapelista, mikä menee moottoritilan sulake/releboxille ja se on 1.5 - 2.2A, eikös se ole aika paljon?
Kahdesta muusta + -kaapelista vuotovirta n. 0.2-0.5A, lienee ihan normaalia?
Mitattu Fluken pihtiyleismittarilla, joten tulos on varmastikkin luotettava.
Kun sulakeboxista irroittaa maksisulakkeen F30, niin vuoto pienenee merkittävästi, tuonne 0.5A:n paikkeille, näin ainakin itse tulkitsin asian. Manuaalissa ei ollut selitteitä noille maksisulakkeille ja kun ei WISsiä ollut käytössä, niin empäs nyt tiedä mitä kaikkea tuon nallin takana on.
Oliskos teillä tietoa (ja jos sen tiedon jaatte minun kanssa

Aluksi epäiltiin paikallisen autosähkökorjaajan kanssa viallista laturia, mutta se on penkitetty ja todettu toimivaksi.
Täällä on ollut keskusteluita rattilukon ja siihen liittyvän moduulin (olikos se se CIM) vikaantumisista. Kun akun lataa täyteen, avain/lukko naksahtaa molemmilla kerroilla. Saakos sillä TECH2:lla jotain selvää asiasta ja jos saa, niin näithän taitaa olla foorumilaisillakin, eikä pelkästään autohuolloissa?
Tästä aasinsiltana...jos sellainen joltain löytyy Pääkaupunkiseudulla...niin voisinko käydä korvausta vastaan näyttämässä kiesiäni sille?
thx in advance
Mika