Kulma-anturin kalibrointi

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
federley
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 22:28

Kulma-anturin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja federley »

Nelipyörasuuntauksesta:
Mikä merkitys tällä on (lainattu WIS:stä)
"Nelipyöräsuuntauksen jälkeen ohjauspyörän kulma-anturi on kalibroitava
ESP:lla varustetuissa autoissa".

9-3 1.8t vm.2006
Saab 9-3ss 1.8t -06
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kulma-anturin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos ratin asento vs. auton kulkusuunta on muuttunut niin pitää kalibroida että ESP tietää mihin suuntaan kuski haluaa auton kulkevan.

Jos on paljon pielessä niin ESP menee pian vikatilaan, jos vain vähän pielessä niin ESP toimii turhaan ja liian aggressiivisesti kun painaa kääntyessä kaasua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
federley
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 22:28

Re: Kulma-anturin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja federley »

Ok. Mun Saabiin on juuri tehty nelipyöräsuuntaus..
Ratti kun on suorassa, renkaat on myös suorassa.

Eli tässä tapauksessa kalibrointi ei ole välttämätöntä...?
Saab 9-3ss 1.8t -06
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kulma-anturin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei tarvi kalibroida jos oli myös ennen suuntausta niin että ratti suorassa = pyörät suorassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin