Nelipyörasuuntauksesta:
Mikä merkitys tällä on (lainattu WIS:stä)
"Nelipyöräsuuntauksen jälkeen ohjauspyörän kulma-anturi on kalibroitava
ESP:lla varustetuissa autoissa".
9-3 1.8t vm.2006
Kulma-anturin kalibrointi
Kulma-anturin kalibrointi
Saab 9-3ss 1.8t -06
Re: Kulma-anturin kalibrointi
Jos ratin asento vs. auton kulkusuunta on muuttunut niin pitää kalibroida että ESP tietää mihin suuntaan kuski haluaa auton kulkevan.
Jos on paljon pielessä niin ESP menee pian vikatilaan, jos vain vähän pielessä niin ESP toimii turhaan ja liian aggressiivisesti kun painaa kääntyessä kaasua.
Jos on paljon pielessä niin ESP menee pian vikatilaan, jos vain vähän pielessä niin ESP toimii turhaan ja liian aggressiivisesti kun painaa kääntyessä kaasua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kulma-anturin kalibrointi
Ok. Mun Saabiin on juuri tehty nelipyöräsuuntaus..
Ratti kun on suorassa, renkaat on myös suorassa.
Eli tässä tapauksessa kalibrointi ei ole välttämätöntä...?
Ratti kun on suorassa, renkaat on myös suorassa.
Eli tässä tapauksessa kalibrointi ei ole välttämätöntä...?
Saab 9-3ss 1.8t -06
Re: Kulma-anturin kalibrointi
Ei tarvi kalibroida jos oli myös ennen suuntausta niin että ratti suorassa = pyörät suorassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com