Ja jos se ESP toimii niin ei tarvita Molskihousujakaan siinä vaiheessa enään.
Hei, hei putoohan niitä lentsikoitakin yhtenään ja kaks äijää niissä isommissa on aina puikoissa kii, mutta niissähän on musta laatikko, vai oliko se musta vai oranssi, no ei väliä niin on kaikissa saabeissakin musta tai oranssi loota.Pakari kirjoitti: Ja sitten tuo JOS.. Jos luotat siihen, ja ei toimikkaan entäs sitten? Ajotaito on katoavaa kansanperinnettä kun luotetaan liikaa kaikenmaailman järjestelmiin ja tietokoneisiin.
Nykyisessä (=nyt kaupasta saatavassa) 9-3:ssa ESP kytketään pois valikon kautta, eli on "nappia hankalampi". Vaan enpä ole vielä tilannetta keksinyt, jossa tuosta haittaa olisi - etenkään, kun 9-3:n nykyinen ESP on luokkaa Loistava.Pakari kirjoitti:Sanoisinko, että on aika takapuolesta jos ei saa ESP:tä pois päältä.
Ettet vain sekoita ABS:ään?Pakari kirjoitti:Itse en pidä yhtään siitä, että on olemassa edes koko ESP järjestelmää ja onneksi omassani ei sitä ole. Minä ainakin haluan, että jokainen pyörä jarruttaa eikä vain se pyörä jolla on pitoa.
Miten saat manuaalisella toiminnalla pidottoman (=kitkattoman) pyörän jarruttamaan?Pakari kirjoitti: Tämä tarkoittaa huonoimmassa tilanteessa sitä että vain yksi pyörä jarruttaa, jos sekään...
Ei pidä. Optimaalinen toimintatapa on toki hieman erilainen kuin ilman ESP:tä, mutta hyvin pitkälle voi kuljettaja toimia samalla tavoin, luisto vain loppuu aikaisemmin ja automaattisesti. Tietenkään ei kannata enää luottaa siihen että luisto jatkuu ja ohjata liian aikaisin kohti ojaa, vaan myötäillä ohjauslinjoilla ajolinjan sisäreunaa.Pakari kirjoitti: Sitäpaitsi, ESP korjaa sivuluistoa typerästi. Pitääkö se tieto paikkaansa, ettei ESPillisessä autossa saa itse ryhtyä ns. vastakorjaamaan sivuluistoa vaan pitää antaa tietokoneen yrittää..?
Joskus vielä nuorempana ja vielä itsevarmempana ajattelin myös noin, mutta miten jarrutat ominpäin muuten kuin jokaista pyörää yhtäaikaa? ESP:n hienous on juuri yksittäisen pyörän jarrutuskyky jota ei manuaalisesti voi tehdä mitenkään.Pakari kirjoitti:En ole katsonut. Itse en pidä siitä että "tietokone ajaa" ja tekee noinkin tärkeitä päätöksiä että mitä pyörää jarrutetaan ja mitä ei.