Lähinnä etuvalojen ero on hyvinkin radikaali,mutta kyllä se auton takaosakin muuttui heti,"uudempaan" suuntaan,omissa silmissä.. takavaloille tuli hintaa noin 340€,ja etuvalot ostin toiselta klubilaiselta (kalle37),siitä iso kiitos hänelle
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Nyt muutenkun tuntuu että täällä on tietäjiä. Saako noita saabin xenoneita jotenkin paranneltua. joskus tulee vastaan uusia ja vanhoja autoja missä näkyy päivälläkin valot onko 9-3 mahdollisuus saada niin hyviä valoja?
kenties 50wattiset sytyttimet? mutta kestääkö johdotus sen jälkeen...
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Orkkis on tehty niin että umpion liittimeltä lyhkäisten piuhat menevät umpion kautta ballastille joka on umpion alla.
Ballastilta menee taas umpion kautta piuha sytytimelle joka on polttimossa kiinni!
Oliko vaikeasti selitetty:)
Eikä sytyttimen muuttaminen tehokkaamaksi auta mitään.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Voithan ostaa jonkun 55W sarjan ja kytkeä se siten että purat umpion liittimestä lyhen piuhan ja maita jostain ne kytket sitten tarvike ballastille josta piuhat sitten tarvike polttimolle.
Pientä askartelua tuo homma vaatii enkä tiedä onko hyöty minkälainen ja laillisuus on kyseenalainen.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ennemminkin lähtisin puhdistamaan linssin ja kiillottaisin umpion "lasin" jo xenonien valotehossa on toivomisen varaan kuin kikkailisin 55w systeemeillä. Toimiiko automaattinen korkeudensäätö? jos on rikki niin valot näyttää niin alas kuin mahdollista ja muutenkin onko oikein suunnattu?
Lisäpitkiin 55 wattiset sitten onkin ihan hyvät jos asuu keskellä ei mitään.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
- linssien putsaus
- lasin eli muovin kiillotus
- uudet xenonlamput
niin maailma kirkastuu. Jos tarvitsee rajumpia kiillotustoimenpiteitä niin muista uv-suojaus. Meguiarsilta, Prestalta ja kentiltä löytyy erilaisia kittejä tuohon hommaan. Meguiars helppotöisin koska on käsin levitettävä uv-suoja mutta kestosta en osaa (vielä) sanoa. Presta ja Kent ovat lakkoja joissa uv-suoja lisänä.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
Itse kans ostin tuolta Partdorsaabilta nuo takavalot. Mietin vain, että tuleeko katsastuksessa ongelmia, kun ei ole heijastimia, toisin kuin -08 -> ?
Siellä puskurin alaosassa siis.
Hyvältä kyllä näyttävät. Itse maksoin Visalla.
Maikki kirjoitti:- linssien putsaus
- lasin eli muovin kiillotus
- uudet xenonlamput
niin maailma kirkastuu. Jos tarvitsee rajumpia kiillotustoimenpiteitä niin muista uv-suojaus. Meguiarsilta, Prestalta ja kentiltä löytyy erilaisia kittejä tuohon hommaan. Meguiars helppotöisin koska on käsin levitettävä uv-suoja mutta kestosta en osaa (vielä) sanoa. Presta ja Kent ovat lakkoja joissa uv-suoja lisänä.
oisko sulla joitain kuvia minkälainen valoteho lumella tai asfaltilla niin voisin ite vertailla omiini...
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Heijastimet on pakolliset, jos ei ole valaisimessa pitää olla erilliset ja muodoltaan, pinta-alaltaa, sijoitukseltaan oikeat ja lisäksi vielä e-hyväksytty.
Omasta "vääränmerkkisestä" kun kiillotin lasit eli muovit ja vaihdoin 200tkm ajetut xenonit uusin philips:hin niin ero oli kuin yöllä ja päivällä. Linssit ei ollu likaiset niin niitä ei tarvinnut puhdistaa.
Alkuperäiset xenonit olivat niin elämänsä ehtoopuolella että sinersivät jo ja märällä asfaltilla valokeilan rajoja ei erottanut = huonompi valoteho kuin halogeeneilla.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
Eräällä toisella foorumilla oli ohjeet umpion muovipinnan kiillotukseen, kun olivat menneet sameaksi.
- aluksi hiotaan 800:lla
- pikku hiljaa hienompaan
- viimeisenä hiotaan 2000:lla
- viimeistely tehdään vanhan maalin kliinerillä ja loppusilaus vahalla
Oli kuvat umpioista ennen ja jälkeen edellä mainitun käsittelyn. Huikaiseva ero.
Umpioiden sisäpinnoille ei oltu tehty mitään. Sekin saattasi tarvita puhdistusta, jos oikein kunnolla homman tekee. Itse en ole omassani tehnyt muuta kuin joskus vahalla puhdistanut. Eipä sen käsittelyn jälkeen niin helposti lika tartu kiinni.