Kannattiko? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Maantietä 80% ja kaupunkia loput, kulutus 12,8l/100km (RE85) sen verran tyhjäkäyntiä että saa lumet harjattua autonpäältä.
No ei siitä laiskuudesta nyt kannata herneenversoa nenuun laittaa, 2006 kun edellisen kerran saabia katselin kävin metroautosta koeajamassa 1.8t automaatin niin tuntui se sen verran tuhnulta että päädyin 2.0TDI octaviaan. Dieselin väännöntuoma vääristelty tehontunne saattoi tietysti aiheuttaa sen baassin laiskuuden. Eihän ne nyt mitenkään vertailukelpoisia edes ole, mut koittakaa nyt kestää
Ja tosiaan ainoa oma (omistettu) kokemus automaatista on DSG ja sen lisäksi avokin femma ja pakko tunnustaa et se femma kyllä vaihtaa luvattoman hitaasti, vaan eipä tuo urheiluauto muutoinkaan ole.
No ei siitä laiskuudesta nyt kannata herneenversoa nenuun laittaa, 2006 kun edellisen kerran saabia katselin kävin metroautosta koeajamassa 1.8t automaatin niin tuntui se sen verran tuhnulta että päädyin 2.0TDI octaviaan. Dieselin väännöntuoma vääristelty tehontunne saattoi tietysti aiheuttaa sen baassin laiskuuden. Eihän ne nyt mitenkään vertailukelpoisia edes ole, mut koittakaa nyt kestää
Ja tosiaan ainoa oma (omistettu) kokemus automaatista on DSG ja sen lisäksi avokin femma ja pakko tunnustaa et se femma kyllä vaihtaa luvattoman hitaasti, vaan eipä tuo urheiluauto muutoinkaan ole.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Sehän siinä tomaatissa riivaa kun tuo liikkeelle lähtö on sama niinkuin manuaalilla nostas kytkimen ylös ja sitten vasta polkaisis kaasun pohjaan! ja ei kovin paljon kehtaa jarrua vasten lähetellä.hei9n kirjoitti:Maantietä 80% ja kaupunkia loput, kulutus 12,8l/100km (RE85) sen verran tyhjäkäyntiä että saa lumet harjattua autonpäältä.
No ei siitä laiskuudesta nyt kannata herneenversoa nenuun laittaa, 2006 kun edellisen kerran saabia katselin kävin metroautosta koeajamassa 1.8t automaatin niin tuntui se sen verran tuhnulta että päädyin 2.0TDI octaviaan. Dieselin väännöntuoma vääristelty tehontunne saattoi tietysti aiheuttaa sen baassin laiskuuden. Eihän ne nyt mitenkään vertailukelpoisia edes ole, mut koittakaa nyt kestää
Ja tosiaan ainoa oma (omistettu) kokemus automaatista on DSG ja sen lisäksi avokin femma ja pakko tunnustaa et se femma kyllä vaihtaa luvattoman hitaasti, vaan eipä tuo urheiluauto muutoinkaan ole.
Jos tiukkaan paikkaan tarvii lähtee ohitukseen, niin maantienopeuksissa tuo laatikon vaihteenhakeminen hidastaa kymmeniä metrejä lähtöä. Siksi tuo manuaalipuoli on suositeltava ja siinäkin kolmonen riittää puolentoista sadan kieppeille, vaikka ei ole järkeä yli viidentonnin vedellä.
Se tuossa manuaalipuolen käytössä on hyvä, kun kärkkyy ohituspaikaa ja ajaa vaikka M5:lla, niin ei tarvii välittää kaasupolkimen asennosta, voi heittää napeista M3:lle ja kierrokset nousee ja nopeus pysyy samana ilman nykäystä.
Isommalla vaihtaessa tulee pieni nykäys.
Sitten asiaan kun saatiin tuo pakollinen automaatti/manuaali/DSG käsiteltyä.
Tuo biopowerointi juttu on kyllä hieno, varsinkin kesähelteillä ja saapahan näistäkin vähän lisäheposia irti.
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Softattuna en tiedä mutta meidän toinen auto 9-3ss my2010 1,8t m6 tehdas biopowerina menee alle 10litraa/100km etanolilla. Tehdasversiossahan on 175hv etanolilla ja bensalla 150hv. Omani SC -07 jälkeenpäin softattuna ei mene alle 10litralla mitenkään etanolilla, vaihteitakin vain 5.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Laitoin MY10:sta muunnellun softan tuohon omaan SC-07:n. Talvella moottoritiellä saan kulumaan noin 11 ltr/100km, mutta sivupoluilla työmatka-ajossa kuluu tankkauksista laskettuna keskimäärin 9,7 ltr/100km. Kaupungissa ei juuri tule ajeltua.900i kirjoitti:Softattuna en tiedä mutta meidän toinen auto 9-3ss my2010 1,8t m6 tehdas biopowerina menee alle 10litraa/100km etanolilla. Tehdasversiossahan on 175hv etanolilla ja bensalla 150hv. Omani SC -07 jälkeenpäin softattuna ei mene alle 10litralla mitenkään etanolilla, vaihteitakin vain 5.
9-5 2.0 Tid 2010
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Softaus ei lisää kulutusta, ajotyyli tietenkin voi vaikuttaa. Vaihteiston välityksiä on hyvin monia erilaisia eri SS:issä, riippuen vuosimallista, moottorityypistä ja ensiostajan valinnasta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Itsekkin epäilen olevan juuri tuo auto. Autohan on varsin hieno, ei siitä mihinkään pääse. Mietityttää kuitenkin tuo pyyntihinta, kun tässä on aika lyhyen ajan sisällä ollut pari n.50tkm ajettua 9-3 sport sedania myynnissä pyynnillä 15900. Mietin että on ko auto oikeasti 9000€ arvokkaampi? Minun mielestä ei, mutta jos auton saa kaupasta ulos 20k€ pintaan niin voisin kuvitella ihan hyväksi ostokseksi.
ja yleisesti kysymykseen kannattaako? sen jokainen varmasti joutuu itse päättämään
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Tuskinpa Vector-varusteilla ja vm. 2010 kuitenkaan. Pari vuotta aikaisemmat Linearit paljon isommilla kilsoilla näkyy olevan noissa 15-16k hinnoissa.Twarrior kirjoitti:Mietityttää kuitenkin tuo pyyntihinta, kun tässä on aika lyhyen ajan sisällä ollut pari n.50tkm ajettua 9-3 sport sedania myynnissä pyynnillä 15900.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Lineareja ne tais olla molemmat ja 2008/2009.zenga kirjoitti: Tuskinpa Vector-varusteilla ja vm. 2010 kuitenkaan. Pari vuotta aikaisemmat Linearit paljon isommilla kilsoilla näkyy olevan noissa 15-16k hinnoissa.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Olin juoksujalkaa menossa parisen viikkoa sitten pääkaupunkiseudulle katsomaan 55tkm -08 vectoria.. Hintaa oli 16,900e. Joku ehti viedä nenän edestä
Hinnasta saisin tingittyä hiukan pois, mutta aika tarkka hinnoittelu, tosin Lohjalla tuntuu käytettyjen hinnat olevan ainakin pääkaupunkiin verrattuna korkeammat (oma fiilis)
Tuo etanoli itselle TOISTAISEKSI aivan turha, Lohjalta eikä naapurikunnista löydy tankkauspisteitä..
Hinnasta saisin tingittyä hiukan pois, mutta aika tarkka hinnoittelu, tosin Lohjalla tuntuu käytettyjen hinnat olevan ainakin pääkaupunkiin verrattuna korkeammat (oma fiilis)
Tuo etanoli itselle TOISTAISEKSI aivan turha, Lohjalta eikä naapurikunnista löydy tankkauspisteitä..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Mutta kyllähän softa kannattaa päivittää valmiiksi, niin voi sitten käyttää etanööliäkin.patu kirjoitti:Olin juoksujalkaa menossa parisen viikkoa sitten pääkaupunkiseudulle katsomaan 55tkm -08 vectoria.. Hintaa oli 16,900e. Joku ehti viedä nenän edestä
Hinnasta saisin tingittyä hiukan pois, mutta aika tarkka hinnoittelu, tosin Lohjalla tuntuu käytettyjen hinnat olevan ainakin pääkaupunkiin verrattuna korkeammat (oma fiilis)
Tuo etanoli itselle TOISTAISEKSI aivan turha, Lohjalta eikä naapurikunnista löydy tankkauspisteitä..
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Eiks tos nyt valmiina etanoli mahdollisuus..
No en tiedä mahdistaako (masennus ja ahdistus samaan aikaan) kaupanteon jälkeen, mutta nyt se on varattu minulle..
wink Tonnari myydään YVnä tai 0503559356
No en tiedä mahdistaako (masennus ja ahdistus samaan aikaan) kaupanteon jälkeen, mutta nyt se on varattu minulle..
wink Tonnari myydään YVnä tai 0503559356
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Lainaus: "Jos tiukkaan paikkaan tarvii lähtee ohitukseen, niin maantienopeuksissa tuo laatikon vaihteenhakeminen hidastaa kymmeniä metrejä lähtöä."
Oisko jotain vikaa ? Minulla kyllä automaatti vaihtaa samalla sekunnilla, kun polkasee kaasun pohjaan, menee 5:lta - 3:lle ilman mitään viivettä, näillä keleillä (pakkasen puolella) ei tahdo luistonesto ehtiä aina väliin. Eikä tuo etanooli kulutuskaan paha, juuri ajettuna kvla - jkylä ja takaisin kolme henkeä + matkatavarat, alle 10l/100km. Ero bensaan on se n. 2l. Ko matkan lopulla (hnla - kvla) piti heittää vakkari pois kun ylämäissä loppui kitkoista pito kun laatikko tiputti neloselle.
Oisko jotain vikaa ? Minulla kyllä automaatti vaihtaa samalla sekunnilla, kun polkasee kaasun pohjaan, menee 5:lta - 3:lle ilman mitään viivettä, näillä keleillä (pakkasen puolella) ei tahdo luistonesto ehtiä aina väliin. Eikä tuo etanooli kulutuskaan paha, juuri ajettuna kvla - jkylä ja takaisin kolme henkeä + matkatavarat, alle 10l/100km. Ero bensaan on se n. 2l. Ko matkan lopulla (hnla - kvla) piti heittää vakkari pois kun ylämäissä loppui kitkoista pito kun laatikko tiputti neloselle.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Kyllä siinä viivettä tulee lähdössä jos ajattelee vaikka +100km/h vauhtia. Oikea vaihde silmässä ollaan jo menossa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: kannattaako? 93 1.8t (vector)biopower 2010 38tkm
Ai joo, oli siis tässäkin tuo 2010 auto kyseessä, ei pitäs töiden ohessa selata nettiä......patu kirjoitti:Eiks tos nyt valmiina etanoli mahdollisuus..
No en tiedä mahdistaako (masennus ja ahdistus samaan aikaan) kaupanteon jälkeen, mutta nyt se on varattu minulle..
wink Tonnari myydään YVnä tai 0503559356
Edit: Mutta myös se lisäteho tulis siinä päivityksen mukana joka tapauksessa.
Osta pois. On kuitenkin tukevaa tekoa auto muuten, vaikka omat kuvionsa on näissäkin.