hei9n kirjoitti:Maantietä 80% ja kaupunkia loput, kulutus 12,8l/100km (RE85) sen verran tyhjäkäyntiä että saa lumet harjattua autonpäältä.
No ei siitä laiskuudesta nyt kannata herneenversoa nenuun laittaa, 2006 kun edellisen kerran saabia katselin kävin metroautosta koeajamassa 1.8t automaatin niin tuntui se sen verran tuhnulta että päädyin 2.0TDI octaviaan. Dieselin väännöntuoma vääristelty tehontunne saattoi tietysti aiheuttaa sen baassin laiskuuden. Eihän ne nyt mitenkään vertailukelpoisia edes ole, mut koittakaa nyt kestää
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja tosiaan ainoa oma (omistettu) kokemus automaatista on DSG ja sen lisäksi avokin femma ja pakko tunnustaa et se femma kyllä vaihtaa luvattoman hitaasti, vaan eipä tuo urheiluauto muutoinkaan ole.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sehän siinä tomaatissa riivaa kun tuo liikkeelle lähtö on sama niinkuin manuaalilla nostas kytkimen ylös ja sitten vasta polkaisis kaasun pohjaan!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ja ei kovin paljon kehtaa jarrua vasten lähetellä.
Jos tiukkaan paikkaan tarvii lähtee ohitukseen, niin maantienopeuksissa tuo laatikon vaihteenhakeminen hidastaa kymmeniä metrejä lähtöä. Siksi tuo manuaalipuoli on suositeltava ja siinäkin kolmonen riittää puolentoista sadan kieppeille, vaikka ei ole järkeä yli viidentonnin vedellä.
Se tuossa manuaalipuolen käytössä on hyvä, kun kärkkyy ohituspaikaa ja ajaa vaikka M5:lla, niin ei tarvii välittää kaasupolkimen asennosta, voi heittää napeista M3:lle ja kierrokset nousee ja nopeus pysyy samana ilman nykäystä.
Isommalla vaihtaessa tulee pieni nykäys.
Sitten asiaan kun saatiin tuo pakollinen automaatti/manuaali/DSG käsiteltyä.
Tuo biopowerointi juttu on kyllä hieno, varsinkin kesähelteillä ja saapahan näistäkin vähän lisäheposia irti.