B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
Siitä vähän mallia miten Saabin koneen pitäisi vastata kaasuun:
https://www.youtube.com/watch?v=UEdM0sv_I0M
https://www.youtube.com/watch?v=UEdM0sv_I0M
EX: 9³SS BioPower
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
Pakari: Mistä noita kalvoja saa ja millä hintaa?
EX: 9³SS BioPower
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
Esim. Maptunilta ostin uuden, hintaa tais olla jotain 20-30e luokkaa, en muista nyt tarkalleen.
Edit:
http://www.maptunparts.com/engine-compo ... 03-06.html
Eli 36e
Pro-carserviceltä myös, mutta tällöin speedpartsilta oli kalvot loppu kun ite olisin tarvinnut.
Edit:
http://www.maptunparts.com/engine-compo ... 03-06.html
Eli 36e
Pro-carserviceltä myös, mutta tällöin speedpartsilta oli kalvot loppu kun ite olisin tarvinnut.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
http://www.ebay.com/itm/Uprated-Kevlar- ... 417d535844
Multa löytyis tollanen ylimääränen jos jollakin on tarvetta. Täältä ongittujen tietojen mukaan pitäis olla sopiva. Hankin itselle, mutta tuleekin tuo Aeron ahdin kohta pellin alle, niin en jaksa käydä tuota enää vaihtelemaan...
Multa löytyis tollanen ylimääränen jos jollakin on tarvetta. Täältä ongittujen tietojen mukaan pitäis olla sopiva. Hankin itselle, mutta tuleekin tuo Aeron ahdin kohta pellin alle, niin en jaksa käydä tuota enää vaihtelemaan...
1.8t 2005
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
eBayssa näkyi aiemmin semmosia Kevlar-vahvistettuja bypass-kalvoja noihin Garretteihin. Just nyt en löytäny toimivaa linkkiä noihin.
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
Kiitos vastauksista. Tänään löysin vielä yhden vuotavan alipaineletkun. Letku johtaa imusarjasta turbon tuloilmaletkuun ja on yhdistetty t-haaralla kampikammion huohotuskanavaan. Tässä välissä on noita takaiskuja ja toinen ainakin vuotaa kunnolla.
Lisäksi koitin vielä ennen tätä tulpata kummatkin imusarjan alipainelähdöt letkulla keskenään: https://www.dropbox.com/s/eaem2cdj68r88x9/V__09B6.jpg
Nyt oli varmuudella imusarjan alipainelähdöt tiiviitä, mutta edelleen vääntö heitteli ja kierroksetkin laskevat taas hitaasti. Vissiin viimeksi 3h ropauksen jälkeinen kokemus oli jotain placeboa.
Onko muita ehdotuksia kuin vielä tuo by passin kalvo? Mikä tämä on ja miten sen toiminnan voi testata:
https://www.dropbox.com/s/99jhxe3pb28axeu/V__7D40.jpg
Lisäksi koitin vielä ennen tätä tulpata kummatkin imusarjan alipainelähdöt letkulla keskenään: https://www.dropbox.com/s/eaem2cdj68r88x9/V__09B6.jpg
Nyt oli varmuudella imusarjan alipainelähdöt tiiviitä, mutta edelleen vääntö heitteli ja kierroksetkin laskevat taas hitaasti. Vissiin viimeksi 3h ropauksen jälkeinen kokemus oli jotain placeboa.
Onko muita ehdotuksia kuin vielä tuo by passin kalvo? Mikä tämä on ja miten sen toiminnan voi testata:
https://www.dropbox.com/s/99jhxe3pb28axeu/V__7D40.jpg
EX: 9³SS BioPower
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
Tässä olis nyt by-pass kalvo. Koko reunan matkalta halki:
https://www.dropbox.com/s/ucofh4x9jzxz2 ... 23_005.jpg
https://www.dropbox.com/s/t70sf259e7p37 ... 23_006.jpg
"Saattaa" aiheuttaa tiiveysongelmia ja nykimistä. Päivittelen tänne taas, kun saan uuden osan paikalleen.
https://www.dropbox.com/s/ucofh4x9jzxz2 ... 23_005.jpg
https://www.dropbox.com/s/t70sf259e7p37 ... 23_006.jpg
"Saattaa" aiheuttaa tiiveysongelmia ja nykimistä. Päivittelen tänne taas, kun saan uuden osan paikalleen.
EX: 9³SS BioPower
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
Voi koittaa paikata joustavalla tiivistysmassalla, jos ei heti ole uutta kalvoa saatavilla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
Jeps.. Tuolta näytti munkin kalvoni tuon reijän lisäksi mistä kuva onkin edellisellä sivulla.jusahh kirjoitti:Tässä olis nyt by-pass kalvo. Koko reunan matkalta halki:
"Saattaa" aiheuttaa tiiveysongelmia ja nykimistä. Päivittelen tänne taas, kun saan uuden osan paikalleen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
Omassa vm 08:ssa sama ongelma, lisänä alaväännön aleneminen ja kaasun ailahtelu, myöskin kierrosten lasku alhaiseksi lämpimällä koneella (alkaa täristää kevyesti). Tätä asiaa kun olette selvitelleet onko selväpiirteistä syyllistä löytynyt näille ja mitä osia tarvitsee vaihtaa, sikäli kun autoa olen huoltoon jossain vaiheessa viemässä
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
Sanokaas muut kokemuksenne mukaan toimiiko kone nyt kierrosten laskun suhteen normaalisti: VIDEO
Nyt laitettu:
- kaasuläppä, ei vaikutusta
- jarrutehostimen letkun takaiskuventtiili, ei vaikutusta
- kampikammion huohotuksen takaisku, ei vaikutusta.
- hukkaportin säätösolenoidi vaihdettu. Kone tuntuu pirteämmältä yläkierroksilla.
- by-passin säätösolenoidi (kaasuläpän vieressä, samanlainen kuin hukkaportilla). Nyt tuntuu että kone toimii normaalisti.
Vaikea sanoa, mikä mitenkin vaikuttaa, mutta nuo em. vaihtaa n. 100€ hintaan ja varmasti välttyy monilta jatko-ongelmilta. By-passin kalvo on edelleen huonokuntoinen, kalvossa pari repeämää, mutta ei reikää. Oli pakko laittaa vanha takaisin, kun uutta ei tähän hätään saanut.
Nyt laitettu:
- kaasuläppä, ei vaikutusta
- jarrutehostimen letkun takaiskuventtiili, ei vaikutusta
- kampikammion huohotuksen takaisku, ei vaikutusta.
- hukkaportin säätösolenoidi vaihdettu. Kone tuntuu pirteämmältä yläkierroksilla.
- by-passin säätösolenoidi (kaasuläpän vieressä, samanlainen kuin hukkaportilla). Nyt tuntuu että kone toimii normaalisti.
Vaikea sanoa, mikä mitenkin vaikuttaa, mutta nuo em. vaihtaa n. 100€ hintaan ja varmasti välttyy monilta jatko-ongelmilta. By-passin kalvo on edelleen huonokuntoinen, kalvossa pari repeämää, mutta ei reikää. Oli pakko laittaa vanha takaisin, kun uutta ei tähän hätään saanut.
EX: 9³SS BioPower
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
En havaitse mielestäni mitään poikkeavaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
Tämä on ominaisuus, itse ihmettelin samaa kun auton ostin. Tech 2:lla tyhjäkäyntiä isommalle.Tnord kirjoitti:myöskin kierrosten lasku alhaiseksi lämpimällä koneella (alkaa täristää kevyesti).
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
Moi, taas kaupunkiajon lisäännyttyä olen kiinnittänyt huomiota kun koneeni kierrokset laskee hitaasti.
VIDEO
Tossa 3000rpm kohdalla painan kytkimen pohjaan ja kierrokset ampasevat vielä 3500rpm asti. On muuten ärsyttävä piirre. Jotuu odottamaan kierrosten laskua kuin kuuta nousevaa, ennen kuin voi ladata uutta vaihdetta pesään.
Onko tämä normaalia vai lähdetäänkö, etsimään vielä imuvuotoa?
Tässä vielä pätkä turbon mittarin heijaamisesta: VIDEO
Eli ensimmäinen kiihdytys on tasakaasulla ja mittari heiluu kunnolla.
VIDEO
Tossa 3000rpm kohdalla painan kytkimen pohjaan ja kierrokset ampasevat vielä 3500rpm asti. On muuten ärsyttävä piirre. Jotuu odottamaan kierrosten laskua kuin kuuta nousevaa, ennen kuin voi ladata uutta vaihdetta pesään.
Onko tämä normaalia vai lähdetäänkö, etsimään vielä imuvuotoa?
Tässä vielä pätkä turbon mittarin heijaamisesta: VIDEO
Eli ensimmäinen kiihdytys on tasakaasulla ja mittari heiluu kunnolla.
EX: 9³SS BioPower
-
- "Kaasari"
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti Helmi 26, 2008 00:41
Re: B207L koneen kierrokset laskee hitaasti
Mä veikkaisin tota ilmamassa anturia mikäli sulla on toi vapaavirtausuodin paikallaan. Niitähän ne rikkoo.