TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja saab93f »

TTiD kirjoitti:Joo, eiköhän tuommoinen tule sitten kesällä! Ei ole aivan hinnalla pilattu. On tullut testattua tuota kulkupuoltakin, helposti se sen 220 vääntää, tosin ei kehtaa aivan tappiin asti kun on vielä nastat alla. (tietysti suljetulla alueella) 8)
Vielä pari viikkoa pitää odotella :) Onneksi pääsee heti suvikumeilla tutustumaan. Miten pitkään maltoitte ajella sievästi?
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Kyllähän se alussa poltteli vietävästi runtata se kaasu pohjaan, mutta itse jaksoin n.1000-1500km ajella ennenkuin aloin käyttää täyskaasua.
Turbo²
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Minä olen sen verran nyhvö, että menin ohjekirjan mukaan. >3000km - ei täyskaasukiihdytystä, >5000km ei kierroksia yli 4000rpm. Ja 5000km:n jälkeen kokoajan täysillä kiekat tapissa ja jalka lattiassa. Polttoaineenkulutus on sen mukainen!

Ajelin aamulla ihan piruuttani ikkunat auki kaupungilla pikku tovin kuullakseni hieman suuntaa miltä auto kuulostaa ulospäin... Kauhealta! Aivan kauhealta.
TTiD Cabessa saa pitää poppivehkeet isolla jos meinaa tuulettaa kampaustansa. On se diesel ruman kuuloinen, ei siitä mihinkään pääse. Onneksi siitä kuuluu sisälle vain vaimea murinaa.

Että ihan syystäkin saa laittaa tuplat taakse aivan vapaasti. Ei se ääni siitä ainakaan huonone. Tuleepahan jotain mikä peittää sen runksutuksen mitä konehuoneesta kuuluu.

Nämä siis perinteisen Petrol headin mielipiteitä.

Edit:
Käy pian kesällä niin, että kun tuuletusluukut on auki niin kuuntelee jotta roska-autohan se sieltä tulee. Mutta mites se nyt perjantaina tulee??..
Ei, kun sehän on meidän rouva tulossa töistä Bi-turbollansa. :oops: :P
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Marko A kirjoitti:>5000km ei kierroksia yli 4000rpm. Ja 5000km:n jälkeen kokoajan täysillä kiekat tapissa ja jalka lattiassa. Polttoaineenkulutus on sen mukainen!
Kerkiätkö tiellä ajella ollenkaan, vai pelkästään lentokenttää päästä päähän? :D
Marko A kirjoitti:Ajelin aamulla ihan piruuttani ikkunat auki kaupungilla pikku tovin kuullakseni hieman suuntaa miltä auto kuulostaa ulospäin... Kauhealta! Aivan kauhealta.
TTiD Cabessa saa pitää poppivehkeet isolla jos meinaa tuulettaa kampaustansa. On se diesel ruman kuuloinen, ei siitä mihinkään pääse. Onneksi siitä kuuluu sisälle vain vaimea murinaa.

Että ihan syystäkin saa laittaa tuplat taakse aivan vapaasti. Ei se ääni siitä ainakaan huonone. Tuleepahan jotain mikä peittää sen runksutuksen mitä konehuoneesta kuuluu.
Eli onko Hirschin pakoäänenvahvisimet sittenkin ansainneet markkinarakonsa?
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Onko kellään tietoa mitä tuo hirsch:in pakarisysteemi kustanti?
Turbo²
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ristom kirjoitti: Kerkiätkö tiellä ajella ollenkaan, vai pelkästään lentokenttää päästä päähän? :D
Ei tahdo ehtiä :mrgreen: Lentokonetehtaan tekele niin minkäs voit!
Ristom kirjoitti:Eli onko Hirschin pakoäänenvahvisimet sittenkin ansainneet markkinarakonsa?
Jep.

Hinnaksi Hirsch paketillehan hintaa tulee osille 1050€ ovh:lla. Tuosta voi klubilainen saada jonkun pojon pois jos liikkeestä löytyy myötätuntuo. Paketissa vaan on semmonen jutska TTiD:n kohdalla, että kun toista lämpökilpeä ei tarvita, eikä putken kannattimia - kaikki on jo vakiona. Eli hinta TTiD:n kohdalla voi olla hieman eri. Vielä loppusyksystä Hirschiltä ei asiaan saanut tarkennusta.
Vois kysäistä ja siinä samalla jo varovasti tunnostella joko softaa on saatavilla. Alustavat huhut kertoo saksalaisilla foorumeilla jotain 200hp/420Nm paketista. Mitään virallista en ole kuullut.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Pikainen infopläjäys. Hirsch softa TTiD:lle tulee arviolta kolmennella vuosineljänneksellä Hirschin mukaan. Eli heinä-syyskuun aikana julkaistaan.
Tämä tieto suoraan Hirschiltä, joten pitänee paikkansa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Saapa nähdä tuleeko automaatille softaa laisinkaan... :roll:
Turbo²
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Marko A kirjoitti:Jokatapauksessa nykyinen A6 TTiD on yksi jouhevimmista automaateista (luokassaan) joita olen itse ajanut. Variaattorit ja DSG:t menee vielä edelle.
Vähän OT mutta kun asiasta on keskusteltu ja Aero A6 TTID koeajokin vielä muistissa. Kävin eilen ajamassa kaverin uutta A4 (MY08) 2.0TDI. Ei voi kuin ihailla kuinka Audi miehet ovat automaatin valmistaneet. Multitronicin vaihtoja ei edes huomaa :!: :!: , tosin ei 143hv tehojakaan vs Saban 180hv :lol: . Mutta oli hyvä automaatti ja lisäksi hiljaisuus 100km/h nopeudessa aivan eri luokkaa.
Saabilla silti ajan enkä Audista haaveile, mutta kiva on kokeilla vaihtoehtoja ja vertailla merkkejä
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
karkivi
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 19:22
Paikkakunta: Kotka

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja karkivi »

Kävin juuri kokeilemassa TTID A6:sta ja ei voi kuin kehua kuinka hyvä oli ajaa, eikä voi moittia automaatin vaihtoa varsinkin sport asento tuotti aika leveän hymyn naamalle. Kuin myös kaverin joka kävi ajamassa mun jälkeen. Ollaan kuitenkin molemmat bensamanuaalin ajajia.

Kyllä tuli houkutus lähteä välirahaa kyselemään, vaan vielä malttoi. :D
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja mike »

Twarrior kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Jokatapauksessa nykyinen A6 TTiD on yksi jouhevimmista automaateista (luokassaan) joita olen itse ajanut. Variaattorit ja DSG:t menee vielä edelle.
Vähän OT mutta kun asiasta on keskusteltu ja Aero A6 TTID koeajokin vielä muistissa. Kävin eilen ajamassa kaverin uutta A4 (MY08) 2.0TDI. Ei voi kuin ihailla kuinka Audi miehet ovat automaatin valmistaneet. Multitronicin vaihtoja ei edes huomaa :!: :!: , tosin ei 143hv tehojakaan vs Saban 180hv :lol: . Mutta oli hyvä automaatti ja lisäksi hiljaisuus 100km/h nopeudessa aivan eri luokkaa.
Saabilla silti ajan enkä Audista haaveile, mutta kiva on kokeilla vaihtoehtoja ja vertailla merkkejä
Niin no eihän niitä vaihtoja voi huomata kun niitä ei oikeastaan tapahdu samaan tyyliin kuin perinteisessä planeettapyörästöillä toteutetuissa automaateissa. Multitronichan on se "metallihihnavariaattori".

Sitä en kiistä etteikö kyyti moisella ois mukavaa. Jonnin verran runsaanlaisesti vain tuntuu olleen vikoja noissakin variaattorivaihteistoisssa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ajomukavuudeltaan paremmuusjärjestyksessä by MarkoA:
Audin Multitronic, BMW uusimmat ZF:t, VAG:n DSG:t ja sitten tulee iso liuta perässähiihtäjiä. Saab siellä jossain seassa. Ei ole paras, mutta ihan hyvä.

Uus A4 on muuten melko mullistava ajokokemus. Loistava auto kaikin puolin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Marko A kirjoitti: Uus A4 on muuten melko mullistava ajokokemus. Loistava auto kaikin puolin.
Juu, paitsi peräkontista (sedan). Muoto on sellainen ettei sinne voi laittaa juuri mitään ilman penkkien kaatamista, mikä sekin lienee lisävaruste :lol:
Ajettavuus, äänet sisälle yms sellaiset asiat on kyllä loistavasti kunnossa. Laatuvaikutema myös vuosia Saabia edellä.
Mitenkähän tuo yllä oleva liittyy TTID:n :?: no lipsahti :P ei toistu :oops:
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Vihdoinkin auto saapunut liikkeeseen :D Kävin tänään kurkkaamassa autoa liikkeellä ja mahdollisesti ensi viikolla olis paperisota selvä ja kilvet kiinni uudessa Cabbessa. 8)
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

TTiD kirjoitti:Saapa nähdä tuleeko automaatille softaa laisinkaan... :roll:
:mrgreen:

http://extranet.hirsch-performance.ch/data/?

AT6 180hp 370Nm -> 200hp 420Nm Coming soon
MT6 180hp 400Nm -> 200hp 420Nm Coming soon

Tämä tieto ilmeisesti siis paljastaa, että automaatin 370Nm rajoitus ei tule laatikon kestosta vaan ajettavuudesta. Laatikko on siis ilmeisesti sama kuin XWD:stä löytyvä jossa on heti suoraan 400Nm. Automaatin omaaville tarjolla siis enemmän plussaa :lol: +50Nm muodossa.

Ja tiedot löytyy Suomen listalta, joten tullenee tarjolle myös täällä ja koska autossa on ymmärtääkseni 210hp 2.0TS version kanssa yhtenevät jarrut, niin paketti lienee myös laillinen.

Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin