Niin, itse en ole huomannut varsinaisesti vielä yhtään... joskus ehkä pysähtyessä on ollut vähän tavallista voimakkaampi tuoksu auton ympärillä.
No pitää nyt katsoa, mitä tuo huominen reissu saa aikaan. Vai tullaanko sieltä limp modessa kotiin. Voihan se olla, että polttotarve vaan ei sattunut viikonlopun reissun kohdalle. Ja nyt alkuviikko on poikkeuksellisesti ajeltu pelkästään lyhyitä matkoja nurkissa.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
pjv kirjoitti:No pitää nyt katsoa, mitä tuo huominen reissu saa aikaan.
Sehän meni juuri niin kuin pitikin. En tiedä oliko mitään merkitystä, mutta ajelin kuitenkin varmuuden vuoksi alkumatkan vitosella, koska rajoitus oli mukamas huonon kelin takia pudotettu 80:een.
DTE:stä päätellen poltto alkoi noin 18 minuutin ajon jälkeen ja kesti kymmenisen minuuttia.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Minulla MY08 1,9 Tids SC (150 hp ----->BSR 180 hp) ja mielenkiintoista että regeneroinnin aikana kone rynkyttää tyhjäkäynnillä. Eli, jos nyt sattuu pysähtymään liikennevaloihin polton aikana niin kone käy niin epätasaisesti että koko auto heiluu ja tietenkin vakio palaneen kumin haju ilmenee myös.
Joskus kotipihalla parkkiruudussa raskaankäynnin päätteeksi näkyy nokeentunut läntti lumisessa maassa. Ja tuolloin auto tosiaan tärisee ja hytkyy ja haisee pahalle.
No joo.
Minkäslaisia vaihtoehtoja tuon suodattimen poistamiseksi olisi?
A. Pönttö auki ja hilut pois?
B. Suorasta putkesta pala tilalle. Saattaa vain leimasedät moittia?
JCarlson ilmeisesti saisi poistettua "poltto ohjeman" auton tiedoista jos suotimen poistan?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
A) ja joo softalla saa DPF:n poistettua ettei polttele turhaan riisseliä eikä vikavaloa. Kai B:kin toimisi, ilman suodatinta menee savutestistä silti läpi..
Kaveri jonka tallissa dynotettiin, on hommaamassa nosturia että saa tehtyä mm. noita DPF poistoja tarvittaessa. Ilman nosturia vähän tympeä homma.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Joo ajattelin jos itse poistaisin suodattimen tavalla tai toisella ja poistettaisiin softasta poltto-ohjema sitten, kun yritetään saada sille turbon viisarille liikettä lisää.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Yhdestä 120hp mallista tuli äsken juuri ajettua pakkopoltto TECH2:lla läpi. Vastapaine ainakin tippui reilusti, saa nähdä kauanko pysyy vika poissa.. pitää repiä pois jos vika toistuu lyhyen ajan sisään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Meni hiukkassuodatin taas tukkoon. Oireena auto vikatilaan. Virran sammutus kutosella vauhdissa ja taas mentiin normisti motaria 5km ja uudelleen. Poltin eilen Kiina-kapulan turvin ja näyttäis nyt toimivan. Autossa on uudempi polttosofta. Ainakin tämä yksilö näyttää kaipaavan lisäpolttoa säännöllisesti.
2xturbo kirjoitti:Nostetaan vanhaa mut tärkeetä topikkia.
Meni hiukkassuodatin taas tukkoon. Oireena auto vikatilaan. Virran sammutus kutosella vauhdissa ja taas mentiin normisti motaria 5km ja uudelleen. Poltin eilen Kiina-kapulan turvin ja näyttäis nyt toimivan. Autossa on uudempi polttosofta. Ainakin tämä yksilö näyttää kaipaavan lisäpolttoa säännöllisesti.
Ootko varmistunut, että EGR toimii, eikä jumita? Meillä EGR jumitti ja raportoinkin tänne seurauksesta: Partikkelipoltto muistaakseni n. 6 kertaa 4 päivän aikana, alle 50km / päivä..