Legendaarinen katsastus

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jukkeli
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:06
Paikkakunta: Vihti

Legendaarinen katsastus

Viesti Kirjoittaja jukkeli »

Käytin 9-3 ss:n katsastuksessa. Katsastusmies kehui auton kuntoa ja leima tuli. Hyppäsin autoon ja käynistin koneen. Muutaman sekunnin jälkeen kone sammui. Hetken odottelun jälkeen uusi yritys ja sama juttu, käynnistyy mutta sammuu saman tien. Ei auttanut kuin pyytää katsastusmiehiä työntämään kolkki ulos hallista.
Puolen tunnin odottelun jälkeen moottori käynnistyi ja pääsin ajamaan autolla kotia.
Kun yritin käynnistää autoa katsastusaseman pihassa, niin teki mieli saada uusi auto. Saabi tietysti :lol:

9-3 SS 2,2 302 tkm 2004

Jukka
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Legendaarinen katsastus

Viesti Kirjoittaja Ristom »

:lol: Jo oli komee katsastus! Leima papereissa, saisko työntöapua.. Priceless!! Toivotaan, että tulee kuntoon pienellä..
Limu
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 16:36

Re: Legendaarinen katsastus

Viesti Kirjoittaja Limu »

Minulla oli aikanaan samoja ongelmia muutamaankin otteeseen. Sit ei lopulta käynnistynyt yksi aamu enää ollenkaan. Sammutusläpän ohjausventtiili oli tullut tiensä päähän.

Eli kun seuraavan kerran sama vaiva iskee niin ota irti ja tulppaa tuo n. 3mm letku jonka toinen pää tulee siihen imusarjan putkeen. Koita lähtiskö sit käntiin.
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
jukkeli
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:06
Paikkakunta: Vihti

Re: Legendaarinen katsastus

Viesti Kirjoittaja jukkeli »

Limu kirjoitti:Minulla oli aikanaan samoja ongelmia muutamaankin otteeseen. Sit ei lopulta käynnistynyt yksi aamu enää ollenkaan. Sammutusläpän ohjausventtiili oli tullut tiensä päähän.

Eli kun seuraavan kerran sama vaiva iskee niin ota irti ja tulppaa tuo n. 3mm letku jonka toinen pää tulee siihen imusarjan putkeen. Koita lähtiskö sit käntiin.
Kampiakselin asentoanturin vaihdoin 20 tuhatta sitten eli en usko sen olevan nyt hajoamassa. Se kyllä jäi mieleen, että ohjausventtiili piti ylimääräistä ääntä sammuttamisen jälkeen, kun pääsin kotiin asti. Nyt auto on toiminut hyvin.
Joskus käynnistyksen jälkeen tyhjäkäyntikierrokset notkahtaneet mutta moottori ei sentään ole sammunut kokonaan.

Jukka
Vastaa Viestiin