Remonttia edessä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Remonttia edessä

Viesti Kirjoittaja Okram »

Nyt selvisi, että moottorin ja vaihdelaatikon välistä tihkuu öljyä. Stefan pää siellä kai tihkuu.
Lisänä ohjaustehostimenöljyn seassa on moottoriöljyä, eli seos sellaista ruskeaa kuraa, kun pitäisi olla vihreää.
Kun ostin auton vajaa kolme vuotta sitten siihen vaihdettiin ohjaustehostimen pumppu kokonaisuudessaan. Aika vähän kestää, kun alle kolmessa vuodessa jo hajoaa ja sotkee öljyt sekaisin.
Onneksi nykyisin saa rasvatiivisteen vaihdettua pelkästään, niin rahallinen kustannus on pieni.
Nyt kun moottoria ja vaihdelaatikkoa joudutaan siirtelemään, niin ajattelinpa laittaa myös uuden kytkinasetelman, levyn ja painelaakerin. Kauheita hintoja vaan kytkimillä. Halvimmillaan nyt löytyi painelaakerin sisältämä satsi reilulla 600 eurolla! Eräs Saabasentaja muuten kertoi, että 1,8t kävisi Aeron kytkin suoraan, eikä hintakaan olisi juurikaan suurempi. Ei se kuiteskaan nyt ilmeisesti käy ja kyllähän se Sachs-kytkinkin kestää myös stage 1.
Samalla vielä tulee vaihdettua kallistuksen vakaajien keskihelat.

Hinta-arvio tälle kaikelle 1300 euroa 8O Siinä tais mennä haaveilemieni 18 tuumaisten vanteiden ja renkaiden rahat...
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Remonttia edessä

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Okram kirjoitti:Nyt selvisi, että moottorin ja vaihdelaatikon välistä tihkuu öljyä. Stefan pää siellä kai tihkuu.
Lisänä ohjaustehostimenöljyn seassa on moottoriöljyä, eli seos sellaista ruskeaa kuraa, kun pitäisi olla vihreää.
Kun ostin auton vajaa kolme vuotta sitten siihen vaihdettiin ohjaustehostimen pumppu kokonaisuudessaan. Aika vähän kestää, kun alle kolmessa vuodessa jo hajoaa ja sotkee öljyt sekaisin.
Onneksi nykyisin saa rasvatiivisteen vaihdettua pelkästään, niin rahallinen kustannus on pieni.
Nyt kun moottoria ja vaihdelaatikkoa joudutaan siirtelemään, niin ajattelinpa laittaa myös uuden kytkinasetelman, levyn ja painelaakerin. Kauheita hintoja vaan kytkimillä. Halvimmillaan nyt löytyi painelaakerin sisältämä satsi reilulla 600 eurolla! Eräs Saabasentaja muuten kertoi, että 1,8t kävisi Aeron kytkin suoraan, eikä hintakaan olisi juurikaan suurempi. Ei se kuiteskaan nyt ilmeisesti käy ja kyllähän se Sachs-kytkinkin kestää myös stage 1.
Samalla vielä tulee vaihdettua kallistuksen vakaajien keskihelat.

Hinta-arvio tälle kaikelle 1300 euroa 8O Siinä tais mennä haaveilemieni 18 tuumaisten vanteiden ja renkaiden rahat...

Kyllä mule ainakin kävi aeron kytkin setti!
Ja vaihdon teki pro-carservice jyväskylä.
Eikä hinta ollut töineen noin paljon.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Re: Remonttia edessä

Viesti Kirjoittaja lamar »

Omaan autoon tein kytkinrempan puoli vuotta sitten. Kytkinasetelam, levy ja työsylinteri kustansi reilut 300€, työt n. 500€. Osat hankin eBay:stä.

Esim.

http://cgi.ebay.co.uk/SAAB-9-3-9-5-GEAR ... 33664d3b5c

http://motors-parts.shop.ebay.co.uk/i.h ... m270.l1313
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Remonttia edessä

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Appiukon 9-3 1.9 TiDs kaipaisi myöskin kytkinremonttia. Mietittiin josko laitettaisiin koko paketti kerralla uusiksi. Yhden edullisen paketin bongasin E-Baysta, onko jollain tietoa käykö sama kytkinpaketti Z19DTH moottoriin vuosimallista riippumatta 2004-2009?
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1748
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Remonttia edessä

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

vili1 kirjoitti:Appiukon 9-3 1.9 TiDs kaipaisi myöskin kytkinremonttia. Mietittiin josko laitettaisiin koko paketti kerralla uusiksi. Yhden edullisen paketin bongasin E-Baysta, onko jollain tietoa käykö sama kytkinpaketti Z19DTH moottoriin vuosimallista riippumatta 2004-2009?
Vaihtoon: kaksoismassavauhtipyörä, kytkin, työsylinteri (noin minulla jos oikein muistelen). Eiköhän nuo samanlaisia osia ole vuosimallista riippumatta jos moottori ja vaihdelaatikko täsmää.
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Vastaa Viestiin