Lisänä ohjaustehostimenöljyn seassa on moottoriöljyä, eli seos sellaista ruskeaa kuraa, kun pitäisi olla vihreää.
Kun ostin auton vajaa kolme vuotta sitten siihen vaihdettiin ohjaustehostimen pumppu kokonaisuudessaan. Aika vähän kestää, kun alle kolmessa vuodessa jo hajoaa ja sotkee öljyt sekaisin.
Onneksi nykyisin saa rasvatiivisteen vaihdettua pelkästään, niin rahallinen kustannus on pieni.
Nyt kun moottoria ja vaihdelaatikkoa joudutaan siirtelemään, niin ajattelinpa laittaa myös uuden kytkinasetelman, levyn ja painelaakerin. Kauheita hintoja vaan kytkimillä. Halvimmillaan nyt löytyi painelaakerin sisältämä satsi reilulla 600 eurolla! Eräs Saabasentaja muuten kertoi, että 1,8t kävisi Aeron kytkin suoraan, eikä hintakaan olisi juurikaan suurempi. Ei se kuiteskaan nyt ilmeisesti käy ja kyllähän se Sachs-kytkinkin kestää myös stage 1.
Samalla vielä tulee vaihdettua kallistuksen vakaajien keskihelat.
Hinta-arvio tälle kaikelle 1300 euroa
