Hifiä, jälleen kerran.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Su Tammi 12, 2020 13:18
- Paikkakunta: Manse
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Njoo noin ajattelinkin, tarvitsin vain vertaistukea päätöksen vahvistamiselle
Kiitos vinkeistä!
Kiitos vinkeistä!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Se raja menee vm. 2003-2006 ja vm. 2007-2012.SS kirjoitti: ↑Ma Maalis 08, 2021 22:302007 ja vanhemmissa homma on hieman hankalampi kun se "soitin" on ainoastaan käyttöpaneeli ja itse laite ymmärtääkseni jossain kojelaudan syövereissä. Lisäksi noissa on tehty liitännän vahvarille valokuidulla.
Mulla 2008 malli jossa GM konsernimankka, siinä ei enää ole valokuituja ja koko radio on yksi iso mötikkä. Näissä vaihto on huomattavasti helpompi operaatio.
Ensiksi mainituissa on valokuituyhteydellä toimiva mankka ja jälkimmäisessä GM:n konsernimankka, joka on joko Fujitsu Tenin valmistama vihreällä näytöllä varustettu perusmankka, tai sitten värikosketusnäytöllä varustettu navigaatiomankka.
Vuosimallin 2007 NG9-3 on siitä "erilainen" kuin muut, että se viimeinen faceliftaamaton vuosimalli, mutta siinä on jo uudentyyppinen kojelauta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Kiitos korjauksesta, 2007 oli tiedossa mutta kirjoittaessa kävi joku käpy.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Maalis 09, 2021 22:32Se raja menee vm. 2003-2006 ja vm. 2007-2012.SS kirjoitti: ↑Ma Maalis 08, 2021 22:302007 ja vanhemmissa homma on hieman hankalampi kun se "soitin" on ainoastaan käyttöpaneeli ja itse laite ymmärtääkseni jossain kojelaudan syövereissä. Lisäksi noissa on tehty liitännän vahvarille valokuidulla.
Mulla 2008 malli jossa GM konsernimankka, siinä ei enää ole valokuituja ja koko radio on yksi iso mötikkä. Näissä vaihto on huomattavasti helpompi operaatio.
Ensiksi mainituissa on valokuituyhteydellä toimiva mankka ja jälkimmäisessä GM:n konsernimankka, joka on joko Fujitsu Tenin valmistama vihreällä näytöllä varustettu perusmankka, tai sitten värikosketusnäytöllä varustettu navigaatiomankka.
Vuosimallin 2007 NG9-3 on siitä "erilainen" kuin muut, että se viimeinen faceliftaamaton vuosimalli, mutta siinä on jo uudentyyppinen kojelauta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Asiasta kukkaruukkuun ja offtopicin puolelle: olen miettinyt, onko tuossa meidän 7/2007 cabbessa ESP:tä, kun se on kuulemma ollut vakiona vasta vm. 2008 NG9-3:ssa
Tänään sain sitten siihen vastauksen, kun vaimo oli ottanut paremmilla renkailla varustetun NG9-5:n mennäkseen töihin. Käpylän yhdessä risteyksessä auto lähti sladiin, jolloin se korjasi kulkuaan. Enpä ole ennen tuossa autossa kokenut vastaavaa, vaikka sehän on ollut meillä vasta lokakuusta 2019.
Kun ei ole pitkään aikaan (taukoa ollut 8 vuotta) ollut NG9-3:sta, niin aika myöhään tuo ESP tulee mukaan. Esimerkiksi Skoda SuperB:ssä ESP ottaa paljon aggressiivisemmin kiinni. Mutta tykkään tuosta Saabin ESP:stä enemmän, kun ei ole jatkuvasti korjaamassa ajoa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Lievä off topic
Eikö facelift kojetaulus ole nappii mistä espin saa pois?
Vanhemmassa se on siinä missä katon avaukset yms
Eikö facelift kojetaulus ole nappii mistä espin saa pois?
Vanhemmassa se on siinä missä katon avaukset yms
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Faceliftissä on valikossa tuo, samalla lähtee luistonestokin. Tuo toimii ihan kivasti, puuttuu pehmeästi vasta kun on tarve ja pienet luistelut on ok. Sama pätee luistonestoon, ei oo tarvetta ottaa pois edes hangessa möyriessä
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Jep. Hieno toteutus - puuttuu menoon ajossa, muttei liian aikaisin (kärry perässä selvästi aiemmin) ja pehmeästi sen sijaan, että rusauttelisi autoa väkivalloin ja/tai heti kun vähänkin luistaa.
Vielä kun alustakin on NG9-3:ssa toteutettu niin, että auton käytös on loogista ja helppohoitoista, on kokonaisuus hienosti toimiva.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Vm. 2007 se on vielä kojetaulussa. Samalla lähtee luistonesto pois päältä.
Ymmärtääkseni vm. 2008:ssa se on siirretty ajotietokoneen valikkoon.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Kyllä näin on.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑La Maalis 13, 2021 09:25Ymmärtääkseni vm. 2008:ssa se on siirretty ajotietokoneen valikkoon.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Vähän on käynyt mielessä josko vaihtaisi nuo "pikkukaiuttimet" parempiin.
Kojelaudan päissä on 3,5" ja keskellä 4". Asennussyvyys on muistaakseni oltava melko matala.
Pari asiaa on kuitenkin epäselvää
- mahtuuko tavallinen yleis 4" kaiutin tuohon keskelle, jos on matala asennus syvyys? Jotkut ovat raportoineet sen jäävän keikkumaan
- onko farkun takaluukun kaiuttimet mitenkään vaihdettavissa tavalliseen malliin kiinnityksiensä puolesta ja onko koko 4x6 vai 5x7?
Näistä farkun luukun kaiuttimista muistakseni kukaan ei ole vaihto-operaatiota raportoinut.
Kojelaudan päissä on 3,5" ja keskellä 4". Asennussyvyys on muistaakseni oltava melko matala.
Pari asiaa on kuitenkin epäselvää
- mahtuuko tavallinen yleis 4" kaiutin tuohon keskelle, jos on matala asennus syvyys? Jotkut ovat raportoineet sen jäävän keikkumaan
- onko farkun takaluukun kaiuttimet mitenkään vaihdettavissa tavalliseen malliin kiinnityksiensä puolesta ja onko koko 4x6 vai 5x7?
Näistä farkun luukun kaiuttimista muistakseni kukaan ei ole vaihto-operaatiota raportoinut.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Jätä se keskiämyri pois niin pääset helpommalla parempaan lopputulokseen. Siinä ei kuitenkaan ole sama taajuuskaista kuin reunakajareissa, niin tasapainon ja aikaviiveiden säätö läpi ääniskaalan on paljon helpompaa pelkilä reunakajareilla.
Sen keskiämyrin tarkoitus on "enemmän on enemmän" -markkinointi, joka äänentoistossa ei vaan pidä paikkaansa. Korkeintaan se pystyy vähän tasoittamaan jos haluaa tehdä "ääniseinän" joka kuulostaa suurinpiirtein yhtä ankeelta molemmille etupaikoille.
Sen keskiämyrin tarkoitus on "enemmän on enemmän" -markkinointi, joka äänentoistossa ei vaan pidä paikkaansa. Korkeintaan se pystyy vähän tasoittamaan jos haluaa tehdä "ääniseinän" joka kuulostaa suurinpiirtein yhtä ankeelta molemmille etupaikoille.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Minulla olisi muuten aikanaan Trollhättanista ostettu käyttämätön Alpinen 200W 5x7" kaiutinpari, jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Tarkoittaako tuo sitä, että ne käyvät SC:n takaluukkuun?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Heinä 19, 2021 12:29Minulla olisi muuten aikanaan Trollhättanista ostettu käyttämätön Alpinen 200W 5x7" kaiutinpari, jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Miten tuota (aikaviive) säädetään vakio Saabin audioärjestelmässä
3-alueinen taajuuskorjain, balance ja fader kyllä löytyy.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Katselin Saabin EPC:stä kaiutin systeemiä.
Näyttää siltä, että SC:n takaluukun kaiuttimet ovat 3,5", aivan kuten edessäkin. Erona eteen olisi se, että takakaiuttimiin olisi mahdollista liittää kaksitie erillissarja, kun kaiutinkehikossa olisi paikka 1" diskantille.
Joten, takakaiuttimet eivät olisikaan soikeita esim. 5x7. Luukun kaiutinritilä antaa näin olettaa, mutta sen muoto onkin tuota erillsisarjaa varten.
Olenko ymmärtänyt oikein?
Kun katselee varaosana (käytettyjä) myytäviä farkun takaluukun kaiuttimia, niin myydään koko runko-osaa kaiuttimineen päivineen. Niissä on vain yksi pyöreä (3,5" ) koko taajuuskaistan kaiutin. Tämä olisikin helpohko homma korvata samanlaisilla 3,5" kaiuttimilla, mutta koaksiaalimallisina, sekä kojelaudan että takaluukun kaiuttimet.
Näyttää siltä, että SC:n takaluukun kaiuttimet ovat 3,5", aivan kuten edessäkin. Erona eteen olisi se, että takakaiuttimiin olisi mahdollista liittää kaksitie erillissarja, kun kaiutinkehikossa olisi paikka 1" diskantille.
Joten, takakaiuttimet eivät olisikaan soikeita esim. 5x7. Luukun kaiutinritilä antaa näin olettaa, mutta sen muoto onkin tuota erillsisarjaa varten.
Olenko ymmärtänyt oikein?
Kun katselee varaosana (käytettyjä) myytäviä farkun takaluukun kaiuttimia, niin myydään koko runko-osaa kaiuttimineen päivineen. Niissä on vain yksi pyöreä (3,5" ) koko taajuuskaistan kaiutin. Tämä olisikin helpohko homma korvata samanlaisilla 3,5" kaiuttimilla, mutta koaksiaalimallisina, sekä kojelaudan että takaluukun kaiuttimet.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)