Moro!
Mielessä on alkanut pyöriä autonvaihto ja kun merkkiin on kerran hurahtanut niin miksipä sitä vaihtamaan
Eli tällähetkellä autona 9-3 2.0t linear -03 ja vaihtoa oon harkinnu -09 farkku automaatti nelivetoon. Onko ihan hullu ajatus?
Saisko vähän mielipiteitä tästä kehutusta nelikosta foorumilta luettu kaikki mahdollinen jo useaan otteeseen mutta semmosta käyttökokemusta kaipailisin.. Esim.onko paljonki kalliinpi ylläpitää yms...?
Jani
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"
letsu kirjoitti:Moro!
Mielessä on alkanut pyöriä autonvaihto ja kun merkkiin on kerran hurahtanut niin miksipä sitä vaihtamaan
Eli tällähetkellä autona 9-3 2.0t linear -03 ja vaihtoa oon harkinnu -09 farkku automaatti nelivetoon. Onko ihan hullu ajatus?
Saisko vähän mielipiteitä tästä kehutusta nelikosta foorumilta luettu kaikki mahdollinen jo useaan otteeseen mutta semmosta käyttökokemusta kaipailisin.. Esim.onko paljonki kalliinpi ylläpitää yms...?
Jani
Mitä olen lukenut täältä ja UG-puolelta näistä neliveto 9-3:sta, niin jättäisin kyllä kauppaan. Senverran on kallista esim. iskareiden uusinta, puhumattakaan jostain nelivetoboksin oireilusta. Noh, toisaalta köyhästä se tuntuu kalliilta
Laitetaan jotain tännekkin kun joku lukee tän kuitenkin:
Huonot puolet:
XWD:n palikat on huonosti suojattu! Eli kysessä ei ole maastoauto!
Ja takaiskarit tuntuu joillakin menevän 3v/60tkm+ jälkeen. Tarvikkeena niitä ei (vielä) saa, ja alkuperäiset on tosi kalliit (yli 900€/kpl). ESP yksikössä on tyyppivika (pakkasella tulee häiriöitä). Sama jota löytyy myös muista malleista, mutta jos XWD sattuu kärsimään viasta, voi uuden boksin saaminen olla vaikeaa.
Väitän, että kyseessä on 99% varmuudella kylmäjuotos tai viallinen komponenttisarja jonka elektroniikka korjaaja todennäköisesti selvittää kylmäspray pullon kanssa hyvin nopeasti.
Eli, jos harkitsee XWD autoa, käytä se ehdottomasti autotohtorilla tai iskaritesterissä muuten vain. Ja vaadi takaiskareille erillinen takuu! Samaten keskustele valmiiksi, mitä tehdään jos ESP boksi sattuu vikomaan. Ja tohtori katsoo mahdolliset XWD osien öljyvuodot. Jos näistä jokin mättää niin katse muualle. Autoja kyllä riittää!
Muuten osien (XWD lähinnä) puolesta tähän pätee sama kuin kaikkiin Haldex nelivetoihin. Osia on enemmän kuin etuvedossa - huoltokohteita on enemmän ja vikatodennäköisyys suurempi -> maksaa enemmän. Tämä täytyy tiedostaa ostaessa. Mutta jos nämä ei pelota, niin auto on tosiaan helmi ajettava! Haldex järjestelmiä on ollut käytössä jo yli 10 vuotta ja niillä on ajettu satoja tuhansia kilometrejä.
Moro!
Nyt kuume kuitenkin eteni sairaudeksi ja pihalla seisoo nyt hirrrveeen nätti Saab 2.0ts xwd -09 aut. Ilmeisesti jonkin klubilaisen vanha kun takasivulasissa oli klubin tarra. On se mahtava auto ei voi muuta sanoa.
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"
letsu kirjoitti:Kiitos kiitos
Ens viikolla tilailemaan sitten vetokoukkua että saa kelekan kiskottua Rukalle Ilmeisesti Thulelta löyty koukku sopivasti...?
Pistäppä sitten infoa paljon tuli koukulle hintaa. Koukku kiehtoisi myös tuohon vajaa vetoiseen..
Tämä varmaan jo luettu? Thulen, eli Brink:n valmistama koukku sopii. Tulee tosi lähelle puskuria, mutta ei ole ongelma. Ja mukana alkuperäinen trailer-moduuli.
Joo luettu on, ja tuota mallia meinaan lähteä metsästämään.. Katsotaan mistä saa asennettuna halvimmalla.. Voisi muuten itse laittaa mutta kun ei oikeen houkuta tuo lumihangessa makaaminen ku ei oikeen ole tiloja missä laittaa... Laittelen sitten tietoa mitä tulee maksamaan.
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"
No niin nyt olisi koukku hankittu. Odottaa vielä paikalleen laittoa
Eli tuo Thulen koukku tuli hommattua ja siihen kaveriksi Bosalin sähkösarja. Pitäisi olla ihan vastaava kuin Thulen sähkösarja ja tosta kuvista kateltuna ihan samat systeemit tuli. Hinta-ero n.50e luokkaa. Hintaa koko setille tuli 359e. Ihanan kallista...
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"