9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
letsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 18:46
Paikkakunta: Kokkola

9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja letsu »

Moro!
Mielessä on alkanut pyöriä autonvaihto ja kun merkkiin on kerran hurahtanut niin miksipä sitä vaihtamaan :)
Eli tällähetkellä autona 9-3 2.0t linear -03 ja vaihtoa oon harkinnu -09 farkku automaatti nelivetoon. Onko ihan hullu ajatus? :)
Saisko vähän mielipiteitä tästä kehutusta nelikosta :) foorumilta luettu kaikki mahdollinen jo useaan otteeseen mutta semmosta käyttökokemusta kaipailisin.. Esim.onko paljonki kalliinpi ylläpitää yms...?

Jani
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja core2 »

Minä sinuna ottaisin ja pistäisin YV:n nickille "Marko A"
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja vili1 »

letsu kirjoitti:Moro!
Mielessä on alkanut pyöriä autonvaihto ja kun merkkiin on kerran hurahtanut niin miksipä sitä vaihtamaan :)
Eli tällähetkellä autona 9-3 2.0t linear -03 ja vaihtoa oon harkinnu -09 farkku automaatti nelivetoon. Onko ihan hullu ajatus? :)
Saisko vähän mielipiteitä tästä kehutusta nelikosta :) foorumilta luettu kaikki mahdollinen jo useaan otteeseen mutta semmosta käyttökokemusta kaipailisin.. Esim.onko paljonki kalliinpi ylläpitää yms...?

Jani
Mitä olen lukenut täältä ja UG-puolelta näistä neliveto 9-3:sta, niin jättäisin kyllä kauppaan. Senverran on kallista esim. iskareiden uusinta, puhumattakaan jostain nelivetoboksin oireilusta. Noh, toisaalta köyhästä se tuntuu kalliilta 8O
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
letsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 18:46
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja letsu »

Nuo jutut mua just pikkusen hirvittää.. Lukenu oon samoista asioista ja jos jotain sattuu tulemaan niin sitten maksaa... Ja paljon :)
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Tai sitten asiaa ei saada hoidettua ollenkaan järkevässä ajassa. Minä en ostaisi, jos olisi välttämättä tarvetta juuri nelivedolle.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
letsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 18:46
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja letsu »

No joo Marko A:lle laitettu viestiä.. Toivottavasti saan hyviä neuvoja :)
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Laitetaan jotain tännekkin kun joku lukee tän kuitenkin:

Huonot puolet:
XWD:n palikat on huonosti suojattu! Eli kysessä ei ole maastoauto!

Ja takaiskarit tuntuu joillakin menevän 3v/60tkm+ jälkeen. Tarvikkeena niitä ei (vielä) saa, ja alkuperäiset on tosi kalliit (yli 900€/kpl). ESP yksikössä on tyyppivika (pakkasella tulee häiriöitä). Sama jota löytyy myös muista malleista, mutta jos XWD sattuu kärsimään viasta, voi uuden boksin saaminen olla vaikeaa.

Väitän, että kyseessä on 99% varmuudella kylmäjuotos tai viallinen komponenttisarja jonka elektroniikka korjaaja todennäköisesti selvittää kylmäspray pullon kanssa hyvin nopeasti.

Eli, jos harkitsee XWD autoa, käytä se ehdottomasti autotohtorilla tai iskaritesterissä muuten vain. Ja vaadi takaiskareille erillinen takuu! Samaten keskustele valmiiksi, mitä tehdään jos ESP boksi sattuu vikomaan. Ja tohtori katsoo mahdolliset XWD osien öljyvuodot. Jos näistä jokin mättää niin katse muualle. Autoja kyllä riittää!

Muuten osien (XWD lähinnä) puolesta tähän pätee sama kuin kaikkiin Haldex nelivetoihin. Osia on enemmän kuin etuvedossa - huoltokohteita on enemmän ja vikatodennäköisyys suurempi -> maksaa enemmän. Tämä täytyy tiedostaa ostaessa. Mutta jos nämä ei pelota, niin auto on tosiaan helmi ajettava! Haldex järjestelmiä on ollut käytössä jo yli 10 vuotta ja niillä on ajettu satoja tuhansia kilometrejä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Ja on kyllä lapsellisen helppo ajaa! Menee ihan sinne minne ratilla näyttää.. Fysiikan lakien rajoissa.
letsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 18:46
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja letsu »

Moro!
Nyt kuume kuitenkin eteni sairaudeksi ja pihalla seisoo nyt hirrrveeen nätti Saab :) 2.0ts xwd -09 aut. Ilmeisesti jonkin klubilaisen vanha kun takasivulasissa oli klubin tarra. On se mahtava auto ei voi muuta sanoa. :D
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja Marko A »

:lol:

Onniteluita hyvästä valinnasta! Nauti kunnon talviajokista!!!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
letsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 18:46
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja letsu »

Kiitos kiitos :)
Ens viikolla tilailemaan sitten vetokoukkua että saa kelekan kiskottua Rukalle :) Ilmeisesti Thulelta löyty koukku sopivasti...?
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja saabillua »

letsu kirjoitti:Kiitos kiitos :)
Ens viikolla tilailemaan sitten vetokoukkua että saa kelekan kiskottua Rukalle :) Ilmeisesti Thulelta löyty koukku sopivasti...?
Pistäppä sitten infoa paljon tuli koukulle hintaa. Koukku kiehtoisi myös tuohon vajaa vetoiseen..
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tämä varmaan jo luettu? Thulen, eli Brink:n valmistama koukku sopii. Tulee tosi lähelle puskuria, mutta ei ole ongelma. Ja mukana alkuperäinen trailer-moduuli.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
letsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 18:46
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja letsu »

Joo luettu on, ja tuota mallia meinaan lähteä metsästämään.. Katsotaan mistä saa asennettuna halvimmalla.. Voisi muuten itse laittaa mutta kun ei oikeen houkuta tuo lumihangessa makaaminen :) ku ei oikeen ole tiloja missä laittaa... Laittelen sitten tietoa mitä tulee maksamaan.
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"
letsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 18:46
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9-3 2.0ts xwd kuumetta ilmassa..

Viesti Kirjoittaja letsu »

Moro!

No niin nyt olisi koukku hankittu. Odottaa vielä paikalleen laittoa :)
Eli tuo Thulen koukku tuli hommattua ja siihen kaveriksi Bosalin sähkösarja. Pitäisi olla ihan vastaava kuin Thulen sähkösarja ja tosta kuvista kateltuna ihan samat systeemit tuli. Hinta-ero n.50e luokkaa. Hintaa koko setille tuli 359e. Ihanan kallista... :)
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"
Vastaa Viestiin