9-3 2.0t -03 P0031 ja P0037

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
kake00
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 20:11

9-3 2.0t -03 P0031 ja P0037

Viesti Kirjoittaja kake00 »

Eli lambdan esilämmitys piiriä herjaa. Etummaista ja takimmaista, tuskin kumpiki anturi hajonnut samalla kertaa.
Esilämmitys releen nastaan 30 ei tule täyttä jännitettä(8V ilman kuormaa, kuormalla alle 1V). Jännitteensyöttö saman sulakkeen takaa kuin pa.pumpulle, se puoli ok. Liitos on jossain johtosarjassa. Pitääkö tosiaan ruveta purkaa johtosarjaa, hirvee duuni. Onko näissä ollu ko. ongelmia johtosarjojen sisäisissä liitoksissa? Vai olenko väärillä jäljillä?
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 2.0t -03 P0031 ja P0037

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Lämmitysvastuksille tulee plussa (+12V) releeltä, mutta ecu maadoittaa vastuksia pulssinleveysmoduloituna. Ecu mittaa ja säätää lämmitysvastusten virtapiiriä.

Maadoitukset ovat ecun navoissa 40 ja 57 etummaiselle sekä 61 ja 62 takimmaiselle.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: 9-3 2.0t -03 P0031 ja P0037

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Meillä oli katkos pa-esilämmittimen johtosarjassa. Helpoin oli vetää vaan uusi piuha. Vedä kokeilimielessä uusi piuha ja katso lähteekö toimimaan?
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
kake00
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 20:11

Re: 9-3 2.0t -03 P0031 ja P0037

Viesti Kirjoittaja kake00 »

Johtohan sieltä oli hapettunu poikki johtosarjan sisältä. Eriste ollu rikki ja vesi hoitanu hommansa.

Kuva
Vastaa Viestiin