Mikä kytkin 9-3:een
Re: Mikä kytkin 9-3:een
450Nm penkitetty useasta ilman mitään ongelmia, ainakin sen verran kestää. Enempää ei ole kokeiltu, veikkaisin että paljon enemmänkin koska TiDS:n kytkinkin kestää yli 400Nm kevyesti. Z19 moottorisarjan kytkimet on paljon kestävämpiä kuin B207 kytkimet.
Tuli juuri ostettua TiDS joten tässä kyllä koeponnistetaan paljonko kestää, SRE:ltä löytyy tähänkin 500Nm+ pakettia joten se sitten jos ei muuten, ellei sitten halpa TTiD paketti löytyisi..
Eivät sovi B207R:ään, ainakin booriluku on eri. Toimiva ratkaisu bensakoneisiin on todettu olevan SRE:n paketti. Vakio Aerokytkin kannattaa skipata, on osoittautunut vain marginaalisesti (ehkä n. 50Nm) paremmaksi kuin matalapaineiden.
Tuli juuri ostettua TiDS joten tässä kyllä koeponnistetaan paljonko kestää, SRE:ltä löytyy tähänkin 500Nm+ pakettia joten se sitten jos ei muuten, ellei sitten halpa TTiD paketti löytyisi..
Eivät sovi B207R:ään, ainakin booriluku on eri. Toimiva ratkaisu bensakoneisiin on todettu olevan SRE:n paketti. Vakio Aerokytkin kannattaa skipata, on osoittautunut vain marginaalisesti (ehkä n. 50Nm) paremmaksi kuin matalapaineiden.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä kytkin 9-3:een
TTid:n kytkin lötyy ainakin Neobrossilta järkihintaan.
Mitähän Maptunin 450Nm oikeasti kestää? Toisaalta sanotaan 450Nm ja toisaalta 450Nm+. Specin 515Nm kestänee varmasti, mutta 420e on aika paljon vähemmän kuin 875e.
Mitähän Maptunin 450Nm oikeasti kestää? Toisaalta sanotaan 450Nm ja toisaalta 450Nm+. Specin 515Nm kestänee varmasti, mutta 420e on aika paljon vähemmän kuin 875e.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Maptunin kytkimen referenssikuva muistuttaa kovasti ihan vakiomallista Aero-kytkintä - eli siinä tapauksessa kytkin olisi todennäköisesti modattu alkuperäisestä, kuten tässä ketjussa esiintyvä "SRE"-kytkinkin.
Jos sinulla on 5-vaihteinen Aero kiinteällä vauhtipyörällä, olisi yksi kiinnostava vaihtoehto laittaa siihen OG9-5 Aeron (B235R) kytkinpaketti. Kyseessä on "melkein bolt-on" ratkaisu: Ruotsin forumilla käydystä keskustelusta napattuna ainoa modausta vaativa kohta on vauhtipyörässä olevat asetelman kohdistustapit (3kpl). NG9-3:ssa tappien paksuus on 6mm ja OG9-5:ssa 8mm. Asian voi ratkaista monellakin tavalla - Mackanin ratkaisu oli käyttää asennuksen ajan tappien päällä "paksunnosholkkia", jotka hän sitten nyppäsi pois, kun asetelma oli kiristetty kohdilleen. Toinen vaihtoehto on vaihtaa tapit - itse en ole vaan onnistunut löytämään sellaista tappia, jossa toinen pää on 6mm ja toinen 8mm... ...no, äkkiähän tuollaiset koneistaisikin.
Tässä linkki Ruosin keskusteluun, jos kiinnostaa:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 4&t=323603
Jos nyt olisin vaihtamassa kytkintä, kallistuisin varmaankin yo. ratkaisuun, monestakin syystä: hinta , jousitettu kytkinlevy => ei tarvitse vaihtaa vauhtipyörää, etc. Ehdin kuitenkin jo tehdä kytkimen "SRE-osilla", joka on sekin osoittautunut ainakin toistaiseksi varsin hyväksi paketiksi käyttömukavuuden ja pidon suhteen.
Jos sinulla on 5-vaihteinen Aero kiinteällä vauhtipyörällä, olisi yksi kiinnostava vaihtoehto laittaa siihen OG9-5 Aeron (B235R) kytkinpaketti. Kyseessä on "melkein bolt-on" ratkaisu: Ruotsin forumilla käydystä keskustelusta napattuna ainoa modausta vaativa kohta on vauhtipyörässä olevat asetelman kohdistustapit (3kpl). NG9-3:ssa tappien paksuus on 6mm ja OG9-5:ssa 8mm. Asian voi ratkaista monellakin tavalla - Mackanin ratkaisu oli käyttää asennuksen ajan tappien päällä "paksunnosholkkia", jotka hän sitten nyppäsi pois, kun asetelma oli kiristetty kohdilleen. Toinen vaihtoehto on vaihtaa tapit - itse en ole vaan onnistunut löytämään sellaista tappia, jossa toinen pää on 6mm ja toinen 8mm... ...no, äkkiähän tuollaiset koneistaisikin.
Tässä linkki Ruosin keskusteluun, jos kiinnostaa:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 4&t=323603
Jos nyt olisin vaihtamassa kytkintä, kallistuisin varmaankin yo. ratkaisuun, monestakin syystä: hinta , jousitettu kytkinlevy => ei tarvitse vaihtaa vauhtipyörää, etc. Ehdin kuitenkin jo tehdä kytkimen "SRE-osilla", joka on sekin osoittautunut ainakin toistaiseksi varsin hyväksi paketiksi käyttömukavuuden ja pidon suhteen.
Saabiton Saabisti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Vielä tähän vauhtipyörään varmistusta, eli oikea tulee, jos laitan tämän ostaen: http://viewitem.eim.ebay.fi/Saab-93-Pet ... 97743/item ?
Aeron kytkintä siis vaihtamassa 9-3 SC 1.8t -06.
Aeron kytkintä siis vaihtamassa 9-3 SC 1.8t -06.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
On oikea vauhtipyörä tuotenumeron perusteella, kun asennettavaksi tulee viisivaihteisen Aeron kytkin. Tarvitset sitten lisäksi myös pulttisarjan (LuK 411013211) vauhtipyörän kiinnittämiseen kampiakselille. Pulttisarjan saa toki myös merkkiliikkeestä GM:n varaosanumerolla.Migo kirjoitti:Vielä tähän vauhtipyörään varmistusta, eli oikea tulee, jos laitan tämän ostaen: http://viewitem.eim.ebay.fi/Saab-93-Pet ... 97743/item ?
Aeron kytkintä siis vaihtamassa 9-3 SC 1.8t -06.
Saabiton Saabisti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Jees, kiitoksia. Oli vaan tuolla samalla myyjällä monta eri vaihtoehtoa tuolla samalla numerolla. Eiköhän ne kuitenkin samoja ole, luulen ainakin.TommyW kirjoitti:On oikea vauhtipyörä tuotenumeron perusteella, kun asennettavaksi tulee viisivaihteisen Aeron kytkin. Tarvitset sitten lisäksi myös pulttisarjan (LuK 411013211) vauhtipyörän kiinnittämiseen kampiakselille. Pulttisarjan saa toki myös merkkiliikkeestä GM:n varaosanumerolla.Migo kirjoitti:Vielä tähän vauhtipyörään varmistusta, eli oikea tulee, jos laitan tämän ostaen: http://viewitem.eim.ebay.fi/Saab-93-Pet ... 97743/item ?
Aeron kytkintä siis vaihtamassa 9-3 SC 1.8t -06.
Mutta täytyy ottaa tilaukseen tuo linkittämäni, niin tulee ainakin oikea. Se pulttisarja joo pitää vielä tohon hommata päälle.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Edullinen ja kestävä ratkaisu 5-vaihteiseen B207E/L/R on ruotsalaisten kokemusten mukaan 9-5 Aeron kytkinpaketti. Ilmeisesti sopii muuten suoraan paikoilleen, ohjuritapit on vaan väärissa kohdissa.
6-vaihteiseen käy saman tiedon mukaan 2.8V6T kytkinpaketti.
Molemmissa väännönkesto luokkaa 450-500Nm.
6-vaihteiseen käy saman tiedon mukaan 2.8V6T kytkinpaketti.
Molemmissa väännönkesto luokkaa 450-500Nm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Tuosta jotain lueskelin, mutta taidan pysytellä suunnitelmissa ja hommata tuon kolkki aaron paketin. Siitä jo neobrossille laittanut alustavaa tilausta, niin ei viitsi alkaa peruttamaan yms.jcarlson kirjoitti:Edullinen ja kestävä ratkaisu 5-vaihteiseen B207E/L/R on ruotsalaisten kokemusten mukaan 9-5 Aeron kytkinpaketti. Ilmeisesti sopii muuten suoraan paikoilleen, ohjuritapit on vaan väärissa kohdissa.
6-vaihteiseen käy saman tiedon mukaan 2.8V6T kytkinpaketti.
Molemmissa väännönkesto luokkaa 450-500Nm.
Eikös tuokin kytkin ainakin sen ~400Nm luulis kestävän?
Re: Mikä kytkin 9-3:een
400Nm on aika limitillä jo B207R Aeron kytkimelle, valitettavasti. Mielummin vähän alle..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Mulla on nyt ollut aeron kytkin melkein 2vuotta. Pientä lipsumista on ollut muutaman kerran!
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Jos ei vauhtipyörän ohjaintappien modaus kiinnosta, eli toimenpide, minkä OG9-5 Aeron kytkin vaatii, on vahvistettu NG9-3 Aeron kytkin edelleen varsin passeli vaihtoehto. Omassa autossa se on niellyt newtonmetrejä mukisematta keväällä suoritetusta asennuksesta saakka - eivätkä toistaiseksi muutkaan forumilla pyörivät kohtalotoverit ole ainakaan ääneen valittaneet ko. kytkimen toimintaa
Saabiton Saabisti
-
- "Viggen"
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Eli kuusvaihteiseen menee 2.8t kytkin suoraan?
Tuo oli kyllä hyvä tieto, tuo on varmaan sitten ihan hyvä vaihtoehto 14T+3"dp+2.5" catback+suuttimet-yhdistelmälle..
Tuo oli kyllä hyvä tieto, tuo on varmaan sitten ihan hyvä vaihtoehto 14T+3"dp+2.5" catback+suuttimet-yhdistelmälle..
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Annoin itseni ymmärtää että ohjaintapit ovat 6mm halkaisijaltaan ja tuossa 9-5 aeron kytkimessä on 8mm reiät samoilla kohdin. Eli asennettaessa pitää käyttää jotain väliaikaisia sovitusholkkeja jotka sitten poistetaan kun asetelma on pultattu paikoilleen.
Toivottavasti näin sillä kytkin on hyllyssä odottamassa lipsahdusta.
Toivottavasti näin sillä kytkin on hyllyssä odottamassa lipsahdusta.
9-5 2.0 Tid 2010
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Hmmmm...onkos porukka tilaillut neobrossilta tuota alkup.kytkinpakettia (B207R)?
Onko se LuK:n tekele vai mitäkä ihmettä? En ny tiiä onko sillä mitään väliä, mut semmosen setin FedEx toi ovelle.
Onko se LuK:n tekele vai mitäkä ihmettä? En ny tiiä onko sillä mitään väliä, mut semmosen setin FedEx toi ovelle.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Tuohon saadaan 100% varmuus ensi viikolla. Ko. kytkin tilattu, samoin yksimassavauhtipyörä. Asennus hamassa tulevaisuudessa, mutta ainakin pääsee sovittamaan kytkintä ja vauhtipyörää keskenään yhteen.lentäväsaabisti kirjoitti:Eli kuusvaihteiseen menee 2.8t kytkin suoraan?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).