Määräaikaishuollot

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Määräaikaishuollot

Viesti Kirjoittaja opardi »

Missäs olette onnelliset SS:n pääkaupunkiseudulla asuvat omistajat huollattaneet autonne? Kun ei enää takuidenkaan takia tarvitse koslaa maahantuojalle kiikuttaa.

Mitä maksoi esim. 30 t huolto? Länsiautossa rokottavat n. 280 €.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Määräaikaishuollot

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

opardi kirjoitti:Missäs olette onnelliset SS:n pääkaupunkiseudulla asuvat omistajat huollattaneet autonne? Kun ei enää takuidenkaan takia tarvitse koslaa maahantuojalle kiikuttaa.

Mitä maksoi esim. 30 t huolto? Länsiautossa rokottavat n. 280 €.
Eipä ole vielä tullut käytettyä tuota koslaa huollossa, mutta jos Variston Länsiauton asiantuntemus ei pikapuoliin parane, niin vien auton huoltoon Konalan Laakkoselle tai sitten Vähämaan Autopalveluun Hyvinkäälle.

P.S. Olen varmaan kerran katsonut tuota huolto-ohjelmaa :oops: Koska tuo Sport Sedan pitäisi ekan kerran käyttää huollossa :?: :oops:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vector
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 08:10

Re: Määräaikaishuollot

Viesti Kirjoittaja Vector »

Turbo Sensonic kirjoitti:Koska tuo Sport Sedan pitäisi ekan kerran käyttää huollossa :?: :oops:
Oliskohan ollut 10tkm :roll:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Määräaikaishuollot

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vector kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Koska tuo Sport Sedan pitäisi ekan kerran käyttää huollossa :?: :oops:
Oliskohan ollut 10tkm :roll:
Onko se tosiaan 10000 km :?: :?: :?: No jummi jammi :!: Mulla on jo 5500 km täynnä. Ja auto on ollut mulla vähän vajaa seitsemän viikkoa (2.12. tulee täyteen seitsemän viikkoa) :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Kysyin tässä aiemmin paikalliselta huoltoliikkeeltä että kannattaisko auto huollattaa jo 10tkm jälkeen eikä vasta 30tkm niinkuin Saab suosittelee? Suosittelivat että vasta 30tkm paikkeilla tai kun 2 vuotta tulee täyteen.

Vaihdoin kyllä itse öljyt ja suodattimen kun tuli 10tkm täyteen.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
treidaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 09:11

Viesti Kirjoittaja treidaaja »

[quote="Saabanan"]Kysyin tässä aiemmin paikalliselta huoltoliikkeeltä että kannattaisko auto huollattaa jo 10tkm jälkeen eikä vasta 30tkm niinkuin Saab suosittelee? Suosittelivat että vasta 30tkm paikkeilla tai kun 2 vuotta tulee täyteen.

Vaihdoin kyllä itse öljyt ja suodattimen kun tuli 10tkm täyteen.[/quot

Mulla mittarissa 12 tkm. ja ois tarkioitus itse vaihtaa öljyt ja suodatin.
Millä kiristysmomentilla kiristit öljypropun? kyselin huollosta mutta tokaisivat vain, että kiristä niin. että on kiinni???. Ois kiva tietää momentit kun tuo värkki löytyy tallista, käyttäjän manuaalissa ei ole tuosta mainintaa. Oliko öljynsuodattimen vaihdossa mitään erikoista tiedettävää.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Määräaikaishuollot

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Eipä ole vielä tullut käytettyä tuota koslaa huollossa, mutta jos Variston Länsiauton asiantuntemus ei pikapuoliin parane...
Tuolla Varistossa kannattaa käydä vasta viimeisenä vaihtoehtona, on entinen "puhdas" Opel-jälleenmyyjä, jolle Saab tuli valikoimiin ihan tässä parin viime vuoden sisään. Ainakin ne ukot, joiden kanssa olen asioinut (varaosapuolella), ovat olleet aika tietämättömiä ainakin tonnareista. Myöskin varastossa olevien Saab-osien määrä tuntuu olevan todella suppea, pariin kertaan on sanottu, että "juu ei meillä tätä ole, voidaan tilata Olarista tai käy itse hakemassa sieltä"...

Kaipa heidänkin kokemuksensa ajan myötä karttuu, mutta jotenkin on jäänyt sellainen fiilis, että ovat enemmän Opel-liike ja Saab on heille vaan pakollinen GM-Suomen "nakittama" lisävaiva...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

No, ei tuo SportSedaninkaan asiantuntemus tuntunut Varistossa kovin vakuuttavalta - vakionopeuden säätimen ohjelmoinnin vaatimasta työnkestosta heillä ei ollut kovin tarkkaa käsitystä: minimityöajaksi he arvioivat vähintään tunnin ja kertoivat, että siinä saattaa mennä heidän kokemustensa mukaisesti kolmekin tuntia eli auto kannattaa jättää heille kyllä päiväksi. Koska en kuitenkaan voinut jättää autoa seisomaan päiväksi korjaamolle teetätin ko. työn toisella Saabin liikkeellä pk-seudulla, joka teki saman työn (ohjelmoinnin) kymmenessä minuutissa (odottaessa).
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

treidaaja kirjoitti:[/quot

Mulla mittarissa 12 tkm. ja ois tarkioitus itse vaihtaa öljyt ja suodatin.
Millä kiristysmomentilla kiristit öljypropun? kyselin huollosta mutta tokaisivat vain, että kiristä niin. että on kiinni???. Ois kiva tietää momentit kun tuo värkki löytyy tallista, käyttäjän manuaalissa ei ole tuosta mainintaa. Oliko öljynsuodattimen vaihdossa mitään erikoista tiedettävää.
Minä kiristin öljyropun ihan näppituntumalla, ja öljysuodattimen vaihtoa helepotti kun irrotti moottorin päällä olevan muovisen suojuksen joka on kiinni kolmella ruuvilla.

Muista puhdistaa öljysuodattimen lähistöllä (varsinkin yläpuolella) oleva lika ennen kun poistat öljysuodattimen kannen sekä suodattimen ettei suodatinkuppiin tipu "paskaa" vaihdon aikana.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

suodatin

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Onko Sport Sedanissa öljynsuodatin sellainen paperisuodatin patruuna, joka sijaitsee kannen alla? Siis ei se "normaali" metallikuorinen suodatinpanos.
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Re: suodatin

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

-valomerkki- kirjoitti:Onko Sport Sedanissa öljynsuodatin sellainen paperisuodatin patruuna, joka sijaitsee kannen alla? Siis ei se "normaali" metallikuorinen suodatinpanos.
Kyllä.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Määräaikaishuollot

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

V.J.S kirjoitti:Tuolla Varistossa kannattaa käydä vasta viimeisenä vaihtoehtona, on entinen "puhdas" Opel-jälleenmyyjä, jolle Saab tuli valikoimiin ihan tässä parin viime vuoden sisään. Ainakin ne ukot, joiden kanssa olen asioinut (varaosapuolella), ovat olleet aika tietämättömiä ainakin tonnareista. Myöskin varastossa olevien Saab-osien määrä tuntuu olevan todella suppea, pariin kertaan on sanottu, että "juu ei meillä tätä ole, voidaan tilata Olarista tai käy itse hakemassa sieltä"...

Kaipa heidänkin kokemuksensa ajan myötä karttuu, mutta jotenkin on jäänyt sellainen fiilis, että ovat enemmän Opel-liike ja Saab on heille vaan pakollinen GM-Suomen "nakittama" lisävaiva...
Jep, näin on. Ikävä kyllä tuli ostettua tuo Sport Sedan Variston Länsiautosta, kun Herttoniemen Länsiauto ei ollut silloisena lauantaina auki (ovessa/lehdissä ei kuitenkaan ollut mitään ilmoitusta siitä, että liike olisi kiinni :evil: ).

Takuukorjaukset käyn teettämässä tuolla Varistossa, mutta sitten voisi kyllä vaihtaa esim. Konalan Laakkoselle, joka olisi meikäläiselle lähin Saabin huoltopiste.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Keskiviikkona selviää hinta

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Oma auto menee 30 000 km huoltoon ja samalla tarkistelevat kaikenlaista pikkuista takuuseen, mm. puhelimen kytkennät. Vinkuu ärsyttävästi kaiuttimissa puhelun aikana. Sivuvilkku pelkääjänpuolella on melkein irti ja sen sellaista. Laitan hinnat tauluun, mitenkä ne täällä puolella jokea rokottaa ihmistä, joka ajaa Saapilla.
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Hinnat selvillä

Viesti Kirjoittaja Saabel »

30 000 km huolto maksoi n. 380 euroa. Sisältäen työhihnan vaihdon ja kaikki suodattimet ja tietty 5.5 l öljyä. Eli puolessatoista vuodessa on mennyt n. 800 euroa määräaikaishuoltoihin. (Huollot siis kymppitonnin välein) 8O
Vastaa Viestiin