Määräaikaishuollot
Määräaikaishuollot
Missäs olette onnelliset SS:n pääkaupunkiseudulla asuvat omistajat huollattaneet autonne? Kun ei enää takuidenkaan takia tarvitse koslaa maahantuojalle kiikuttaa.
Mitä maksoi esim. 30 t huolto? Länsiautossa rokottavat n. 280 €.
Mitä maksoi esim. 30 t huolto? Länsiautossa rokottavat n. 280 €.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Määräaikaishuollot
Eipä ole vielä tullut käytettyä tuota koslaa huollossa, mutta jos Variston Länsiauton asiantuntemus ei pikapuoliin parane, niin vien auton huoltoon Konalan Laakkoselle tai sitten Vähämaan Autopalveluun Hyvinkäälle.opardi kirjoitti:Missäs olette onnelliset SS:n pääkaupunkiseudulla asuvat omistajat huollattaneet autonne? Kun ei enää takuidenkaan takia tarvitse koslaa maahantuojalle kiikuttaa.
Mitä maksoi esim. 30 t huolto? Länsiautossa rokottavat n. 280 €.
P.S. Olen varmaan kerran katsonut tuota huolto-ohjelmaa Koska tuo Sport Sedan pitäisi ekan kerran käyttää huollossa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Määräaikaishuollot
Oliskohan ollut 10tkmTurbo Sensonic kirjoitti:Koska tuo Sport Sedan pitäisi ekan kerran käyttää huollossa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Määräaikaishuollot
Onko se tosiaan 10000 km No jummi jammi Mulla on jo 5500 km täynnä. Ja auto on ollut mulla vähän vajaa seitsemän viikkoa (2.12. tulee täyteen seitsemän viikkoa)Vector kirjoitti:Oliskohan ollut 10tkmTurbo Sensonic kirjoitti:Koska tuo Sport Sedan pitäisi ekan kerran käyttää huollossa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kysyin tässä aiemmin paikalliselta huoltoliikkeeltä että kannattaisko auto huollattaa jo 10tkm jälkeen eikä vasta 30tkm niinkuin Saab suosittelee? Suosittelivat että vasta 30tkm paikkeilla tai kun 2 vuotta tulee täyteen.
Vaihdoin kyllä itse öljyt ja suodattimen kun tuli 10tkm täyteen.
Vaihdoin kyllä itse öljyt ja suodattimen kun tuli 10tkm täyteen.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
[quote="Saabanan"]Kysyin tässä aiemmin paikalliselta huoltoliikkeeltä että kannattaisko auto huollattaa jo 10tkm jälkeen eikä vasta 30tkm niinkuin Saab suosittelee? Suosittelivat että vasta 30tkm paikkeilla tai kun 2 vuotta tulee täyteen.
Vaihdoin kyllä itse öljyt ja suodattimen kun tuli 10tkm täyteen.[/quot
Mulla mittarissa 12 tkm. ja ois tarkioitus itse vaihtaa öljyt ja suodatin.
Millä kiristysmomentilla kiristit öljypropun? kyselin huollosta mutta tokaisivat vain, että kiristä niin. että on kiinni???. Ois kiva tietää momentit kun tuo värkki löytyy tallista, käyttäjän manuaalissa ei ole tuosta mainintaa. Oliko öljynsuodattimen vaihdossa mitään erikoista tiedettävää.
Vaihdoin kyllä itse öljyt ja suodattimen kun tuli 10tkm täyteen.[/quot
Mulla mittarissa 12 tkm. ja ois tarkioitus itse vaihtaa öljyt ja suodatin.
Millä kiristysmomentilla kiristit öljypropun? kyselin huollosta mutta tokaisivat vain, että kiristä niin. että on kiinni???. Ois kiva tietää momentit kun tuo värkki löytyy tallista, käyttäjän manuaalissa ei ole tuosta mainintaa. Oliko öljynsuodattimen vaihdossa mitään erikoista tiedettävää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Määräaikaishuollot
Tuolla Varistossa kannattaa käydä vasta viimeisenä vaihtoehtona, on entinen "puhdas" Opel-jälleenmyyjä, jolle Saab tuli valikoimiin ihan tässä parin viime vuoden sisään. Ainakin ne ukot, joiden kanssa olen asioinut (varaosapuolella), ovat olleet aika tietämättömiä ainakin tonnareista. Myöskin varastossa olevien Saab-osien määrä tuntuu olevan todella suppea, pariin kertaan on sanottu, että "juu ei meillä tätä ole, voidaan tilata Olarista tai käy itse hakemassa sieltä"...Turbo Sensonic kirjoitti:
Eipä ole vielä tullut käytettyä tuota koslaa huollossa, mutta jos Variston Länsiauton asiantuntemus ei pikapuoliin parane...
Kaipa heidänkin kokemuksensa ajan myötä karttuu, mutta jotenkin on jäänyt sellainen fiilis, että ovat enemmän Opel-liike ja Saab on heille vaan pakollinen GM-Suomen "nakittama" lisävaiva...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
No, ei tuo SportSedaninkaan asiantuntemus tuntunut Varistossa kovin vakuuttavalta - vakionopeuden säätimen ohjelmoinnin vaatimasta työnkestosta heillä ei ollut kovin tarkkaa käsitystä: minimityöajaksi he arvioivat vähintään tunnin ja kertoivat, että siinä saattaa mennä heidän kokemustensa mukaisesti kolmekin tuntia eli auto kannattaa jättää heille kyllä päiväksi. Koska en kuitenkaan voinut jättää autoa seisomaan päiväksi korjaamolle teetätin ko. työn toisella Saabin liikkeellä pk-seudulla, joka teki saman työn (ohjelmoinnin) kymmenessä minuutissa (odottaessa).
Minä kiristin öljyropun ihan näppituntumalla, ja öljysuodattimen vaihtoa helepotti kun irrotti moottorin päällä olevan muovisen suojuksen joka on kiinni kolmella ruuvilla.treidaaja kirjoitti:[/quot
Mulla mittarissa 12 tkm. ja ois tarkioitus itse vaihtaa öljyt ja suodatin.
Millä kiristysmomentilla kiristit öljypropun? kyselin huollosta mutta tokaisivat vain, että kiristä niin. että on kiinni???. Ois kiva tietää momentit kun tuo värkki löytyy tallista, käyttäjän manuaalissa ei ole tuosta mainintaa. Oliko öljynsuodattimen vaihdossa mitään erikoista tiedettävää.
Muista puhdistaa öljysuodattimen lähistöllä (varsinkin yläpuolella) oleva lika ennen kun poistat öljysuodattimen kannen sekä suodattimen ettei suodatinkuppiin tipu "paskaa" vaihdon aikana.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
suodatin
Onko Sport Sedanissa öljynsuodatin sellainen paperisuodatin patruuna, joka sijaitsee kannen alla? Siis ei se "normaali" metallikuorinen suodatinpanos.
Re: suodatin
Kyllä.-valomerkki- kirjoitti:Onko Sport Sedanissa öljynsuodatin sellainen paperisuodatin patruuna, joka sijaitsee kannen alla? Siis ei se "normaali" metallikuorinen suodatinpanos.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Määräaikaishuollot
Jep, näin on. Ikävä kyllä tuli ostettua tuo Sport Sedan Variston Länsiautosta, kun Herttoniemen Länsiauto ei ollut silloisena lauantaina auki (ovessa/lehdissä ei kuitenkaan ollut mitään ilmoitusta siitä, että liike olisi kiinni ).V.J.S kirjoitti:Tuolla Varistossa kannattaa käydä vasta viimeisenä vaihtoehtona, on entinen "puhdas" Opel-jälleenmyyjä, jolle Saab tuli valikoimiin ihan tässä parin viime vuoden sisään. Ainakin ne ukot, joiden kanssa olen asioinut (varaosapuolella), ovat olleet aika tietämättömiä ainakin tonnareista. Myöskin varastossa olevien Saab-osien määrä tuntuu olevan todella suppea, pariin kertaan on sanottu, että "juu ei meillä tätä ole, voidaan tilata Olarista tai käy itse hakemassa sieltä"...
Kaipa heidänkin kokemuksensa ajan myötä karttuu, mutta jotenkin on jäänyt sellainen fiilis, että ovat enemmän Opel-liike ja Saab on heille vaan pakollinen GM-Suomen "nakittama" lisävaiva...
Takuukorjaukset käyn teettämässä tuolla Varistossa, mutta sitten voisi kyllä vaihtaa esim. Konalan Laakkoselle, joka olisi meikäläiselle lähin Saabin huoltopiste.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Keskiviikkona selviää hinta
Oma auto menee 30 000 km huoltoon ja samalla tarkistelevat kaikenlaista pikkuista takuuseen, mm. puhelimen kytkennät. Vinkuu ärsyttävästi kaiuttimissa puhelun aikana. Sivuvilkku pelkääjänpuolella on melkein irti ja sen sellaista. Laitan hinnat tauluun, mitenkä ne täällä puolella jokea rokottaa ihmistä, joka ajaa Saapilla.
Hinnat selvillä
30 000 km huolto maksoi n. 380 euroa. Sisältäen työhihnan vaihdon ja kaikki suodattimet ja tietty 5.5 l öljyä. Eli puolessatoista vuodessa on mennyt n. 800 euroa määräaikaishuoltoihin. (Huollot siis kymppitonnin välein)