Vikakoodi P2187 pohdintaa..

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
v4super
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 08:41

Vikakoodi P2187 pohdintaa..

Viesti Kirjoittaja v4super »

System too lean at idle (bank 1) on selite. Mutta missä vika eli seos on liian laiha..
Ammattimiehet on sanonu että joko Maffi tai lambda on ainoat vaihtoehdot.

letkut ilmavuodoista on tarkistettu eli se vaihtoehto, että sais ilmaa jostain murtumasta on pois suljettu.. voiko suuttimet olla "vähän"huonot? ja jotenkin tuntuu, että kun tankki on täynnä niin sytyttää vikavalon herkemmin.. bensapumppu?

Tiedustelisin nyt lähinnä onko kenelläkään tullut vastaan vastaavaa koodia ja millä on korjaantunut jos on. Ois mielenkiintonen tietää, koska ei huvikseen haluais noita osia vaihella näky olevan maf:ki 300€ hujakoilla.. 8O muuten mukava auto, mutta... :roll:

nii ja kone on 250tkm 2.8T 2006
none
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Vikakoodi P2187 pohdintaa..

Viesti Kirjoittaja karg »

Kannattaa tutkia testerillä (esim. Tech2:lla) mitä maf ja lambda näyttää ajossa ja bensan paineen mittaus vois kans olla hyvä tehdä. Bensapumpun väsyminen voi aiheuttaa ton laihan seoksen.
v4super
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 08:41

Re: Vikakoodi P2187 pohdintaa..

Viesti Kirjoittaja v4super »

Ok kiitos vastauksesta! Näen kyllä maf ja labda arvot torguella, mutta kun ei ole mitään hajua missä lukemissa niitten pitäisi pyöriä. Mitenkäs tuo bensanpaine mitataan? verstaalla..... :roll:
none
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Vikakoodi P2187 pohdintaa..

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Tähän aiheeseen tuoreempa avausta keskusteluun..

Moottorin vikavalo ei pala, mutta tyhjäkäynti 2000 rpm kun kone lämmin.
Antaa P2187 kun ELMiä näytät OBD-pistokkeelle..

Mites huhut maailmalta, että EVAP-puolen tahditusventtiili 2142149 (purge valve) takkuaisi ja se sekaa tyhjäkäyntiseoksen ja kierrokset?

Letkut jo korjattu tulipellin luota.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Nestor Vector
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Tammi 12, 2020 13:18
Paikkakunta: Manse

Re: Vikakoodi P2187 pohdintaa..

Viesti Kirjoittaja Nestor Vector »

Millaisia arvoja Mafin pitäisi näyttää kun on kunnossa?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Vikakoodi P2187 pohdintaa..

Viesti Kirjoittaja mestari »

saakos tuohon malliin jakotukkiin sen pensanpaine mittarin kiinni jotta näkee paljonko on paineita
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin