9-3 STW 2.0t putosi tunkilta
9-3 STW 2.0t putosi tunkilta
Pitkästä aikaa tuli Saab taloon. Piti vaihtaa pikaisesti moniurahihna, joten hallitunkki Alfamerin neuvomaan paikkaan nokan alle. Oikea pyörä pois ja parin minuutin päästä tunkki luiskahti jäähdyttimien alle ja jäähdytinnesteet talin lattialle. Unohtui laittaa pukki auton alle varmistukseksi... Purkuhommat vielä hiukan kesken, mutta etumaski on jo pois ja kaikki 3 jäähdytintä ottaneet hiukan osumaa. Minkälainen toi systeemi on? Siinä on siis jäähdytin, välijäähdytin ja etummainen ilmastoinnin kenno? Onko jotain erityistä, jota tarvitsisi huomioida? Veikkaisin, että ilmastoinnin kenno on ehjä...Katsotaan, kun saan paremmin paikkoja auki.
Re: 9-3 STW 2.0t putosi tunkilta
Juu nuo mainitsemasi kolme kennoa siinä keulalla on. Alas putoavat lopulta, WISsiä kannattaa lukea jos ei turhia pultteja halua aukoa. Tavallaan helppo ja nopea homma, mutta vähän ahdas väli kuitenki, etenki jos kennot on jo banaanilla ja hankaavat vastaan.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: 9-3 STW 2.0t putosi tunkilta
Itse nostan tunkilla aina nostopaikasta helmasta. Jos tarvitsee nostaa koko keula ylös, jota ei muuten moniurahihnan vaihdossa tarvitse vaan ainoastaan oikea puoli, niin silloin nostan toiselta puolelta myös. Pukit laitan aina apurungon alle.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 STW 2.0t putosi tunkilta
Missä ng kolkissa on nostopaikka keulassa? Og kolkin tiedän.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 9-3 STW 2.0t putosi tunkilta
Apurungon etupalkista on lupa nostaa. Ei vaan ole mitään pattia tai koloa pitämässä tunkkia paikoillaan kuten vanhemmissa.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: 9-3 STW 2.0t putosi tunkilta
Auto alkaa olla taas läjässä...Lamput, maski ja jäähdytinnesteet jäi huomiseksi. Josko tästä sitten jotain oppi...
Re: 9-3 STW 2.0t putosi tunkilta
Olikohan siinä keulan nostopaikassa kolo? Pieni muistijälki on, että voisi jopa olla.
Jos laittaisi Teslan nostopalan siihen reikään. Pysyisi paikallaan paremmin.
Jos laittaisi Teslan nostopalan siihen reikään. Pysyisi paikallaan paremmin.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: 9-3 STW 2.0t putosi tunkilta
Oikeassa olet, ainakin avon apurungosta löyty halkaisijaltaan parisenttinen reikä. Tuollainen pala varmaan siihen sopisi.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: 9-3 STW 2.0t putosi tunkilta
Pistin tilaten, toivottavasti saa sovitettua paikalleen. Saisi perän lisäksi keulankin aina yhdellä nostolla ilmaan.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04