Jarruongelmaa
Jarruongelmaa
Moi!
Palat vaihdoin eteen ja samalla nestettä imin kompura avulla läpi satuloista. Tehnyt ennenkin eikä pitäisi olla mitään ihmeellistä, mutta tällä kertaa jarrut jäivät molemmat edessä jumittamaan. Kuumenevat siis aika nopeasti. Kokeilin vielä uudestaan jarrunestettä ajaa läpi molemmin puolin josko ilmaa olisi päässyt, mutta ilmaa ei ainakaan tullut pois eikä lopputulos muuttunut. Männät painuivat ihan nätisti sisään myös. Ihan normi jarrut.
Mikä kumma voisi olla oireen aiheuttaja?
Palat vaihdoin eteen ja samalla nestettä imin kompura avulla läpi satuloista. Tehnyt ennenkin eikä pitäisi olla mitään ihmeellistä, mutta tällä kertaa jarrut jäivät molemmat edessä jumittamaan. Kuumenevat siis aika nopeasti. Kokeilin vielä uudestaan jarrunestettä ajaa läpi molemmin puolin josko ilmaa olisi päässyt, mutta ilmaa ei ainakaan tullut pois eikä lopputulos muuttunut. Männät painuivat ihan nätisti sisään myös. Ihan normi jarrut.
Mikä kumma voisi olla oireen aiheuttaja?
Black 9-3 SS 2.0t 2003 #5374
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Re: Jarruongelmaa
Männät. Motonetissä on hyllyssä niitä.
Re: Jarruongelmaa
Kuten jo todettu, niin männät jumittaa tai sitten voi olla jarruletkut turvonneet liki umpeen, jolloin mäntiin jää paine, vaikka poljinta ei paineta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Jarruongelmaa
Ongelma siis alkoi heti palojen vaihdon jälkeen. Vanhoilla paloilla toimi ihan normisti.
Black 9-3 SS 2.0t 2003 #5374
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Re: Jarruongelmaa
Uusilla paloilla männät painuvat syvemmälle. Varmista, että kaikki liikkuvat osat todellakin liikkuvat juohevasti.
Re: Jarruongelmaa
Miksi imeä kompuran avulla nestettä jarrupalojen vaihdon yhteydessä
Palojen vaihdon yhteydessä vain avataan jarrunestesäiliön kansi (ei välttämättä tarvi, mutta helpottaa) ja painetaan männät sisään. En ymmärrä mihin tässä yhteydessä tarvitaan imeä nestettä läpi ja vielä kompuran kanssa?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Jarruongelmaa
Joo, selvästikään kaikki osat eivät liiku kunnolla. Muutenhan ei jumittaisi. Sitä vain ihmettelen, kun männät painuivat niin normaalisti sisään, että mikä ihme niitä nyt jumittaa. Ehkä en jaksa tapella vaan laitan satulat vaihtoon.
Black 9-3 SS 2.0t 2003 #5374
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Re: Jarruongelmaa
Minulle kokenut asentaja opetti joskus vuosia sitten, että uusien jarrupalojen liukupinnat pitää aina hioa sopivalle välykselle. Oli oikein hyvää neuvo, harvoin palat liikkuvat kevyesti suoraan valmistajan mitoilla. Asennuksen viimeistelee sopiva voitelu, olen näissä käyttänyt Molykoten mömmöä.
Re: Jarruongelmaa
Satulat vaihdettu ja kaikki toimii, kuten pitää. Jotain outoa männissä siis.
Black 9-3 SS 2.0t 2003 #5374
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Re: Jarruongelmaa
Mitä kustansi satulat
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Jarruongelmaa
Brembot oli 110€-20€ vanhoista/kpl, eli ei paha.
Black 9-3 SS 2.0t 2003 #5374
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage