Taka-akselin tukitangon laakerointi oikealla takana
Taka-akselin tukitangon laakerointi oikealla takana
Moi. Elikkäs kävin katsurilla ja tuli hylätty otsikon mukaisen osan takia. En hoksannu sitte kysyä ettå missähän tuo osa on. Onko kellää tietoa? 

Saab 9-3 TTID Vector -08 Stage 1 EGR, DPF off
Saab 9-3 TIDs linear -08 Stage 1 EGR, DPF off
Saab 9-3 TIDs linear -08 Stage 1 EGR, DPF off
Re: Taka-akselin tukitangon laakerointi oikealla takana
Tähän todella vaikea vastata.
Nämä kannattaisi aina kysyä katsastajalta tai jopa olla itse mukana hallissa katsastustapahtuman aikana, kuten itse aina teen.
Vaihtoehtoja on muutamia. Laakeroinnilla tarkoitetaan ilmeisesti nk puslaa.
- ylempi poikittainen tukivarsi
- alempi pitkittäinen tukivarsi
- poikittainen alempi aurausvarsi
Todella vaikea nyt sanoa mitä tuolla tukitangolla tarkoitetaan, kun ei edes mainita onko se ylempi, alempi. poikittainen vai pitkittäinen
Vaihtoehtoina taitaa olla käydä konttorilla kysymässä tarkennusta, joka ei maksane mitään tai sitten viedä vain korjaamolle tuon vikalistan kanssa ja sanoa, että pistävät kuntoon. Jälkimmäisessä oikean osan paikallistaminen jää korjaamon tehtäväksi.
Nämä kannattaisi aina kysyä katsastajalta tai jopa olla itse mukana hallissa katsastustapahtuman aikana, kuten itse aina teen.
Vaihtoehtoja on muutamia. Laakeroinnilla tarkoitetaan ilmeisesti nk puslaa.
- ylempi poikittainen tukivarsi
- alempi pitkittäinen tukivarsi
- poikittainen alempi aurausvarsi
Todella vaikea nyt sanoa mitä tuolla tukitangolla tarkoitetaan, kun ei edes mainita onko se ylempi, alempi. poikittainen vai pitkittäinen

Vaihtoehtoina taitaa olla käydä konttorilla kysymässä tarkennusta, joka ei maksane mitään tai sitten viedä vain korjaamolle tuon vikalistan kanssa ja sanoa, että pistävät kuntoon. Jälkimmäisessä oikean osan paikallistaminen jää korjaamon tehtäväksi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Eikohän se useimmiten ole ylempi, eli ns. banaanin kumipusla. Omasta (farkku) meni 130000km ja kuskin puolelta, vaihdettiin molemmat Vähämaalla.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Banaani = bumerangi = poikittainen ylätukivarsi, jonka sisäpäässä on kumipusla ja ulkopäässä pallonivelen tapainen kova välyksetyön hela. Bumerangin ulkopää varmaan ensimmäisenä alkaa kolista? Ja pitkittäistukivarren etupäässä oleva pusla myös kuluu.
Itse huomasin joustenvaihdossa, että poikittaisten alatukivarsien ulkopään puslat voisi uusia. Nuo on prässätty takaolkaan kiinni. Minkälaisilla työkaluilla olette irroittaneet/asentaneet näitä puslia autossa paikallaan? 24469643 osa numero 10
https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... k5JTdEJTdE
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Voi kai ne palloniveletkin väljistyä, mutta mulla oli kumipuslat "valmiit", pallonivelet kunnossa.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Se ylempi poikittainen eli "bumerangi" on toki hyvin tyypillinen vikapaikka. Silti en lähtisi tätä vaihtamaan summassa vain pelkän arvailun ja tyyppivian perusteella, kun katsastaja on voinut todeta jonkun muun paikan väljäksi ja bumernagi onkin ihan kunnossa.
Sellainen huomo vielä, että tämän bumerangin vaihdon jälkeen takpyörän camber kulma on todennäköisesti pielessä, joten myös kulmien tarkstus ja säätö on syytä tehdä.
Sellainen huomo vielä, että tämän bumerangin vaihdon jälkeen takpyörän camber kulma on todennäköisesti pielessä, joten myös kulmien tarkstus ja säätö on syytä tehdä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaan itselleni: femman/b-vectran takapään puslatyökalulla nuo sai vaihdettua paikallaan. Ja oli vieläpä helppo homma.A_K_O kirjoitti: ↑Pe Elo 09, 2024 14:42Itse huomasin joustenvaihdossa, että poikittaisten alatukivarsien ulkopään puslat voisi uusia. Nuo on prässätty takaolkaan kiinni. Minkälaisilla työkaluilla olette irroittaneet/asentaneet näitä puslia autossa paikallaan? 24469643 osa numero 10
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Millainen tämä työkalu on? En löytänyt hakemalla.A_K_O kirjoitti: ↑Ti Loka 15, 2024 23:05Vastaan itselleni: femman/b-vectran takapään puslatyökalulla nuo sai vaihdettua paikallaan. Ja oli vieläpä helppo homma.A_K_O kirjoitti: ↑Pe Elo 09, 2024 14:42Itse huomasin joustenvaihdossa, että poikittaisten alatukivarsien ulkopään puslat voisi uusia. Nuo on prässätty takaolkaan kiinni. Minkälaisilla työkaluilla olette irroittaneet/asentaneet näitä puslia autossa paikallaan? 24469643 osa numero 10
Toimiikohan sama työkalu xwd tapauksessa vaihtaa tuo E pusla?

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10