Uuden Aeron suorituskyky?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1795
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Uuden Aeron suorituskyky?

Viesti Kirjoittaja mikan »

Saabin sivuilta yritin etsiä, mutta en löytänyt tämän uuden 9-3 V6-Aeron suoritusarvoja. Onko tietoa?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Laitoin oikeaan osioon.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6456
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tuulilasin mukaan:
9-3 Sport Sedan 2.8T V6 Aero 184 kW 0-100kmh 6,7 s.

9-3 SportCombi 2.8T V6 Aero 184 kW 0-100kmh 6,9 s.
Huippunopeus 245 kmh. Yhdistetty EU-kulutus 10,2 l/100km.

Saab 9-3 SportCombi2.8T V6 A Aero 184 kW 0-100kmh 8,3s
Huiput 240 kmh. EU-kulutus 10,6 l/100km.

Eski
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1795
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

potkuhousu kirjoitti:Laitoin oikeaan osioon.
Perskules, tais mennä tosiaan väärän. Eli en hokannut että nää uudemmat on erikseen. Tänks!

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Menee vähän offtopiciksi, mutta uusimmassa ruotsalaisessa AM&S -lehdessä oli haastattelussa uusi Saabin toimitusjohtaja Jan-Åke Jonsson, GM:n Euroopan johtaja Carl-Peter Forster ja GM:n Bob Lutz (kahden ensimmäisen nimen kirjoitusasusta en mene takuuseen).

Jan-Åke Jonsson myönsi, että jotta he voisivat ottaa lisää tehoa irti Saabin koneista, heillä pitäisi olla käytettävissään nelivetotekniikka.

Ja koska Saabilla ei vielä ole nelivetoversioita, niin tehot ovat nykyään noilla Aero -malleilla mitä ovat.

GM:n pamput taas maalailivat sellaista kuvia, että Opel ja Saab olisivat tulevaisuudessa kuin VW ja Audi, eli saman valmistajan autoja, mutta osa osista olisi erilaisia ja merkin imago (ja tällöin myös hinnoittelu) olisi erilaista. Mitään "badge engineering" -mallia GM ei enää halua Saabista tuoda markkinoille, vaan Saabin pitäisi olla jokaisen mallin tuotekehityksessä mukana, mikäli auto saa joskus keulille Saabin merkin.

Bob Lutz totesi, että tulevaisuudessa Saabilla ei enää välttämättä ole käytettävissään omaa vaihdelaatikko- ja moottorinkehitys-/valmistustoimintaa, mutta Saab saa valita ihan mitä tahansa GM:n "hyllyistä" löytyvää kamaa ja tehdä siitä sitten Saab -merkkisen auton, jossa painottuvat saabismit ja Saabin omalaatuinen design, eli arvot, jotka tekevät Saabista Saabin.

Oma mielipide on, että tuskin noista GM:n "hyllyistä" löytyy tietotaitoa turbotekniikasta ym., jotta voisi luoda Saabilta vaikuttavan Saab -merkkisen auton :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Voi olla aika hiljaista Saabin vaihdelaatikkokehitys puolella kun edes GM ei enää suunnittele yksin niitä vaan yhteistyössä muistaakseni esim. Fordin kanssa. Kilpailu automarkkinoilla on yksinkertaisesti niin hurjaa.

En jaksaisi oikein uskoa, että Saab saa ihan mitä tahansa käyttöönsä mitä GM:ltä löytyy, esim. Corvette on pyhä lehmä ja GM fanit ovat aina varsin hermostuneita siitä, että mitä Cadillacilla julkistetaan ensin, niin muut brändit saavat sen viiveellä kanssa.

Ei Audi lyö vain VAG-konsernin osia yhteen ja pistä myyntiin, kyllä siellä Audilla poltetaan rahaa yhteen jos toiseenkin asiaan ja jos Saab halutaan samanlaiseen asemaan niin yhtälailla sitä rahaa pitää olla käytettävissä.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ja vaikka VAG laittaa kasaan autoa volkkarin osista niin sitten on oma tuunauspaja jossa tehdään kireämmät RS liikuntavälineet. Jos kerran aletaan kasaamaan autoja GM osista niin parasta pöytään kanssa ja Hirsch tekemään todellisia nopeita autoja :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Täytyy vielä lisätä sellainen juttu tuohon artikkeliin liittyen, että GM:n Bob Lutz totesi siinä, että Saabin lakkauttaminen tulisi paljon kalliimmaksi kuin merkin säilyttäminen.

Tällä lakkauttamisella hän tarkoitti erityisesti taloudellisia, mutta myös imagoon (Saab -brändi) liittyviä asioita.

Itse ihmettelen tuota, että Saabin toimitusjohtaja surkuttelee sitä, että heillä ei ole nelivetoa käytettävissään. Subarullahan on aikoja sitten ollut kunnon nelivetotekniikka käytössään. Miksei Saab lainaa sieltä tietotaitoa, kun ovat kuitenkin pukanneet markkinoille 9-2x:n ja Pikes Peakin Saab Viggenissäkin on Subarun vaihdelaatikko ja nelivetotekniikka?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pelle hermanni
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2005 13:53
Paikkakunta: HML

suorituskyvystä

Viesti Kirjoittaja pelle hermanni »

Poika tuli maanantaina kotiin ja nukkuu nyt tallissa.
Taidan mennä herättelemään ja lähteä kohti Lahtea.
Asiaan.. suorituskyvystä, ohituskiihtyvyys aerossa
on aivan huikea ja ne äänet!!!! keskikulutus ollut
parin päivän huruajolla ollut 12,6l.

ps. näin tampereella mustan sc aeron
olisi itsekin pitänyt valita musta?!?
9-3 SportCombi2.8T V6 A Aero -05
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Onneksi olkoon Pelle uuden autosi, sori poikasi johdosta.
Hieno valinta minkä värisenä tahansa. Minkäs sitten otit, jos et mustaa?
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Vastaa Viestiin