Uuden Aeron suorituskyky?
Uuden Aeron suorituskyky?
Saabin sivuilta yritin etsiä, mutta en löytänyt tämän uuden 9-3 V6-Aeron suoritusarvoja. Onko tietoa?
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Laitoin oikeaan osioon.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Menee vähän offtopiciksi, mutta uusimmassa ruotsalaisessa AM&S -lehdessä oli haastattelussa uusi Saabin toimitusjohtaja Jan-Åke Jonsson, GM:n Euroopan johtaja Carl-Peter Forster ja GM:n Bob Lutz (kahden ensimmäisen nimen kirjoitusasusta en mene takuuseen).
Jan-Åke Jonsson myönsi, että jotta he voisivat ottaa lisää tehoa irti Saabin koneista, heillä pitäisi olla käytettävissään nelivetotekniikka.
Ja koska Saabilla ei vielä ole nelivetoversioita, niin tehot ovat nykyään noilla Aero -malleilla mitä ovat.
GM:n pamput taas maalailivat sellaista kuvia, että Opel ja Saab olisivat tulevaisuudessa kuin VW ja Audi, eli saman valmistajan autoja, mutta osa osista olisi erilaisia ja merkin imago (ja tällöin myös hinnoittelu) olisi erilaista. Mitään "badge engineering" -mallia GM ei enää halua Saabista tuoda markkinoille, vaan Saabin pitäisi olla jokaisen mallin tuotekehityksessä mukana, mikäli auto saa joskus keulille Saabin merkin.
Bob Lutz totesi, että tulevaisuudessa Saabilla ei enää välttämättä ole käytettävissään omaa vaihdelaatikko- ja moottorinkehitys-/valmistustoimintaa, mutta Saab saa valita ihan mitä tahansa GM:n "hyllyistä" löytyvää kamaa ja tehdä siitä sitten Saab -merkkisen auton, jossa painottuvat saabismit ja Saabin omalaatuinen design, eli arvot, jotka tekevät Saabista Saabin.
Oma mielipide on, että tuskin noista GM:n "hyllyistä" löytyy tietotaitoa turbotekniikasta ym., jotta voisi luoda Saabilta vaikuttavan Saab -merkkisen auton
Jan-Åke Jonsson myönsi, että jotta he voisivat ottaa lisää tehoa irti Saabin koneista, heillä pitäisi olla käytettävissään nelivetotekniikka.
Ja koska Saabilla ei vielä ole nelivetoversioita, niin tehot ovat nykyään noilla Aero -malleilla mitä ovat.
GM:n pamput taas maalailivat sellaista kuvia, että Opel ja Saab olisivat tulevaisuudessa kuin VW ja Audi, eli saman valmistajan autoja, mutta osa osista olisi erilaisia ja merkin imago (ja tällöin myös hinnoittelu) olisi erilaista. Mitään "badge engineering" -mallia GM ei enää halua Saabista tuoda markkinoille, vaan Saabin pitäisi olla jokaisen mallin tuotekehityksessä mukana, mikäli auto saa joskus keulille Saabin merkin.
Bob Lutz totesi, että tulevaisuudessa Saabilla ei enää välttämättä ole käytettävissään omaa vaihdelaatikko- ja moottorinkehitys-/valmistustoimintaa, mutta Saab saa valita ihan mitä tahansa GM:n "hyllyistä" löytyvää kamaa ja tehdä siitä sitten Saab -merkkisen auton, jossa painottuvat saabismit ja Saabin omalaatuinen design, eli arvot, jotka tekevät Saabista Saabin.
Oma mielipide on, että tuskin noista GM:n "hyllyistä" löytyy tietotaitoa turbotekniikasta ym., jotta voisi luoda Saabilta vaikuttavan Saab -merkkisen auton
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Voi olla aika hiljaista Saabin vaihdelaatikkokehitys puolella kun edes GM ei enää suunnittele yksin niitä vaan yhteistyössä muistaakseni esim. Fordin kanssa. Kilpailu automarkkinoilla on yksinkertaisesti niin hurjaa.
En jaksaisi oikein uskoa, että Saab saa ihan mitä tahansa käyttöönsä mitä GM:ltä löytyy, esim. Corvette on pyhä lehmä ja GM fanit ovat aina varsin hermostuneita siitä, että mitä Cadillacilla julkistetaan ensin, niin muut brändit saavat sen viiveellä kanssa.
Ei Audi lyö vain VAG-konsernin osia yhteen ja pistä myyntiin, kyllä siellä Audilla poltetaan rahaa yhteen jos toiseenkin asiaan ja jos Saab halutaan samanlaiseen asemaan niin yhtälailla sitä rahaa pitää olla käytettävissä.
En jaksaisi oikein uskoa, että Saab saa ihan mitä tahansa käyttöönsä mitä GM:ltä löytyy, esim. Corvette on pyhä lehmä ja GM fanit ovat aina varsin hermostuneita siitä, että mitä Cadillacilla julkistetaan ensin, niin muut brändit saavat sen viiveellä kanssa.
Ei Audi lyö vain VAG-konsernin osia yhteen ja pistä myyntiin, kyllä siellä Audilla poltetaan rahaa yhteen jos toiseenkin asiaan ja jos Saab halutaan samanlaiseen asemaan niin yhtälailla sitä rahaa pitää olla käytettävissä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
ja vaikka VAG laittaa kasaan autoa volkkarin osista niin sitten on oma tuunauspaja jossa tehdään kireämmät RS liikuntavälineet. Jos kerran aletaan kasaamaan autoja GM osista niin parasta pöytään kanssa ja Hirsch tekemään todellisia nopeita autoja
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Täytyy vielä lisätä sellainen juttu tuohon artikkeliin liittyen, että GM:n Bob Lutz totesi siinä, että Saabin lakkauttaminen tulisi paljon kalliimmaksi kuin merkin säilyttäminen.
Tällä lakkauttamisella hän tarkoitti erityisesti taloudellisia, mutta myös imagoon (Saab -brändi) liittyviä asioita.
Itse ihmettelen tuota, että Saabin toimitusjohtaja surkuttelee sitä, että heillä ei ole nelivetoa käytettävissään. Subarullahan on aikoja sitten ollut kunnon nelivetotekniikka käytössään. Miksei Saab lainaa sieltä tietotaitoa, kun ovat kuitenkin pukanneet markkinoille 9-2x:n ja Pikes Peakin Saab Viggenissäkin on Subarun vaihdelaatikko ja nelivetotekniikka?
Tällä lakkauttamisella hän tarkoitti erityisesti taloudellisia, mutta myös imagoon (Saab -brändi) liittyviä asioita.
Itse ihmettelen tuota, että Saabin toimitusjohtaja surkuttelee sitä, että heillä ei ole nelivetoa käytettävissään. Subarullahan on aikoja sitten ollut kunnon nelivetotekniikka käytössään. Miksei Saab lainaa sieltä tietotaitoa, kun ovat kuitenkin pukanneet markkinoille 9-2x:n ja Pikes Peakin Saab Viggenissäkin on Subarun vaihdelaatikko ja nelivetotekniikka?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Kesä 28, 2005 13:53
- Paikkakunta: HML
suorituskyvystä
Poika tuli maanantaina kotiin ja nukkuu nyt tallissa.
Taidan mennä herättelemään ja lähteä kohti Lahtea.
Asiaan.. suorituskyvystä, ohituskiihtyvyys aerossa
on aivan huikea ja ne äänet!!!! keskikulutus ollut
parin päivän huruajolla ollut 12,6l.
ps. näin tampereella mustan sc aeron
olisi itsekin pitänyt valita musta?!?
Taidan mennä herättelemään ja lähteä kohti Lahtea.
Asiaan.. suorituskyvystä, ohituskiihtyvyys aerossa
on aivan huikea ja ne äänet!!!! keskikulutus ollut
parin päivän huruajolla ollut 12,6l.
ps. näin tampereella mustan sc aeron
olisi itsekin pitänyt valita musta?!?
9-3 SportCombi2.8T V6 A Aero -05