Tuli tutustuttua autoon melko nopeasti, mutta tässä asioita, joita huomasin (tai oikeastaan eroja vanhojen vuosimallien ja tämän uuden välillä):
SID: aika outo tunne, kun kojelaudan päällä ei enää ole SIDiä, eikä kojelaudassa ole profiler rotaatiokytkintä, jolla voisi säätää auton tiettyjä asetuksia. Kun oli vähän aikaa ajanut autolla, niin tottui siihen, että radion tiedot näkyivät omassa näytössään ja SIDin tiedot mittaristossa. Ilmeisesti autoon saa enää vain SID2:sta, vai onkohan tuo mittaristossa oleva SID myös softakikkailua SID1 ja SID2 välillä?
Radio: tuli räplättyä aika intensiivisesti tuota GM:n konserniradiota, eikä siitä löytynyt oikeastaan muuta huonoa sanottavaa, kuin että kello on radion näytön oikealla puolella. Nyt kun se ei enää ole lähellä SIDiä, niin olisin kyllä toivonut, että se olisi ollut näytön vasemmalla puolella, jotta ei tarvitsisi kelloa katsoessa kurkuilla niin sivulle. Automaattinen, nopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus oli aivan samanlainen kuin vanhemmissakin malleissa, eli toimii. Bassotoistosta en tiedä, kun kyseessä oli Combi, eikä Sedan, kuten minulla. Joko bassontoisto on heikompi tässä uudessa radiossa tai sitten ovat laittaneet parempilaatuiset ovikaiuttimet, sillä ne eivät enää resonoi, kuten Sport Sedanissa alunperin teki. Myös MP3 -mahdollisuus on ehdotonta plussaa tuossa radiossa.
Ilmastointilaitteen säätimet: en vieläkään pidä tuosta ilmastointilaitteen outfitistä ja huomasin, että uutta ACC:tä ei pysty enää säätämään yksialueiseksi Profilerista, kuten vm. 2003-2006 autoissa pystyi. Siitä ISO MIINUS. Itse arvostan tuota toimintoa erittäin paljon, koska tulee enemmälti ajettua tuolla autolla yksikseen pitkähköjä työmatkoja ja silloin tuo "yksialueisuusmahdollisuus" on ehdotonta plussaa. No ainakin ilmastointilaite (ja sen paneeli) on nyt varmaan helpompi käyttää kuin vanhemmissa vuosimalleissa, jossa oli painikkeita aika paljon. Ihan "ummikkona" tuon vanhan ilmastointipaneelin käyttö voi olla melko vaikeaa.
Kuten sanoin, en pidä noista ACC-paneelin rotaatiokytkimistä ja siitä, että ACC:llä ei ole erillistä näyttöä. Jotenkin nuo kytkimet tuntuvat hieman "lelumaisilta" ja NG900:n ACC:hen tottuneena kaipaa näyttöä ja + ja - painikkeita. Hyvä puoli tuossa uudessa ACC-paneelissa on se, että nyt ACC:n pystyy kalibroimaan manuaalisesti painamalla AUTO- ja sisäilmankierrätys -painikkeita samanaikaisesti muutaman sekunnin ajan. Se on ominaisuus, jota olen kaivannut käytössäni olevassa Sport Sedanissa (vm. 2005), koska siinä ei pysty kalibroimaan ACC:tä manuaalisesti. Ilmeisesti tämäkin on vain totuttu juttu NG900:sta, jossa pystyy kalibroimaan ACC:n painamalla AUTO- ja OFF -painikkeita yhtä aikaa.
Jossain kerrottiin, että vm. 2007 autojen äänieristystä olisi lisätty/parannettu. Tämä lienee totta, sillä tämä Sport Combi on ajossa hieman hiljaisempi kuin vm. 2005 Sport Sedan. Hyvä homma

Lyhyesti kitetyttäen: vaikka autoon on tehty "halvennuksia", niin uusi radio vaikuttaa melko hyvältä laitteelta. Ilmastointijärjestelmän yksialueisuuden puute oli aika suuri pettymys, mutta nuo Turbo Pilot mallit näyttävät olevan kyllä melko hyvää vastinetta rahoille, sillä auton Linear Pro -paketti sisältää:
- automaattinen ilmastointi (nykyään vakio vm. 2007 9-3:ssa)
- 15" kevytmetallivanteet (200 euron lisähintaan saa 16" tenspoket)
- vakionopeuden säädin
- ajotietokone
- CD-soitin
- tekstiilimatot edessä ja takana
- sähkösäätöinen kuljettajan istuin.