No siis mene koeajolle ja vertaile konetta. Sitte katsot varustelistasta erot ja puntaroit tilannetta uusiksi.
Virityssarjoja saa kumpaankin, jolla tehot sitten nousevat, mutta haluatko virittää takuun alaista autoa? Koska koneet ovat about identtiset, lupaavat virityssarjat samat arvot viritettynä kummallekin koneelle.
Eihän siinä koneen valinnassa niinkään ole hätää koska voi jälkimuuttaa tehoja helposti mutta sitten jos haluaa autoon ESP:n ja sporttialustan 17" vanteella niin johan menee vaikeaksi.
Siis jos haluaa pelata viimeisen pennin päälle.
Varusteporrastukset on tehty hyvin ovelasti ja loppupelissä aina päätyy aeroon kokonaisvarustelun kannalta ja lompakkoon vilkaisun jälkeen voikin sitten taas aloittaa alusta...
Itse ostaisin todennäköisesti 1.8t:n. Sitten ostaisin siihen jälkikäteen Hirschin (tai BSR:n) virityssarjan ja mahdollisesti laittaisin turbomittarin.
Virityssarjan hinta on tod. näk. noin 1000 euroa. 1.8t:n ja 2.0t:n hintaero on 2000 euroa. Siitä saisi heti 1000 euron säästön.
Rommitommi kirjoitti:Joo ja eikös noilla hirvilastuilla säily myös takuu voimassa, joten siinä mielessä turvallinen vaihtoehto
No niin olen kuullut, mutta suomalaiset Saab -jälleenmyyjät myyvät aika nihkeästi noita Hirschin tuotteita. Länsiautokin myy näköjään mieluummin Nordic Uhrin tuotteita, kuin Hirschin tuotteita, joka on sentään Saabin virallinen "hovivirittäjä". Em. lause ei tarkoita sitä, että olisin rankannut em. virittäjät paremmuusjärjestykseen, vaan ihmettelen vain, kuinka yhtiön politiikka ja käytännön asiat ovat joskus kaukana toisistaan
P.S. Ainahan sitä voi ostaa 1.8i:n, niin ei ole virittelyhuolia sen jälkeen
Turbo Sensonic kirjoitti:Itse ostaisin todennäköisesti 1.8t:n. Sitten ostaisin siihen jälkikäteen Hirschin (tai BSR:n) virityssarjan ja mahdollisesti laittaisin turbomittarin.
Virityssarjan hinta on tod. näk. noin 1000 euroa. 1.8t:n ja 2.0t:n hintaero on 2000 euroa. Siitä saisi heti 1000 euron säästön.
Mä myös ottasin 1.8t, nordicilla/ hirschillä piristettynä ja merkinnät takaluukusta pois kun se tod. mikään ykskasi ole . Mun mielestä aivan typerä ja harhaanjohtava koko 1.8t mallimerkintä.
NG900T kirjoitti:Mä myös ottasin 1.8t, nordicilla/ hirschillä piristettynä ja merkinnät takaluukusta pois kun se tod. mikään ykskasi ole . Mun mielestä aivan typerä ja harhaanjohtava koko 1.8t mallimerkintä.
Jep, mä nyppäisin kanssa pois tuon 1.8t:n merkin pois takaluukusta. Nordic on jossain vaiheessa ilmoitellut, että heiltä ei tule virisettiä 9-3 SS:ään, koska kone ei heidän mukaansa kestä viritystä. On se kuitenkin ihme, että Hirsch ja BSR ovat jo saaneet virisettinsä ulos ja Nordic ei aio tehdä mitään. Menee aika kapeaksi heidän "leipänsä", jos aikovat tulevaisuudessa virittää vain 9-5:sia (siis jos puhutaan uusista Saabeista).
Tietääkö kukaan muuten, onko 9-3 Sport Sedan 1.8i:n takaluukussa tuota 1.8i -merkintää, vai ovatko sentään älynneet jättää sen pois kokonaan?
Turbo Sensonic kirjoitti:
Tietääkö kukaan muuten, onko 9-3 Sport Sedan 1.8i:n takaluukussa tuota 1.8i -merkintää, vai ovatko sentään älynneet jättää sen pois kokonaan?
Ovat älynneet jättää pois !
Itse ostin 1.8t mallin koska aion jossain vaiheessa laitta jonkun viripäivityksen ja silloinhan lopputulos on sama kuin 2.0t mallissa, koska kyseisissä autoissa on täysin sama kone ja muukin tekniikka, turbomittaria lukuunottamatta.
eli olisin maksanut turhaan enemmän ottamalla 2.0t mallin.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).