B202taiB212 nokat

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

B202taiB212 nokat

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Onkos noita nokkia kukaan koskaan kokeillut turbossa?2,3t koneesen tulisivat!
mitenkä pelaavat tuovatko mitään hyötyä?
ja mikäs noiden nosto on T5 on muistaakseni 8.5mm?
Ari 1622
lart
"Turbo"
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 16:36
Paikkakunta: Jönköping/Ruotsi

Re: B202taiB212 nokat

Viesti Kirjoittaja lart »

9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: B202taiB212 nokat

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

Riippuu mitä kaikkea muuta on vaihdettu tai aikeissa vaihtaa ja mikä on tehotavoite. Vakio ahtimelle nuo on turhat, varsinkin jos koneessa on jo nuo T5 nokat. Ainakin nuo B202 nokat (Intake 7560808 ja Exhaust 7560964) vaatii hyvin toimiakseen säädettävät nokkapyörät. Taas jos sovittelet nokkaa numero 7509201, eli epäsymmetrinen nokka, niin se kannattaa unohtaa kokonaan.

Täältä löytyy lisätietoa noista nokista http://www.900aero.com/

Asiaa helpottaisi tietenkin jos tietäisi vielä vastaanottavan moottorin tarkemman tyypin.
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
lart
"Turbo"
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 16:36
Paikkakunta: Jönköping/Ruotsi

Re: B202taiB212 nokat

Viesti Kirjoittaja lart »

9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: B202taiB212 nokat

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

234E täyspaineisena,ajatuksena olisi vain saada nokat joissa suurempi nosto
esim tekemällä T5 nokista,hitsaamalla nostoa ja sitten hiomoon, muut arvot saisi olla
samat, perusympyrä säilyisi samana, niin ei tule ongelmia välysten kanssa.
Vakioromut siellä kiinni T25, putki on isompi 3" joten kait siitä jotain hyötyä on,
lisänostosta nokassa?ja cooleri vaihtuu vakiosta parempaan.No sitten nuo B202/212 nokat voi unohtaa,jos joutuu säädättämään,tämä vain semmosta testiä kokeilua mihinkä suuntaa mentäisiin
isommat suuttimet on vielä jemmassa.
Ja mikäs oli se maximi nosto joka vielä mahtuu pyörimään että ei joudu koneistamaan nokkapukkia.
Ari 1622
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: B202taiB212 nokat

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

ei maksa vaivaa vakio ahtimella olevaan kokoonpanoon vaihtaa nokkia, vakio T5 nokat riittävät ~2 kertaa pidemmälle mitä vakio T25 tuottaa...

Jos vaan haluu ni se on sit eri juttu.

maptunin sivujen mukaan 9,6mm nostolla ei tarvii tehdä mitään.

10,4 nostolla vaatii nostajien koneistusta.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: B202taiB212 nokat

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

OK Suunnitellaan.
Ari 1622
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: B202taiB212 nokat

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

femmassa oli, tai siis on vieläkin muttei femma vaan oli minun, nuo kaikkein kireimmät B202 nokat.
ihan laatikkoa ja voimansiirtoa ja konettakin säästääkseni ne laitoin ja se kyllä niillä onnistui hyvin, ihan siis ilman säädettäviä nokkapyöriä.
teho alue siirtyä alhaalta noin tonnin ja ylhäältä vähän enemmän ylemmäs, nyt vetää melkein rajoittimelle asti hienosti, vakioillahan se tuntui jo alkavan 5 tonnissa hyytymään...
muuten oli 3" koko ränni ja isommat suuttimet viinalla, sen reilu 300hv se potki...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: B202taiB212 nokat

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

vakio turbolla se veto loppuukin sen viiden tonnin kohdalla.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: B202taiB212 nokat

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

like_a_glove kirjoitti:vakio turbolla se veto loppuukin sen viiden tonnin kohdalla.
todellakin, nyt ei enää tule sitä täysin tukkeentumista...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin