B202taiB212 nokat
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
B202taiB212 nokat
Onkos noita nokkia kukaan koskaan kokeillut turbossa?2,3t koneesen tulisivat!
mitenkä pelaavat tuovatko mitään hyötyä?
ja mikäs noiden nosto on T5 on muistaakseni 8.5mm?
mitenkä pelaavat tuovatko mitään hyötyä?
ja mikäs noiden nosto on T5 on muistaakseni 8.5mm?
Ari 1622
Re: B202taiB212 nokat
Katteleppa tuolta:
http://www.sacsaabs.org/faq.htm#Cam%20Profiles
http://www.sacsaabs.org/faq.htm#Cam%20Profiles
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
Re: B202taiB212 nokat
Riippuu mitä kaikkea muuta on vaihdettu tai aikeissa vaihtaa ja mikä on tehotavoite. Vakio ahtimelle nuo on turhat, varsinkin jos koneessa on jo nuo T5 nokat. Ainakin nuo B202 nokat (Intake 7560808 ja Exhaust 7560964) vaatii hyvin toimiakseen säädettävät nokkapyörät. Taas jos sovittelet nokkaa numero 7509201, eli epäsymmetrinen nokka, niin se kannattaa unohtaa kokonaan.
Täältä löytyy lisätietoa noista nokista http://www.900aero.com/
Asiaa helpottaisi tietenkin jos tietäisi vielä vastaanottavan moottorin tarkemman tyypin.
Täältä löytyy lisätietoa noista nokista http://www.900aero.com/
Asiaa helpottaisi tietenkin jos tietäisi vielä vastaanottavan moottorin tarkemman tyypin.
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Re: B202taiB212 nokat
Ja tuossa suoraa linkkiä:
http://900aero.com/main/tech_main_cams.htm
http://900aero.com/main/tech_main_cams.htm
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: B202taiB212 nokat
234E täyspaineisena,ajatuksena olisi vain saada nokat joissa suurempi nosto
esim tekemällä T5 nokista,hitsaamalla nostoa ja sitten hiomoon, muut arvot saisi olla
samat, perusympyrä säilyisi samana, niin ei tule ongelmia välysten kanssa.
Vakioromut siellä kiinni T25, putki on isompi 3" joten kait siitä jotain hyötyä on,
lisänostosta nokassa?ja cooleri vaihtuu vakiosta parempaan.No sitten nuo B202/212 nokat voi unohtaa,jos joutuu säädättämään,tämä vain semmosta testiä kokeilua mihinkä suuntaa mentäisiin
isommat suuttimet on vielä jemmassa.
Ja mikäs oli se maximi nosto joka vielä mahtuu pyörimään että ei joudu koneistamaan nokkapukkia.
esim tekemällä T5 nokista,hitsaamalla nostoa ja sitten hiomoon, muut arvot saisi olla
samat, perusympyrä säilyisi samana, niin ei tule ongelmia välysten kanssa.
Vakioromut siellä kiinni T25, putki on isompi 3" joten kait siitä jotain hyötyä on,
lisänostosta nokassa?ja cooleri vaihtuu vakiosta parempaan.No sitten nuo B202/212 nokat voi unohtaa,jos joutuu säädättämään,tämä vain semmosta testiä kokeilua mihinkä suuntaa mentäisiin
isommat suuttimet on vielä jemmassa.
Ja mikäs oli se maximi nosto joka vielä mahtuu pyörimään että ei joudu koneistamaan nokkapukkia.
Ari 1622
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: B202taiB212 nokat
ei maksa vaivaa vakio ahtimella olevaan kokoonpanoon vaihtaa nokkia, vakio T5 nokat riittävät ~2 kertaa pidemmälle mitä vakio T25 tuottaa...
Jos vaan haluu ni se on sit eri juttu.
maptunin sivujen mukaan 9,6mm nostolla ei tarvii tehdä mitään.
10,4 nostolla vaatii nostajien koneistusta.
Jos vaan haluu ni se on sit eri juttu.
maptunin sivujen mukaan 9,6mm nostolla ei tarvii tehdä mitään.
10,4 nostolla vaatii nostajien koneistusta.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: B202taiB212 nokat
femmassa oli, tai siis on vieläkin muttei femma vaan oli minun, nuo kaikkein kireimmät B202 nokat.
ihan laatikkoa ja voimansiirtoa ja konettakin säästääkseni ne laitoin ja se kyllä niillä onnistui hyvin, ihan siis ilman säädettäviä nokkapyöriä.
teho alue siirtyä alhaalta noin tonnin ja ylhäältä vähän enemmän ylemmäs, nyt vetää melkein rajoittimelle asti hienosti, vakioillahan se tuntui jo alkavan 5 tonnissa hyytymään...
muuten oli 3" koko ränni ja isommat suuttimet viinalla, sen reilu 300hv se potki...
ihan laatikkoa ja voimansiirtoa ja konettakin säästääkseni ne laitoin ja se kyllä niillä onnistui hyvin, ihan siis ilman säädettäviä nokkapyöriä.
teho alue siirtyä alhaalta noin tonnin ja ylhäältä vähän enemmän ylemmäs, nyt vetää melkein rajoittimelle asti hienosti, vakioillahan se tuntui jo alkavan 5 tonnissa hyytymään...
muuten oli 3" koko ränni ja isommat suuttimet viinalla, sen reilu 300hv se potki...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: B202taiB212 nokat
vakio turbolla se veto loppuukin sen viiden tonnin kohdalla.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: B202taiB212 nokat
todellakin, nyt ei enää tule sitä täysin tukkeentumista...like_a_glove kirjoitti:vakio turbolla se veto loppuukin sen viiden tonnin kohdalla.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu