2.3T kytkin -> OG900T:hen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

2.3T kytkin -> OG900T:hen

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Sopiiko siis 96' mallisen tonnarin 2.3T kytkinpaketti(vauhtipyörä, levy ja asetelma) vanhempaan OG900:seen. Ja onko ajoitusmerkit kohdallaan, autoon siis tulossa T16 tekniikka. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Ainakin EPC:ssä on erilaiset kuvat ja numerot, tosin toi epc alkaa -86:sta.
Tiedä sitten ihan varmaksi :?:
9-3.1972
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eikös kytkinakseleissa ole eroja, boorien määrässä tai halkaisijassa :? :?:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Akselissa taitaa olla jotain eroja, ei sovi suoraan.
Jos 2.3T:n kytkintä haluaa OG-satkuun, niin 89-93 mallista sopii heittämällä, tarvii tehdä ajoitusmerkit vauhtipyörään (9000<->900 30ast. eroa).
Kuulema 2.3T:n kytkimen myötä lisääntynyt paino on huonompi juttu synkronisoinin kannalta, ja satkun askihan on kuuluisa juuri kestävyydestään :roll:
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Frostgrey kirjoitti:Eikös kytkinakseleissa ole eroja, boorien määrässä tai halkaisijassa :? :?:
Joo, eli haudataan idea. Pitää vissiin vielä tyytyä tuohon turbon omaan kytkimeen ja vaihtaa sitten samalla, kun ensimmäinen laatikko heittää veivin :lol:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eli siis vauhtipyörä tarvii myös kyseisessä swapissa vaihtaa? mitenkä se on erilainen?
ja noista ajoitusmerkeistä, eikö olisi helpompi vaihtaa sen moottorissa olevan ajoitus "knöölin" paikkaa ja tehdä kytkinkoppaan isompi reikä :wink:

9000 2,0/2,3 85--93 (ei Turbo). . . . . . . . . . . . . . . 84-1251 106.54 ???
9000 2,0-Turbo 85--93. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1201 116.72 ???
-----> 9000 2,3-Turbo 89--93. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1512 199.90 ???

9000 2,0/2,3 94--moottnoV028943 (Ø215mm, myös Turbo). . . . 84-1837 149.35 ???
9000 2,0/2,3 moottnoV028944--98 (Ø230mm, myös Turbo). . . . 84-1839 209.23 ???
9000 2,3-Turbo 94--98 (147/165kW, ei Eco-125kW). . . . . . 84-1840 209.23 ???
9000 2,3-EcoTurbo 94--98 (125kW). . . . . . . . . . . . . . 84-1839 209.23 ???
9000 3,0-V6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1839 209.23 ???

nuolella osoitettu olisi ilmeisesti se mikä sinne kannattaisi vaihtaa?
onko tonnareissa sama vauhtipyörä kaikissa alle -93?
olisi ilmeisesti hyvä sitten vähän sorvata sitä kevyemmäksi?

ja sitten vielä tämmöinen: jos tuosta satkun vauhtipyörästä muutaman kympin kokeilisi sorvata sillain että asetelma menisi vähän syvemmälle niin eikö sillä saisi lisää painetta :idea:
ainakin tässä vaiheessa iltaa tuntuu hyvältä idealta :D
korjatkaa jos joku tietää!!!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Jos ajattelit siis jättää levyn kitkapinnan samalle tasolle ja syventää asetelman kiinnitys kohtaa jotta asetelma puristaisi levyä isommalla jousivoimalla niin luulempa että asetelmassa ei liikerata riitä kyseiseen operaatioon paitsi kuluneella kytkinlevyllä. Kun se jo vakionakin uudella tarvikelevyllä irrottaa ihan pohjassa.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Subonaattori kirjoitti:Jos ajattelit siis jättää levyn kitkapinnan samalle tasolle ja syventää asetelman kiinnitys kohtaa jotta asetelma puristaisi levyä isommalla jousivoimalla niin luulempa että asetelmassa ei liikerata riitä kyseiseen operaatioon paitsi kuluneella kytkinlevyllä. Kun se jo vakionakin uudella tarvikelevyllä irrottaa ihan pohjassa.
Eli unohdetaan se minunkin suunnittelema toteutustapa... ja sorvataan isommasta lätystä tavaraa pois niin penteleesti tahikka tehdään kolmi-tai nelilapainen kuparisellainen...


Nimim. n.20tkm ja alkuperäiskytkin savuna taivalle, vaikkei sitä luistateta yhtään enempää kuin on pakko... ja tämä oikaisusorvatulla vauhtipyörällä. :|



Edit: Ja isojen poikien mielestä ei ole sama, mistä sorvataan tavaraa pois ja miten, takapuolelle lättyä kuulemma pitäisi tehdä jotain uran tapaista että jäähdytyspinta-alaa on mahdollisimman paljon... ja tietty ulkokehältä poistettu massa vaikuttaa eniten...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Vastaus tuohon, että minkä pitäisi hankkia, niin juuri tuo tonnarin 2,3T 89-93 levy+asetelma, ja sitten vastaavasta autosta vauhtipyörä (todella vaikea löytää). Eroa on ainakin asetelman kiinnityksessä, ne nastat on eri paikoissa joten heittämällä ei sovi kiinni, muuta eroa en tiedä kun en ole hankkinut kyseistä vauhtipyörää sen asetelman tuoman painon takia.

Vauhtipyörän ajoitusmerkkien tekeminen oli ihan helppo nakki, uusi ja vanha vierekkäin, ja dremeli laulamaan. Ei se varmaankaan ihan millin päälle ole...

Itse siis luotan tuohon uudempaan 2.0 kytkimeen, ja käsiin sattui tonnarin vauhtipyörä jossa ajoitusmerkit 30° pielessä...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Vastaa Viestiin