Joo 3->4 vaihto tapahtuu vakio ja kolmella eri viriboxilla 5000-5200 rasittavaa. Taitaa olla tuo B205E(copower) koneen TCM, yritän hommata lähipäivinä L/R koneen boxin. En keksi mitään muuta syytä moiselle laatikon käyttäytymiselle. ECU:sta se ei voi olla enään kiinni.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16258
Tossa on viellä sama mutta ei kukaan tunnu tietävän.
Automatic trionic 5ja7 9000,900,9-3 ja 9-5 miehet hoi!!!
Oikeastaan mitä tuo haittaa että se vaihtaa vaihdetta 5000rpm jälkeen, koska eihän silloin ole vääntöä paljon jäljellä, itse jos satun "racettamaan" niin vaihdatan laatikolla jo 5000-5500 välillä koska vääntö laskee sen verran lähellä rajoitinta että kierrättäminen on turhaa.se93tbo kirjoitti:Joo 3->4 vaihto tapahtuu vakio ja kolmella eri viriboxilla 5000-5200 rasittavaa. Taitaa olla tuo B205E(copower) koneen TCM, yritän hommata lähipäivinä L/R koneen boxin. En keksi mitään muuta syytä moiselle laatikon käyttäytymiselle. ECU:sta se ei voi olla enään kiinni.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16258
Tossa on viellä sama mutta ei kukaan tunnu tietävän.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vaihdon pitäisi tulla niin että kierrokset olis tuossa väätökäyrän huippukohdassa seuraavalla vaihteella, tehokkainta etenemistä. Ja viimisellä vaihteella sitten vasta loppu pärähdykseen asti
Tietty on aika auto kohtainen kun noita vääntökäyriä on niin monen mallisia.
ainakin manuaalilla ja turbolla varustetuissa joita olen ite ajanut on tuo ajoitus ollut varsin vaikeeta 1->2:lle mutta 2->3->4->5 (->6) alkaa jo muutaman yrityksen jälkeen tuottaan kohtuu aikoja vartilla. Tuo 2->3 on aika sattuman varaista kun pito karkaa tai kiekat liian korkeelle (aikaa hukkantuu).
Pitääpä koittaa katella tuota saban mittariakin miten tuo nytkii, nyt kun alkaa olla topikin alla hyvin lukemia.
V-M

ainakin manuaalilla ja turbolla varustetuissa joita olen ite ajanut on tuo ajoitus ollut varsin vaikeeta 1->2:lle mutta 2->3->4->5 (->6) alkaa jo muutaman yrityksen jälkeen tuottaan kohtuu aikoja vartilla. Tuo 2->3 on aika sattuman varaista kun pito karkaa tai kiekat liian korkeelle (aikaa hukkantuu).
Pitääpä koittaa katella tuota saban mittariakin miten tuo nytkii, nyt kun alkaa olla topikin alla hyvin lukemia.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ei siinä muuta haittaa ole kuin kiekat putoaa alle 4000 ja sitten ei vedä kunnolla. Maptunin purkilla kierrokset pysyi vanhassa T5:ssä aina yli 4000.9000cst kirjoitti:Oikeastaan mitä tuo haittaa että se vaihtaa vaihdetta 5000rpm jälkeen, koska eihän silloin ole vääntöä paljon jäljellä, itse jos satun "racettamaan" niin vaihdatan laatikolla jo 5000-5500 välillä koska vääntö laskee sen verran lähellä rajoitinta että kierrättäminen on turhaa.se93tbo kirjoitti:Joo 3->4 vaihto tapahtuu vakio ja kolmella eri viriboxilla 5000-5200 rasittavaa. Taitaa olla tuo B205E(copower) koneen TCM, yritän hommata lähipäivinä L/R koneen boxin. En keksi mitään muuta syytä moiselle laatikon käyttäytymiselle. ECU:sta se ei voi olla enään kiinni.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16258
Tossa on viellä sama mutta ei kukaan tunnu tietävän.
9-3.1972