Automatic trionic 5ja7 9000,900,9-3 ja 9-5 miehet hoi!!!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Joo 3->4 vaihto tapahtuu vakio ja kolmella eri viriboxilla 5000-5200 rasittavaa. Taitaa olla tuo B205E(copower) koneen TCM, yritän hommata lähipäivinä L/R koneen boxin. En keksi mitään muuta syytä moiselle laatikon käyttäytymiselle. ECU:sta se ei voi olla enään kiinni.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16258

Tossa on viellä sama mutta ei kukaan tunnu tietävän.
9-3.1972
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

se93tbo kirjoitti:Joo 3->4 vaihto tapahtuu vakio ja kolmella eri viriboxilla 5000-5200 rasittavaa. Taitaa olla tuo B205E(copower) koneen TCM, yritän hommata lähipäivinä L/R koneen boxin. En keksi mitään muuta syytä moiselle laatikon käyttäytymiselle. ECU:sta se ei voi olla enään kiinni.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16258

Tossa on viellä sama mutta ei kukaan tunnu tietävän.
Oikeastaan mitä tuo haittaa että se vaihtaa vaihdetta 5000rpm jälkeen, koska eihän silloin ole vääntöä paljon jäljellä, itse jos satun "racettamaan" niin vaihdatan laatikolla jo 5000-5500 välillä koska vääntö laskee sen verran lähellä rajoitinta että kierrättäminen on turhaa.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Vaihdon pitäisi tulla niin että kierrokset olis tuossa väätökäyrän huippukohdassa seuraavalla vaihteella, tehokkainta etenemistä. Ja viimisellä vaihteella sitten vasta loppu pärähdykseen asti 8) Tietty on aika auto kohtainen kun noita vääntökäyriä on niin monen mallisia.

ainakin manuaalilla ja turbolla varustetuissa joita olen ite ajanut on tuo ajoitus ollut varsin vaikeeta 1->2:lle mutta 2->3->4->5 (->6) alkaa jo muutaman yrityksen jälkeen tuottaan kohtuu aikoja vartilla. Tuo 2->3 on aika sattuman varaista kun pito karkaa tai kiekat liian korkeelle (aikaa hukkantuu).

Pitääpä koittaa katella tuota saban mittariakin miten tuo nytkii, nyt kun alkaa olla topikin alla hyvin lukemia.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

No sehän tuossa ihmetyttääkin kun vääntökäyrä on takuulla muuttunut. Vakiossa tuskin on sama kuin nordicin purkissa.
Vaihtaa kummallakin tasan tarkkaan samassa kohtaa.
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9000cst kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:Joo 3->4 vaihto tapahtuu vakio ja kolmella eri viriboxilla 5000-5200 rasittavaa. Taitaa olla tuo B205E(copower) koneen TCM, yritän hommata lähipäivinä L/R koneen boxin. En keksi mitään muuta syytä moiselle laatikon käyttäytymiselle. ECU:sta se ei voi olla enään kiinni.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16258

Tossa on viellä sama mutta ei kukaan tunnu tietävän.
Oikeastaan mitä tuo haittaa että se vaihtaa vaihdetta 5000rpm jälkeen, koska eihän silloin ole vääntöä paljon jäljellä, itse jos satun "racettamaan" niin vaihdatan laatikolla jo 5000-5500 välillä koska vääntö laskee sen verran lähellä rajoitinta että kierrättäminen on turhaa.
Ei siinä muuta haittaa ole kuin kiekat putoaa alle 4000 ja sitten ei vedä kunnolla. Maptunin purkilla kierrokset pysyi vanhassa T5:ssä aina yli 4000.
9-3.1972
Vastaa Viestiin