Pätkii ja röpeltää ???

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei ollut mun sytty boksi saman numeroinen...
eikä mulla mee virran jakajaan johtoja ja on 4-napanen sytytys vahvistin.. eli vähän eri moinen järjestelmä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Noudin hilppeet matkahuollosta, taidan huomenna kokeilla ekaks tuon nakuanturin.
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

No niin ekaks kone käyntiin käy hyvin tyhjäkäyntiä sekä ottaa terävästi kierroksia, annetaan käydä tyhjäkäyntiä ja välillä vähän kaasua jotta lämpiäis, kun alkaa kone olla lämmin alkaa röpöttään kun lisää kaasua.
Okei vaihdetaan nakuanturi ja toivotaan parasta, perskele ei muuttunut miksikään, no ei huolta syttybokseja on kolme mitä kokeilla, oman alkuperäisen loppunumero on 126 ja kokeiltavat kahdessa 104 joilla molemmilla käynti muuttui vielä huonommaksi, jäljellä vielä numeroltaan 127 kävi kyllä paremmin kuin edellisillä, mut ei kunnolla silläkään.
Eikun oma vanha takas. No sit jakajan kimppuun, vanha oli loppunrolta 009 ja kokeiltava 013 töpselit vähän erilaiset mut onnistui pienellä säädöllä, nyt kaikki toivo peliin jsa starttaamaan lähti käymään käy tyhjäkäyntiä annetaan kaasua :evil: :evil: samanlailla pätkii voi sun kele mitä v***ua mä nyt teen?
Kiitos Ylivieskan suuntaan paketti lähtee tuleen kunhan saan koottua itteni :D
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Halpa osa, jota ei ole vielä ehdotettu. Moottorin lämpöanturi? Jos kerran aina lämmettyä alkaa oireilemaan..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Eli se joka on imusarjassa, senkin vaihdoin jo aikaisemmin toisesta ja myös kokeilin sillai että se oli irrallaan vain johdoissa kiinni eli järjestelmä luuli että kone oli kylmä vaikka se todellisuudessa oli lämmin.
Sillälailla kyllä toimi mut kun ajoi aivan kuumaksi sama vaiva.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

selasin tuon keskustelun läpi! EI juttua näistä mahdollisista vika kohteista!
- ilmamassa mittari onko ok??
- onko jako kohallaan??
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Immua testattu vain töpseli irroittamalla ja silloin ei pelitä sitäkään vähää.
Loppunumero on 009 jos sattuis olemaan jollain vois senkin kokeilla, kun noi omat on 011 eli ei voi edes ajatella.
Moottorin historiaa tosin en tunne kone oli automaatti tonnarissa, tuon jaon ajattelin vinkistä tarkistaa.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

oletko kokeillut manuaalin kaasuläppä anturia?
ainakin uudemmissa tonnareissa on automaatissa eri, jotain muutakin oli, nyt en kyllä muista. niiden kanssa tapeltiin, vikana oli että ei kestänyt äkkiä kaasun pohjaan lyöntiä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Toinen kaasuläppäanturi kyllä on ja vaihdoinkin sen se oli ysisatasesta, mutta en tiedä oliko manuaali vai automaatti enkä ole numeroita verrannut.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kaasuläppäkytkin sisältää LH2.2:ssa ainoastaan kaksi sulkeutuvaa kontaktia. Toinen sulkeutuu kun läppä on kiinni ja toinen kun läppä on yli 72 astetta auki. Jos noi ei toimi, tyhjäkäyntimoottoria ei ohjata tai täyskaasurikastus puuttuu. Helposti mitattavissa läppäkytkimen liittimestä. Omassa oli kylmäjuotos täyskaasuasennon kontaktissa.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... kytkin.jpg

Jos kone pysyy käynnissä ilman tyhjäkäyntimoottoria (niinkuin nipinnapin pitäisikin kun läppä on oikein säädetty), pitäisi voida hyvin ajaa (ilman täyskaasurikastusta tosin) vaikka läppäkytkimen johto irti.
Viimeksi muokannut jus, Pe Elo 16, 2019 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
NAPPET
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: La Tammi 03, 2004 22:13
Paikkakunta: NAKKILA

PÄTKII

Viesti Kirjoittaja NAPPET »

MITKÄ TULPAT SULLA ON SIINÄ .
KOKELITKO NGK PLATINA TULPPIA :?:
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Ngk ne on en nyt muista numeroa mut sellaiset kolmella kärjellä.
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Noniin laakerit hommattu ja ajatuksena ottaa petrosta kampiakseli, kun oli mennyt pari kiertokangen kaulaa ruvelle. Pikkuisen joutuu varmaan kiilauraa pitentään, että saa hihnapyörän myös kiilalle.
Ai niin unohdin kertoa, että tuskissani annoin vehkeelle kunnolla monoa niin öljynpaineet putosivat ja alkoi kolistaan, joten oli pakko otta kone auki.
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Eipä käyny petron kampura, kiertokangen alapäät ovat tonnarissa aavistuksen leveämmät, joten täyty tonnarin oma kampura työstää.
Kone on nipussa ja paikallaan ja savut otettu, mutta perusvika ei ole mihinkään hävinnyt.
Eli käy perin epätasaisesti, kun antaa kaasua, mutta kun nostaa kierroksia
oikein kiekasee kun ottaa kierroksia.
Jotenkin tuntuis et vika olis virtapuolella mutta missä?
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Immukin löytyi numeroltaan 009, mut ei auttanut senkään vaihto.
Vastaa Viestiin