Päästövertailua ennen ja jälkeen virisarjan

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Päästövertailua ennen ja jälkeen virisarjan

Viesti Kirjoittaja pevi »

Edellinen juttuni harhautui uusille urille, joten tein siitä oman keskustelunaiheen.

Autohan on vm. 95 9000 Aero



pevi kirjoitti:
NG900T kirjoitti:
pevi kirjoitti:Katsastin muuten tonnarini tänään Nordicin stage 3 lastulla, Magnaflow:n highflow rosteri katalysaattorilla ja 3" downpipellä. Ainoa kommentti oli katsastusmieheltä " oho ei taida toi pakoputki olla siitä halvimmasta päästä" :D
Päästötkin siis ok, oliko edes koholla?

Virityssarjalla

Joutokäynti (>2000 rpm)
CO 0,15 (0,25)
HC 99 (36)
Lambda 1,03
CO2 13,60 (13,9)
O2 1,50 (0,9)




Vakio Aero ( vuosi sitten )


Joutokäynti (>2000 rpm)
CO 0,03 (0,04)
HC 18 (3)
Lambda 1,01
CO2 14,80 (15,1)
O2 0,57 (0,3)

CO ja HC pitoisuus selvästi nousseet, osittain hipoo maksimi arvoja.
Onkohan syynä uusi ohjelma vaiko high flow katalysaattori?
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Uskoisin vahvasti, että syynä on uusi katti. Itse mietin vielä ostanko Catco vai Magnaflow 3" katin tuohon steg3 settiini.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

deportivo kirjoitti:Uskoisin vahvasti, että syynä on uusi katti. Itse mietin vielä ostanko Catco vai Magnaflow 3" katin tuohon steg3 settiini.
Mulla on Catcon katilla tullut toistaiseksi ihan hyviä arvoja verrattuna orkkisputkeen ja -katalysaattoriin. Kerran oli Lambda-arvo liian koholla, mutta se johtui siitä, että JT falskasi yhdestä liitoksestaan. Putken tiivistämisen jälkeen arvot oli taas ihan OK.

Vaatisiko tuo Magnaflow:n racekat kunnon lämmitystä, ennen kuin se puhdistaisi päästöjä tarpeeksi hyvin? Catcon sportkat puhdistaa päästöjä aika hyvin, kunhan on ensin hieman lämmennyt. Toisaalta Catcon sportkatissa voi olla enemmän vastusta kuin Magnaflown racekatissa, jossa pakokaasut ilmeisesti pääsevät virtaamaan paremmin kuin sportkatissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

pevi kirjoitti: Virityssarjalla

Joutokäynti (>2000 rpm)
CO 0,15 (0,25)
HC 99 (36)
Lambda 1,03
CO2 13,60 (13,9)
O2 1,50 (0,9)
HC jäi yhden päähän 100:n hylkäysrajasta :) (sehän se lienee kattitonnarissakin?)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mutta sehän ei yhtään haittaa ketään jos lähellä rajoja mennään, katti puhdistaa juuri tarpeeksi, kai se sitten virtaa paremmin :wink:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

NG900T kirjoitti:
pevi kirjoitti: Virityssarjalla

Joutokäynti (>2000 rpm)
CO 0,15 (0,25)
HC 99 (36)
Lambda 1,03
CO2 13,60 (13,9)
O2 1,50 (0,9)
HC jäi yhden päähän 100:n hylkäysrajasta :) (sehän se lienee kattitonnarissakin?)
Epäilen, että luku saattoi käydä satasen huonommallakin puolella, mutta katsastaja ei katsonut aiheeliseksi turhista nipottaa.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Omassa lambdaohjatussa vehkeessä (LH2.4) ilman katalysaattoria HC on 125 ja lambda joku 1.01.

Se mikä tossa listauksessa pisti silmään, oli että lambda on 1.03, mikä heittää mielestäni aika paljon. Hylkyraja taisi olla 1.05?

Kaikesta päätellen vehje käy yksinkertaisesti liian rikkaalla. Lambdan pitäisi olla 1 vaikka olisi mikä katalysaattori, taikka minun tapauksessa, ei lainkaan.


T. Pasi
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mulla on nyt parina viimevuotena mittauksessa lambda ja hc ollu tasaisesti koholla, taitaa lambda olal tulossa tiensä päähän (167tkm rullattu jos alkupr lambda)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Mimmi kirjoitti:Ei, vaan laihalla. Lambdan ollessa yli 1:n on seos laihalla.
Aivan. :) Sehän oli seossuhteen suhde stoikkiometriseen. Sitä vaan kattoo et isompi on rikkalla jne. :)

T. PAsi
Vastaa Viestiin